Solidariti Anak Muda Malaysia

Solidariti Anak Muda Malaysia
anak muda..!!! korang kini dah boleh mula..!!! disini ia akan memandu korang..!!! jgn takut sbb ini tempat anak muda yg brani..!!! disini tempat anak muda yg kuat prinsipnye..!!! pendaftaran akan dibuka..!!! SELAMAT DATANG..!!

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433
Selamat menyambut kedatangan tahun baru 1433 Hijrah kepada semua umat islam di muka bumi ini......

Cara buat duit dengan mudah.....

Cara buat duit dengan mudah.....
sila klik gambar untuk memperolehi pendapatan yang lumayan

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon, hancurkanlah rejim zionis.. amin . ..."> >(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)
ahli UMNO menyamar ahli PAS...
UMNO dah kehabisan modal....
go to UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Rabu, 30 September 2009

N31 Bagan Pinang-'Berjuang untuk Islam'- pesanan TGNA

 Mursyidul Am PAS,Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi pesanan kepada semua petugas parti PAS yang akan dan sedang bertungkus lumus di Dun Bagan Pinang agar berjuang untuk menegakkan agama Islam bukan untuk parti PAS semata-mata.

Beliau berharap walaupun Bagan Pinang sebelum ini adalah milik umno-BN,tetapi ia tidak mustahil akan beralih kepada PAS berdasarkan senario politik semasa yang berlaku sekarang ini.

"Kini kita tengok sudah banyak PRK yang berlaku dan Alhamdullillah berpihak kepada Pakatan Rakyat dan sebelum ini di Parlimen Kuala Terengganu walaupun milik umno tetapi PAS berjaya mengambil alih dan ini adalah berkat kerjasama Pakatan Rakyat," katanya lagi.

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Biodata calon PAS N.31 Bagan Pinang. -malaysiakini



NAMA: ZULKEFLY MOHAMAD BIN OMAR

PROFESION: AHLI PERNIAGAAN

UMUR: 45 TAHUN

TARIKH LAHIR: 14 MEI 1964

KELULUSAN: MASTER SAINS (UPM) & IJAZAH KOMUNIKASI (UITM)

NAMA ISTERI: SAEIAH BINTI TARMIZI

ANAK:6 ORANG

AHMAD FAKHRURAZI 20 TAHUN
FARAH WAHIDAH 18 TAHUN
MOHAMAD FADLI 14 TAHUN
MOHAMAD FADHIL 11 TAHUN
FADHLIN SAKINAH 8 TAHUN
MOHAMAD FAWWAS 4 TAHUN

JAWATAN DALAM PAS:

-PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN- 2 PENGGAL (2007 - HINGGA SEKARANG)
-TIMBALAN PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN - 1 PENGGAL - (2005 - 2007)
-SETIAUSAHA BADAN PERHUBUNGAN PAS NEGERI SEMBILAN (2001-2005)
-EXCO PEMUDA PAS PUSAT (2001 - 2005)
-PEMANGKU KETUA PEMUDA PAS NEGERI SEMBILAN (2004 - 2005)
-TIMBALAN KETUA PEMUDA PAS NEGERI SEMBILAN (2001 - 2004)
-KETUA PENERANGAN PEMUDA PAS NEGERI SEMBILAN (1999 - 2001)
-BENDAHARI DEWAN PEMUDA PAS SEREMBAN (1997 - 1999)

LAIN-LAIN JAWATAN:

-PENGERUSI 'NO INCINERATOR' BROGA
-TIMBALAN PENGERUSI TERAS KEUPAYAAN MELAYU NEGERI SEMBILAN

PENGALAMAN KERJA:

-PENGARAH URUSAN, L & R ENTERPRISE SDN BHD.
-PENGURUS KANAN, IS TECHNOLOGIES TELECOMMUNICATION SDN BHD.
-PERANCANG PEMASARAN, TELEKOM MALAYSIA BERHAD.
-EKSKUTIF PERHUBUNGAN KORPORAT, PUSAT ZAKAT SELANGOR.
-PEGAWAI PERHUBUNGAN, KOPERASI CELCOM BERHAD.
-PEGAWAI PERHUBUNGAN, BIRO ANGKASA.



sumber dari sini

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Gula-gula UMNO kini di Bagan Pinang-malaysiakini

Gambar jalan raya kat kilometer 3 kg bagan pinang masih elok tapi nak juga diturap... Anda tengoklah sendiri gambar sebelum dan selepas dan tengah buat kerja.......

SEBELUM








SELEPAS














'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Sidang media bersama calon Pakatan Rakyat N31 Bagan Pinang.-malaysiakini




'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Selasa, 29 September 2009

Kerana takut di boikot Najis terpaksa pilih perasuah?????-malaysiakini

Beberapa jam selepas lawatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin dan menjelang lawatan Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Razak, kumpulan ahli UMNO yang ’taksub’ kepada Tan Sri Isa Samad mengugut untuk melakukan ’boikot’.

http://www.buletinonline.net/images/stories/PRKBaganPinang/ugutisa.jpgPagi ini, kain-kain rentang yang berbunyi ’Kami Nak Datuk Isa, Kalau Tidak Kami Boikot’ dipasang merata-rata tempat di seluruh DUN Bagan Pinang.

Semalam, bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu, telah membuat kemunculan dalam majlis Pecah Tanah Sekolah Kebangsaan Intan Perdana di Taman Intan Perdana dekat sini.

Kehadiran Isa ke majlis tersebut membayangkan ’sokong menyokong’ diantara satu sama lain, antara Isa dan Muhyidin.

Sejak kematian bekas ADUN Bagan Pinang, UMNO Teluk Kemang yang di kuasai oleh penyokong taksub Isa telah membuat keputusan sebulat suara ’hanya Isa, tidak yang lain’ untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.

Paparan kain-kain rentang mengugut untuk ’boikot’ telah diduga sejak beberapa hari lalu apabila ’cakap-cakap’ tentang boikot pilihanraya Bagan Pinang telah tersebar sejurus selepas Eidul Fitri.

Beberapa orang dikalangan ahli UMNO bawahan yang ’fanatik’ Isa telah pun bercakap tentang perkara tersebut secara terbuka di premis-premis politik umum.

Samada Isa atau selain Isa akan ditentukan sebelum lewat hari ini, apabila Muhyiddin Yassin dijadualkan membuat pengumuman calon ada jam 3 petang ini.

Menurut laman UMNO online, Muhyidin akan berbuat demikian dalam majlis jamuan Hari Raya Aidilfitri bersama-sama UMNO Bahagian Teluk Kemang yang akan berlangsung di Comand Centre, Batu 6, Jalan Pantai dekat Port Dickson.

Walaupun sewaktu catatan ini dibuat, Najib turut berada di berada di persekitaran kawasan ini, timbul persoalan , mengapa Najib tidak mengisytiharkan calon UMNO/BN.

Sekitar jam 1.30 tengahari, Najib masih berada dalam Kem PUSASDA di Batu Empat dekat sini dalam satu majlis ’politik’ bersama warga angkatan tentera.

Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad ketika dihubungi berkata, PAS juga akan membuat program yang sama dalam kem-kem tentera memandangkan pihak UMNO boleh dan mengapa PAS tidak boleh.

Isu calon UMNO akan mencetuskan perbalahan dan perpecahan dikalangan jentera UMNO, samada Isa atau bukan Isa yang diisytiharkan sebagai calon.

Isa dilaporkan akhbar media perdana sebagai tokoh yang masih mempunyai ’aura’ walaupun imej bersih pemimpin UMNO itu telah dicalari oleh kes rasuah politik.

Sekiranya Isa dipilih, penyokong Isa akan menghamburkan sukacita, sedang disebelah yang lain, penyokong Menteri Besar Mohamad Hassan telah pun menyuarakan akan melakukan ’boikot’ sebagaimana ugutan yang dibuat kumpulan taksub Isa

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Dah Parti rasuah..... calon pun mesti la perasuah......malaysiakini


sila jelaskan isu rasuah dan siapa jual tanah pantai Port Dickson

TELUK KEMANG – Selamat Datang Tan Sri Isa Samad ! Selamat bertanding dalam pilihanraya DUN Bagan Pinang yang bakal menyaksikan pertarungan sengit walaupun UMNO berasa selamat dengan undi pos melebihi 5,000 orang.

Penamaan Isa sebagai calon BN dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang 11 Oktober depan, membuktikan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional tunduk kepada ugutan kumpulan yang taksub kepada Isa.


Isa, 59, merupakan ketua Umno bahagian Teluk Kemang dan bekas naib presiden Umno telah diumumkan sebagai calon oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin di bilik operasi BN di Port Dickson hari ini. (Gambar - Isa Samad muncul di Majlis Muhyidin semalam, dijangka mendapat tentangan dalaman dari kumpulan MB Mohamad Hassan (kanan)


Dengan mengumumkan Isa sebagai calon juga, menunjukkan betapa bankrapnya UMNO/ BN yang sudah ketandusan pemimpin baru dan bersih.

Isa telah dibuktikan bersalah melakukan rasuah politik ketika pemilihan Umno 2004, dan digantung selama tiga tahun oleh Lembaga Disiplin UMNO, sejak 24 Jun 2005.

Ahli Dewan Undangan Negeri Port Dickson, M.Ravi berkata Bagan Pinang yang merupakan kubu kuat BN juga merupakan kubu jenayah dan rasuah.

Katanya, pimpinan UMNO yang akan bertanding, Isa Samad mempunyai kes rasuah namun UMNO tidak ada calon yang lain.

”Kita ada bukti, pimpinan yang akan bertanding (Isa Samad) ada kes rasuah, tetapi UMNO tidak ada calon selain dari dia,

”kita sentiasa sedia tidak kira siapa dia, bapak yang bertading atau anak yang bertanding, tidak peduli, kita akan sediakan peluru kita, bila dia sudah isytihar (sebagi calon) kita akan tembak dia,”katanya ketika berucap dalam majlis pelancaran jentera pilihanraya PAS Terengganu di UPU Teluk Kemang semalam.

Menurutnya, Isa Samad adalah antara pemimpin UMNO yang telah menjual tepi laut (pantai) dengan geran kekal dan telah menjahanamkan satu Port Dickson.

”Tuan-tuan boleh nampak keliling Port Dickson hingga Pasir Panjang, semua tepi laut (pantai) dia telah jual, sekiranya dia bertanding, dan menang, yang tinggal sekarang di Tanjung Agas pun dia akan jual,”jelasnya.

Sehubungan itu, Ahli Majlis Pemimpin Tertinggi (AMPT) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Badrul Hisham Saharin berkata hanya di Port Dickson sahaja pantai yang telah ada geran.

Katanya, kerajaan UMNO yang ada telah meluluskan pemberian pantai ini kepada seorang bekas Exco negeri Sembilan, yang duduk dan meluluskan pemberian tanah itu dalam mesyuarat berkenaan.



'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Isnin, 28 September 2009

Nasihat YAB Nik Aziz Kepada Semua RAKYAT Malaysia -malaysiakini



Pernahkah anda menonton filem yang dilakonkan oleh YAB Nik Aziz dalam 15Malaysia iaitu "The Tree".

Dalam filem itu, YAB Nik Aziz telah mengambarkan proses kehidupan manusia bagaikan menanam sepohon pokok.

Seseorang yang menanam pokok bukan sahaja dapat menolong orang lain tetapi juga akan membawa pahala kepada diri sendiri.

Penanaman sepohon pokok akan memanfaatkan hidupan yang brgantung kepada pokok itu contohnya burung. Selain itu, buah-buahan yang dihasilkan daripada pokok itu juga dapat diberikan kepada mereka yang memerlukan. Ini bermakna kita mestilah sentiasa "menanam pokok" sepanjang kehidupan kita, kerana tindakan itu banyak menolong orang lain. Tindakan "Penanaman Pokok" disini bererti kita mestilah membuat perkara yang baik dimana tindakan kita itu akan memanfaatkan orang lain.

Selain itu, penanaman sepohon pokok juga dikatakan membawa manfaat kepada diri kita. Kekayaan yang dipunyai sekarang tidak mungkin dibawa ke akhirat. Wang tidak dapat dijadikan penentu pada akhirat nanti. "Merit" yang akan dijadikan penentu pada akhirat nanti. "Merit" yang dimaksudkan disini ialah pahala yang dibuat oleh seseorang manusia sepanjang kehidupannya.

Selain itu, cara menanam pokok juga perlulah mengikut cara yang halal. Cara yang salah dari undang-undang tidak akan membawa pahala kepada kita. Sebagai contoh memberikan upahan yang tidak berpatutan kepada mereka yang telah menolong anda menanam pokok. Cara yang salah tidak dianggap membawa pahala kepada diri anda walaupun pada akhirnya "pokok" itu berjaya ditanam. Hal ini bererti kita harus menghayati sumbangan orang lain dan tidak cuba menipu, mencuri atau melakukan perkara yang haram sepanjang hidup kita.

Mesej yang dibawa dalam filem itu bukan sahaja kepada warga Islam sahaja bahkan kepada warga bukan Islam dan seluruh RAKYAT MALAYSIA.

Saksikanlah filem itu...

15Malaysia : The Tree (YAB Nik Aziz)
http://www.ruumz.com/15Malaysia/

sumber dari GoMalaysian

Sebarkan Kepada Rakan-Rakan Seperjuangan Demi Mengekalkan Kemenangan Rakyat!!!

'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada PRK Menteri tak ada?-malaysiakini

BAGAN PINANG – ADUN Lukut, Negeri Sembilan, Ean Yong Tin Sin berkata jentera Pakatan Rakyat sudah mula begerak tanpa menunggu hari penamaan calon pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang

http://www.buletinonline.net/images/stories/banner/PRKBaganPinang3%20023.jpgBeliau yang juga Timbalan Pengerusi DAP Negeri Sembilan berkata, partinya akan menyokong sepenuhnya siapa sahaja calon Pakatan Rakyat yang akan dinamakan oleh PAS.

”Kita sudah bersama-sama berjalan dan melawat kepada banyak kampung termasuk ladang dan kampung baru di seluruh Bagan Pinang,

”inilah
sudah menunjukkan semangat yang bgitu tinggi (dikalangan Pakatan),”katanya ketika berucap pada Majlis Sambutan Eidul Fitri yang dianjurkan oleh PAS Negeri Sembilan di kampung Bagan Pinang, semalam.

Menurutnya Rakyat di Bagan Pinang dan Teluk Kemang kini boleh melihat menteri-menteri kerana adanya pilihanraya kecil. sehingga kini sudah tiga orang Menteri Tionghua.

Sebaliknya, sebelum ini, tidak berlaku pilihanraya kecil, susah rakyat untuk melihar muka menteri.

”Kalau tak ada pilihanraya kecil, penduduk-penduduk Bagan Pinang susah lah nak jemput menteri-menteri,”ujarnya.

Justeru beliau menyeru semua rakyat yang susah agar meminta peruntuan dan bantuan sebanyak-banyaknya dari menteri-menteri yang datang, tetapi mengundi PakatanRakyat dalam pilihanraya yang akan diadakan pada 11 September akan datang


'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Jumaat, 25 September 2009

Rasuah : Malaysia tangga ke 47 tapi Pulau Pinang yang Di Puji-malaysiakini


Penang Island by aminur.
Maknanya lebih kurang macam ni.. Malaysia telah disenaraikan di tangga ke 47 dalam senarai negara yang kurang amalan Rasuah (kurang tu maksudnya ada amalan rasuah).. tetapi Pulau Pinang dipuji!!

Bangganya aku jadi anak negeri Pulau Pinang..

Kenapa Pulau Pinang dipuji?? korang baca kat bawah.
.
GEORGE TOWN, Sept 24 – Global corruption watchdog, Transparency International (TI), has ranked Malaysia as the 47th least corrupt nation in the world and commended the island state of Penang for its anti-corruption efforts.

Denmark, New Zealand and Sweden was listed by TI as the top three least corrupt countries as measured by the Corruption Perceptions Index (CPI), which ranks countries in terms of the degree to which businessmen and country analysts perceive corruption to exist among public officials and politicians.

Singapore, Finland, Switzerland, Iceland, Netherlands, Australia and Canada rounded off the top top least corrupt countries.

Malaysia came in 47th out of 180 countries in the index, tied with Hungary and Jordan.

The CPI is part of TI’s Global Corruption Report (GCR) 2009 released yesterday.

In its report on Malaysia, TI highlighted the Malaysian practice of the “revolving door” whereby individuals move from government to business, or business to politics, and back again, and estimated that corruption could cost Malaysia as much as RM10 billion a year.

“Significant government participation in the private sector and considerable business participation in politics means that the movement of gatekeepers to players and players to gatekeepers has a negative influence on the concept of checks and balances,” said TI.

“The complexity of the relationships between politics and the public and private sectors means that corruption may take place with impunity. Until drastic action is taken to separate the cosy relationship between government, business and politics, the anti-corruption effort will remain no more than a token gesture,” said TI.

Penang chief minister Lim Guan Eng says he is “humbled” by the recognition by TI and added that he was concerned over the fact that that corruption could cost Malaysia as much as RM10 billion a year – an amount equivalent to 1 or 2 per cent of GDP as pointed out by the GCR when it cited the findings of the special government business facilitation task force Pemudah and the World Bank.

“Transparency International’s recognition of anti-corruption efforts by the Penang state government through CAT (Competency Accountability And Transparency) governance is backed up by savings of nearly 12 per cent of the 2008 Penang state budget of RM 36 million from operating expenditure. This RM 36 million savings has allowed the state government to carry out social programs and implement its people-oriented government,” said Lim.


TI said that the Penang state is the first Malaysian state government to implement the open tender system for government procurement and contracts.

It also recognised the state government’s directive barring administrators and state executive councillors from making any new land applications and efforts to attract professionals to serve on various boards, such as the Penang State Appeals Board.

“On behalf of the Penang state government, we feel humbled by the recognition given by a world renowned body such as Transparency International and would redouble efforts to ensure the anti-corruption reforms are institutionalized and ensure more professionals are appointed to key bodies. Fighting corruption generates savings for the people,” said Lim.

'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Politik Kita: Bila BN, PR dan Bebas Sembahyang Berjemaah-malaysiakini


Cerita 1.
"Sembahyang tak susah, ikut je apa imam buat" pesan imam.

Allahu akhbar.

Tiba-tiba imam gatal telinga. Garu telinga.
Makmum pun semua garu telinga.

Imam gatal tekak, terbatuk la imam.
Makmum pun turut batuk-batuk.

Nak jadi cerita, lipas lalu atas kaki imam. Imam pun hentakkan kaki, nak halau lipas.
Makmum pun masing-masing hentakkan kaki.

Selesai sembahyang, lalu seorang makmum bertanya imam,

"Imam, tadi takpa ke saya tak hentak kaki, sebab kaki saya naik puru...."

Cerita 2.
Imam baca ayat Quran dengan begitu lantang dan merdu, tetapi tiba-tiba tersalah baca....

Lalu makmum di belakang imam tegur,
"Salah tu mam....bukan macam tu"

Makmum di sebelah mencelah,
"Betul...betul...betul...."

Makmum yang lain menyampuk,
"Woi, dalam sembahyang mana boleh cakap, batal !"

Bersuara makmum lain,
"Nasib baik aku tak cakap"
.
Yang lain menyampuk,
"Cakap jugak tu"

Lagi makmum bersuara,
"Batal semua, aku sorang tak...."

Makmum yang dari tadi diam pun bersuara jugak,
"Bukan macam tu cara tegur imam daa....."

Cerita 3.
Seorang imam mengimami sembahyang zohor.

Dengan lantangnya dia membaca. Bismillahirrahmanirrahiiiim. Alhamdulillahirabbil alamiiin.....

Selesai sembahyang, seorang makmum menegur.
"Imam, kenapa baca kuat tadi, kan kita sembahyang zohor?"

Si imam terkejut'
"Ye ke ? Ana lupa, ana ingatkan sembahyang Asar tadi...."


Kesimpulan.

Cerita 1 macam dalam BN, apa pun ketua buat mesti diikut dan diiyakan. Tak sanggup buat pun, hati kena reda. Layan je.

Cerita 2 ibarat apa yang berlaku dalam PR. Isu kepala lembu, Selcat, arak, isu calon, isu muzakarah dll. Macam tak ada prosidur, macam tak tahu nak mesyuarat, macam tak ada committee, macam tak ada ketua. Semua nak tunjuk kepakaran masing-masing openly.

Cerita 3 macam wakil rakyat Bebas, macam bagus, apa isu pun dia tetap tak akan salah.

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Khamis, 24 September 2009

Nasihat Tok Guru untuk semua-malaysiakini


Siapakah orang yang sombong?
Orang yang sombong adalah orang yang di beri penghidupan tapi tidak mahu sujud pada yang menjadikan kehidupan itu iaitu Allah Rabbul Alaamin, Tuhan sekelian alam. Maka bertasbihlah segala apa yang ada di bumi dan langit pada TuhanNya kecuali jin dan manusia yang sombong diri.
Siapakah orang yang telah mati hatinya?
Orang yang telah mati hatinya adalah orang yang diberi petunjuk melalui ayat-ayat Qur'an, Hadith dan cerita2 kebaikan namun merasa tidak ada apa2 kesan di dalam jiwa untuk bertaubat.
Siapakah orang dunggu kepala otaknya?
Orang yang dunggu kepala otaknya adalah orang yang tidak mahu lakukan ibadat tapi menyangka bahawa Tuhan tidak akan menyiksanya dengan kelalaiannya itu dan sering merasa tenang dengan kemaksiatannya.

'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Rabu, 23 September 2009

Tiada di tempat lain kecuali di Kelantan-malaysiakini


Alangkah sejuknya mata memandang..hati2 akan tersentuh bila melihat peringatan2 yang seperti ini..difahamkan idea datang dari TGNA sendiri untuk membuat papan iklan yang bermasej ini..
semoga TGNA sentiasa dalam rahmat Allah..


'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Lagi PRK selepas Bagan Pinang?????-malaysiakini


Belum pun pilihanraya kecil Bagan Pinang bermula, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) petang semalam baru menerima satu lagi Surat Perletakan Jawatan dari Adun Johol, Barisan Nasional. Punca pengutusan surat tersebut kerana ADUNnya sedang bersabung nyawa; akibat penyakit kanser tulang tahapan ketiga/genting.

Ini menandakan Negeri Sembilan bakal menempuhi satu lagi pilihanraya kecil, selepas selesainya pilihanraya kecil Bagan Pinang kelak. Pun begitu, MKT PKR Badrul Hisham Shaharin @ Chegubard berkata, SPR sedaya upaya cuba menyelamatkan BN dengan menolak surat perletakan jawatan itu.

Dalam perkembangan berkaitan, dua ADUN BN yang lain sedang berdepan dengan pertuduhan rasuah yang membolehkan kedua-dua mereka hilang kedudukan sebagai ADUN. Jika berlaku juga pilihanraya di kedua-dua Dun itu, menjadikan BN Umno terus diselubungi sindrom takut kalah pilihanraya (atychiphobhia).

Ini kerana, Umno sudah kalah tujuh kali berturut-turut di Semenanjung – Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Manek Urai, Penanti dan Permatang Pasir.

Umno BN bertambah bimbang, takut-takut Negeri Sembilan akan jatuh dalam genggaman Pakatan Rakyat (PR). Ianya tidak mustahil kerana perbezaan kerusi BN-PR hanya empat kerusi sahaja.

Sama-sama kita nantikan apa pula konspirasi SPR-UMNO BN dalam masa terdekat ini demi mempertahankan status quo mereka sebagai pemerintah zalim menjelang PRU13 kelak. -zainulfaqar

'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Selasa, 22 September 2009

Nasihat kepada para isteri-malaysiakini

Peter send an SMS with his iphone ;-) by Frank Spin.
(Kita akan dapat apa yang kita nak, setelah keinginan kita sama dengan keinginan Tuhan...)


Geli tetek aku, begitulah kata perumpaman yang dapat aku gambarkan apabila Handphone yang berada dalam poket atas baju melayu aku bergetar yang menandakan telah masuknya SMS dari seorang hamba Allah kepada aku..

“Tolong beli kicap”

3 rangkap SMS yang di hantar ketika aku dalam perjalanan ke masjid, tidaklah mengembirakan aku kerana tumpuan aku kepada Allah akan terganggu, hampeh betul!.., nilah orang perempuan, kalau ye pun nak SMS, hantarlah lepas solat, barulah aku boleh solat dengan khuyuk dan khuduk.., akupun call isteri aku bagi ceramah sikit..

“berapa kali abang nak pesan?, jangan kirim apa-apa waktu abang nak solat, kalau nak apa-apa, kirim lepas habis solat.., faham?!”

Bini aku ketawa sambil mintak maaf, apa yang kelakar ntah? Katanya tak sengaja, dan janji lain kali tak buat lagi, dan juga berjanji di lain kali, akan SMS lepas solat jika ada apa-apa nak pesan..


Jadi aku pesan lagi sekali kat semua isteri orang yang baca blog aku,:

“TOLONG JANGAN SMS KIRIM BELI BARANG DAPUR WAKTU SUAMI NAK PERGI SOLAT”

Faham?!

Kalau nak SMS gak, tunggu lepas 15 minit, insyAllah, lepas dah solat, suami akan beli barang dapur yang korang kirim dengan senang hati, jika tidak, alamak!, dalam setiap rakaat ler nampaknya syaitan akan ingatkan barang yang nak di beli.., iman rukuk -tolong beli kicap, imam iktidal -kicap warna hitam, imam sujud -cap kipas udang, imam duduk antara dua sujud,-kenapa kicap asyik warna hitam?, imam sujud balik – apa salahnya jika kicap warna biru? Imam rakaat ke dua, korang dah bukak kilang kicap, imam bagi salam, korang tiba tiba sambung satu rakaat sebab asyik sangat berangan jadi jutawan kicap warna biru.., apa apa ntah?!

Habis sampai situ, harap semua isteri di luar sana mengerti penderitaan suami masing-masing, Ok, bercerita tentang SMS, korang perasan tak? Dalam solat, kita sebenarnya sentiasa menghatar ‘sms’ kepada Allah..

Sebagai contoh waktu rukuk, ‘sms’ yang kita hantar:

"Maha Suci TuhanKu Yang Maha Mulia dan dengan segala puji-pujianNya."

Waktu iktidal pulak, kita hantar ‘sms’:

"Wahai Tuhan kami, bagi Engkaulah segala pujian."

Lepas tu waktu sujud, kita hantar 3 kali lagi ‘sms’


"Maha suci TuhanKu yang Maha Tinggi dan dengan segala puji-pujianNya."

Duduk antara dua sujuk, ‘sms’ kita panjang sikit:

"Ya Allah, ampunilah daku, Rahmatilah daku, lindungkan aku, angkatlah darjatku, rezekikan daku, berilah aku hidayah, sihatkanlah daku dan maafkanlah akan daku."

Dan pentuup solat, kita bagi ‘sms’ yang panjang..

"Segala penghormatan yang berkat yang baik adalah untuk Allah. Sejahtera atas engkau wahai Nabi dan rahmat Allah serta keberkatannya. Sejahtera ke atas kami dan atas hamba-hamba Allah yang soleh. Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku naik saksi bahawasanya Muhammad itu adalah pesuruh Allah...."

Dan tahukah korang?, bahawa setiap ‘sms’ yang korang hantar kepada Allah itu, sebenarnya Allah terima dan balas balik bagi mereka yang khusyuk…

Contohnya dalam Al fatihah:


‘sms’ korang:

''Segala puji bagi Allah, Tuhan seru sekalian alam.''

‘sms’ dari Allah:

"Hamba-Ku telah memuji-Ku."

‘sms’ korang:

''Yang Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang.''

‘sms’ dari Allah:

"Hamba-Ku Mengagungkan-Ku."

‘sms’ korang:

''Raja di Hari Pengadilan.''

‘sms’ dari Allah:

"Hamba-Ku berserah diri kepada-Ku."

‘sms’ korang:

''Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada-Mu kami memohon pertolongan.''

‘sms’ dari Allah:

"Inilah antara Aku dan hamba-Ku, dan bagi hamba-Ku apa yang ia minta."

‘sms’ korang:

''Tunjukilah kami jalan yang lurus, jalan yang telah Engkau anugerahkan kepada mereka yang Engkau cintai, bukan jalan mereka yang Engkau murkai dan bukan jalan mereka yang Engkau sesatkan.'

‘sms’ dari Allah:

"Ini milik hamba-Ku, dan bagi hamba-Ku apa yang ia minta."

****

Lepas tu pulak, bila korang dah habis solat, maka korang akan hantar ‘sms’ panjang panjang mengikut hajat masing masing.. dan tahukan korang?, apakah tanda ‘sms panjang’ kita itu diterima?

Menurut seorang sahabat Tabein yang bernama Thabib Bananni Rahmatullaalahi, beliau menyatakan seorang wali Allah akan dapat mengetahui akan ‘sms’ manakah yang di ‘hantar’ oleh beliau yang diterima oleh Allah, iaitu beliau setiap kali badan rasa bergetar, air mata mengalir, bulu roma meremang dan satu ‘vibrate’ dalam dada berlaku di setiap kali hamba Allah ini berdoa, maka ‘vibrate’ dalam dada itulah antara salah satu petunjuk yang menandakan ‘sms’ beliau telah di terima oleh Allah.. hebat bukan?

Dada bergetar menandakan doa makbul? Aku juga pernah alami peristiwa ini, lepas solat, aku terus berdoa dengan tawajjuh pada Allah, mata ku pejam rapat rapat, dan tangan menggiggil tanda khuyuk dalam hati.. tiba tiba satu gegeran berlaku di dada aku, makin lama makin kuat.. oh, inilah agaknya pentanda bahawa doaku telah makbul..

“Jangan lupa, beli kicap”

Cis!, isyarat vibrate sms dari bini aku rupanya, hampeh! Lepas ni tak nak silent mode with vibration lagi! Geli tetek aku.

End!

Ps: Betul kata hadith, bahawa doa wanita lebih makbul dari lelaki

sumber dari kereta mayat

zmp... walaupun aku tak kawin lagi..... kadang2 tu aku dapat juga sms macam 2..... tp dari mak aku la........hikhikhik

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

"NAJIB CAMPUR KAKI ; Mr Samy...You want to go or "we" do EGM?-malaysiakini

[foot-in-mouth2.jpeg]

Sebetulnya Mr Samy ini perlu letak jawatan semasa DR M berudur dari UMNO dan juga Barisan Nasional..namun ada satu kuasa yg dipanggil "degil" masih berada didalam kepalanya..cakap bahasa "pasar"..."ada satu batu besar duduk kapala dalam juga.."

Akibat kedegilan yg menguasai fikiran Mr Samy ini telah mengakibatkan beliau terlucut dari jawatan Menteri Kerja Raya yg sudah lama dipegangny sejak era pemerintahan DR M...akhirnya beliau "gugur setelah gugur dari kerusi Sungai Siput"..beliau gugur bukan diseababkan dari EGM dr MIC tetapi ditolak oleh rakyat setelah berlangsungnya PRU ke12 yg lalu..

Namun begitu atas kehendak sang degil..beliau tetap menuruti kuasa itu utk masih kukuh berada diatas kerusi usangnya..iaitu Presiden MIC..walaupun kerusi itu usang namun ada "bara" dibawahnya..dan bara tersebut semakin membara setelah beliau tewas di Sungai Siput

Baru-baru ini berjalan pemilihan parti yg berkeputusan calon pilihanya iaitu Datuk G. Palanivel memenangi jawatan Timbalan Presiden..namun begitu walaupun sudah selesai pemilihan "dirumah "MIC..pahat dan tukul masih berbunyi...tukang yg buat bunyi itu tidak lain tidak bukan 2 HERO..satu muda satu tua..yg muda namanya Najib dan yg tua namanya DR M...

DR M bernada "keras" mengusulkan Mr Samy adalah "biawak hidup didalam dukungan BN" utk memenangi semula sokongan masyarakat India yg rata-ratanya memangkah Pakatan Rakyat ..

Manakala Najib pula bernada "slow-rock" mengusulkan jangan hanya popular didalam rumah..tapi mestilah diglamor juga di luar rumah..

Berikutan dengan dua "usul" dari 2 HERO itu tadi..maka terjadilah skrip-skrip "panas" yg menghiasi dada akhbar dan juga laporan internet...

Dan dikemuncaknya..apabila satu laporan yg mengatakan bahawa Najib akan berbincang dengan Mr Samy berkenaan peralihan kuasa MIC...

Najib berkata "perbincangan ini bukanlah bermakna utk beliau campur tangan dalam masalah MIC..tetapi kerana sudah ada perbincangan "lama"..iaitu kestabilan parti akan tergugat jika beliau(Mr Samy) berundur..dan kini setelah berlangsungnya pemilihan parti maka perlu diadakan perbincangan "baru"..iaitu utk menentukan nasib Mr Samy samada u want to go or we do EGM..

Yang menariknya..Mr Samy ketika ditanya berkenaan saranan Najib utk dilakukan perbincangan "baru"..dengan selambanya..beliau berkata.."This is a good statement from PM".

Adakah ini lahir dari hatinya atau sekadar penyedap hatinya ..?

Dapatkah Mr Samy menerima tindakan Najib ini bukan bererti campur tangan dalam masalah MIC..jika bukan ..adakah ini bererti "campur kaki"..?

Adakah dapat disimpulkan bahawa "campur kaki" ini bermakna akan berlakunya satu lagi EGM didalam MIC sekiranya Mr Samy masih berdegil utk tidak angkat punggung dari kerusi President..?

Mungkin saat ini Mr Samy sedang memikirkan apa yg perlu beliau lakukan..berundur segera atau menghadapi EGM..?

Agaknya Mr Samy sendiri sudah maklum beliau kini diserang bukan dari dalam rumah tetapi diluar rumah MIC...bukan musuh dalam selimut tetapi nyamuk diluar kelambu..musuh didalam selimut itu hanya pepijat yg diprogramkan oleh sang nyamuk diluar kelambu utk menggigit punggungnya agar lompat dari tilam empuk yg menangungnya sejak 1981..

Ada yg mengandaikan bahawa musuh didalam selimut itu kini sudah dipinang oleh PKR..namun sehingga sekarang belum ada majlis pertunangan yg berlangsung....

Adakah pinangan ini ditolak atas sebab nyamuk diluar kelambu sudah memprogramkan satu antivirus PKR kepadanya..dengan bayangan syurga President MIC ...?

Melihat dari perkembangan yg beraku didalam MIC ini...plot ceritanya dan juga skirpnya lebih kurang sama apa yg berlaku di dalam rumah MCA..yg berlainan hanyalah watak-wataknya..

MCA juga akan berlangsung EGM...namun disaat-saat makin hampir detik itu terdapat pula skirp baru..agak menarik bukan.

Apa yg pasti..inilah kehebatan yg jarang-jarang sekali dipamerkan oleh Najib...Kita dapat lihat betapa hebatnya juga peranan DR M..walaupun sudah hilang kuasa tetapi masih berbisa..dan bisanya kini salurkan kepada Najib..

Bisanya dapat dilihat dengat serangan yg dilakukan..DR M memulakan serangan..apabila keadaan semakin kritikal datang Najib utk membuat serangan akhir dan kini lawan mereka hampir koma dibuanya...Dan kini Mr Samy sudah separuh jalan menemui koma...sehingga mengeluarkan kenyataan seperti ini.."This is a good statement from PM"...

Seandainya Mr Samy akan berundur dari kerusi Presiden dan digantikan oleh Timbalanya..skripnya juga sebenarnya sudah siap 100% oleh DR M....sebagaimana yg berlaku didalam UMNO..maka ceritanya itu akan dicopy-pastekan pula kepada MIC..

Bagaimana Tun Abdullah hadapi..maka itulah yg akan dialami oleh Datuk G. Palanivel...

Sudah pasti pepijat didalam selimut itu kini sudah berangan-angan utk dikalungi pelbagai bunga-bungaan dari para perwakilan MIC..

Sekiranya apa yg dicoretkan ini berlaku didalam MIC..jelas dan nyata..Najib sangat hebat orgnya..disangka beliau hanya mahir dan pakar utk merampas Perak dari genggaman PR..rupa-rupanya..beliau lebih pakar dan mahir utk merampas MIC dari tangan ahli MIC sendiri..dan juga tidak dilupai MCA..lihat sahaja bagaimana beliau merampas MCA dari ahli MCA sendiri..EGM MCA sudah semakin dekat..namun Ong masih belum mengalah..kita lihat setakat mana Ong akan bertahan sebelum EGM MCA...

Agak malang bagi Mr Samy...beliau kini termasuk didalam senarai nama org-org yg menerima "KUTUKAN ROH HANTU ALTANTUNYA" setelah berdamping dengan Najib walaupun jauh dari Kabinetnya...

Kemanakah Roh Hantu Altantunya akan menyembunyikan Mr Samy nanti..?..kat Mumbai....betul kaa..kalau betoi boleh jumpa "Datuk" kat sana..Datuk Shah Rukh Khan.........


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Jumaat, 18 September 2009

UMNO dahan yang rapuh-malaysiakini

Umno memang parti Durjana, Malukan Bangsa Khianati Agama. itu sajalah yang dapat kita sampaikan dan harap One bagan Pinang akan membuka mata dalam hal ini.

Pada hakikatnya Umno kini umpama pokok tua yang dahannya rapuh manakala akarnya reput tunjangnya berulat dan hanya menunggu masa untuk menyembah bumi. Bangsa Melayu yang tercinta punah jahanam kerana UMNO.

Umno ni memang sudah mereng, kerana gila kuasa dan wang ringgit. Dacing sudah senget kerana Umno mengamalkan sikap perkauman yang dalam dan fanatik. Mungkin fakta di bawah yang telah dikumpulkan dapat membantu membuktikan dengan jelas memang Umno menghina Islam dan memalukan Melayu..
San Miguel Corp
Mirzan Miguel anak lelaki Mahazir Ahli Lembaga Pengarah Syarikat bir San Miguel.
Ahli Lembaga Pengarah Carlsberg Malaysia.
Y.A.M. Tunku Naquiyuddin,
Jen (B) Tan Sri Dato’ Mohd. Ghazali
Tan Sri Datuk Asmat bin Kamaludin
Tan Sri Dato’ Alwi Jantan, Gunness Anchor Berhad
Dato’ Jaffar Indot Gunness Anchor Berhad
Tau Kay Judi UMNO
Tun Mohammed Hanif bin Omar
Genting Deputy Chairman
TAN SRI ALWI JANTAN
Resorts World Bhd Executive Director
Tan Sri Wan Sidek bin Hj Wan Abdul Rahman.Member/Independent Non-Executive Director
Dato' Paduka Nik Hashim bin Nik Yusoff
General (R) Tan Sri Mohd Zahidi bin Hj Zainuddin Independent Non-Executive Director
Tan Sri Mohd Amin bin Osman
Independent Non-Executive Director
Tan Sri Dato’ Jaffar bin Abdul Non-Executive DirectorBERJAYA SPORTS TOTO BERHAD
Mohamed Saleh Bin Gomu Independent Non-Executive DirectorsBERJAYA SPORTS TOTO BERHAD

Umno sekarang bukan lagi seperti Umno dulu-dulu yang menjadi pohon rendang tempat Melayu beragama Islam berteduh. Tetapi sayang seribu kali sayang, keris yang terhubus itu tidak lebih daripada satu plot lakonan untuk mengabui mata rakyat semata-mata. Umno oh Umno, I dono lah...

Iman, Insan dan Islam diseleweng dan menuju saat-saat kemusnahan yang bakal mengundang nasib malang berpanjangan akibat UMNO sudah tidak tahu halal dan haram lagi. Umno bukan lagi Parti yang mahu menegakkan Bangsa dan mendokong agama malah bersama Umno Melayu Kecundang Islam berciciran.

Kalau dibiarkan berlarutan, virus yang di bawa UMNO akan menjadi 27 kali ganda bahayanya berbanding H1N1. Kalau UMNO terus disokong, maka bererti kita sedang menempah malapetaka


'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Surat terbuka buat MB NS. Perlu dijawab menjelang PRK Bagan Pinang.-malaysiakini


Badrul Hisham Bin Shaharin,

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP),

Parti Keadilan Rakyat


Tarikh : 16 September 2009


YAB Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hassan,

Menteri Besar Negeri Sembilan.


YAB Dato' Seri Utama ;


SURAT TERBUKA : PERSOALAN YANG PERLU DIJAWAB MENJELANG PILIHANRAYA KECIL BAGAN PINANG.


Dengan segala hormatnya perkara di atas dirujuk.


Seperti yang diketahui PRK Bagan Pinang tidak boleh dielakkan dan akan diadakan tidak lama lagi. Walaupun sejak kebelakangan ini PRK telah dilabelkan dengan oleh regim Bn sebagai membazir namun menjelang PRK Bagan Pinang persepsi yang cuba diberikan oleh pemimpin Bn ternyata berbeza. Merujuk kenyataan Exco Pelancongan Negeri semalam menyebut PRK Bagan Pinang akan menarik pelancong ke negeri ini.(rujuk m/s N3 Sinar Harian, 15.9.09)


Namun bagi Pakatan Rakyat PRK dilihat sebagai manifestasi dan kesempatan implementasi kuasa rakyat. PRK di peringkat DUN seharusnya dijadikan ruang penilaian prestasi pertengahan penggal. Kerajaan Pakatan Pulau Pinang contohnya telah diuji dengan dua penilaian prestasi pertengahan penggal dan dilihat diberi penilaian lulus cemerlang oleh pengundi.


Di N.Sembilan terlalu banyak isu yang selama ini tidak terjawab atau dengan sengaja rakyat diberikan fakta salah atau dilarikan perhatian rakyat ke isu lain untuk mengelak dari memberikan jawapan.


Sehubungan dengan itu tujuan surat terbuka ini ditulis ialah untuk menuntut jawapan spesifik dan lengkap dari kerajaan negeri khususnya pihak Menteri Besar mengenai beberapa persoalan. Ini akan dijadikan perhatian utama pengundi Teluk Kemang untuk dijadikan bahan ukuran penilaian prestasi pertengahan penggal.


Isu pertama


Tuduhan 'kerajaan adik beradik' kedengaran sejak dari awal lantikan Menteri Besar sekarang ini. Tuduhan bukan sahaja dari luar kerajaan negeri namun kuat kedengaran dikalangan pentadbiran kerajaan termasuk dalam Umno itu sendiri. Tuduhan ini bukan sahaja kerana tuduhan campurtangan keluarga Menteri Besar dalam pentadbiran kerajaan negeri sahaja tetapi juga berkaitan dengan agihan projek dan kontrak kerajaan.


Melalui surat ini penjelasan dituntut, Bagaimana 2 syarikat 'Bumi Highway' dan 'Selia Selenggara' yang punya kaitan dengan keluarga Menteri Besar mendapat begitu banyak kontrak dan tender dalam Negeri Sembilan ?


Adakah benar ketika menjadi Setiausaha Umno Negeri, Datuk Azman Hassan (abang Menteri Besar) telah menemui beberapa pegawai kerajaan dengan memberikan beberapa 'arahan' ? Adakah Setiausaha parti politik berhak memberikan arahan kepada pegawai kerajaan ?


Isu kedua


Penswastaan Air Negeri Sembilan tetap berlaku walaupun mendapat perbagai tentangan. Malang lagi penswastaan ini berlaku ketika dasar penswastaan negara telah jelas menunjukkan kegagalan khususnya dalam menjamin kepentingan rakyat. Penswastaan ini jelas bertentangan dengan kenyataan Menteri Besar selaku Pengerusi Bn ketika pilihanraya 2008 mengenai penswastaan air negeri.


Alasan penswastaan untuk meningkatkan mutu perkhidmatan amat meragukan kerana bulan pertama penswastaan sudah timbul persoalan pengiraan bil air yang merugikan pengguna. Ini kerana pihak pemegang konsesi gagal membaca meter dalam masa 30 hari.


Di ketahui penswastaan (menyerahkan tanggungjawab kerajaan kepada agensi swasta) akhirnya akan merugikan pengguna. Bn amat porpular dengan perjanjian konsesi yang berat sebelah (amat menguntungkan syarikat). Perjanjian dengan pemegang konsesi lebuhraya contoh terbaik di mana kini kerajaan terpaksa membazirkan wang rakyat setiap kali jika kenaikan perlu dielakan kononya kerana perjanjian, jika tidak kenaikan akan ditimpa terus atas kepala rakyat. Pendek kata perjanjian menjanjikan kenaikan harga dan keuntungan dijanjikan kepada syarikat. Jika tidak dibenar naik kerajaan terpaksa bayar terus (juga wang rakyat). Ketika rakyat ingin melihat apa perjanjian tersebut, kerajaan dan pemegang konsesi mengelak dengan mengatakan ia sulit.


Di Selangor contohnya Kerajaan Negeri semasa di bawah Bn telah menganugerahkan pembekalan air Selangor kepada sebuah syarikat yang dimiliki oleh bekas Bendahari Umno Bahagian dan dijanjikan siri kenaikan tarif untuk menjamin keuntungan berganda syarikat. Syarikat membuat keuntungan amat besar tiap tahun. Namun ketika Kerajaan diambil alih oleh Pakatan Rakyat, polisi air percuma ditolak oleh syarikat. Namun kerajaan negeri terpaksa membayar jutaan ringgit kepada syarikat air negeri hanya kerana perjanjian berat sebelah yang ditandatangani oleh Menteri Besar Bn yang lalu.


Melalui surat ini dituntut perlu didedahkan perjanjian penswastaan / konsesi air negeri ini.Apakah jadual kenaikan kadar tarif air yang dijanjikan kepada syarikat ? Siapa yang kini memegang kepentingan di sebalik konsesi air ini ? Adakah ia berkaitan rapat dengan parti pemerintah ?


Isu ketiga (isu ini juga harus dijawab oleh Pengarah SPRM Negeri Sembilan)


Surat ini juga menuntut penjelasan mengenai isu campur tangan Menteri Besar (atau cuba mempengaruhi) dalam isu siasatan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam pentadbiran dan pimpinan kerajaan negeri.


Bukan sedikit laporan rasuah yang ditujukan kepada pentadbiran, pemimpin termasuk kepada Menteri Besar sendiri. Laporan dibuat bukan sekadar oleh kalangan orang biasa namun melibatkan tokoh Umno itu sendiri.


Namun terdapat tuduhan Menteri Besar telah 'memohon' kepada SPRM agar tindakan tidak perlu dilanjutkan kerana jika dilanjutkan nescaya kerajaan negeri ini yang hanya mempunyai majoriti tipis di Dewan Undangan Negeri bakal tumbang.


Melalui surat ini juga Pengarah SPRM dituntut menjawab 'adakah tidak salah' beliau memohon bantuan kewangan dan menerima cek dari Menteri Besar Negeri Sembilan. Perkara ini pernah didedahkan namun Pengarah SPRM membisu. Menurut maklumat SPRM (Pusat) mengakui kegiatan Pengarah SPRM Negeri Sembilan meminta dan menerima 'bantuan' kewangan dari Menteri Besar adalah salah tetapi hanya diberi 'amaran keras'. Menteri Besar Negeri Sembilan hanya mengulas isu ini dengan penafian dangkal namun Pengarah SPRM Negeri Sembilan hanya membisu dalam isu ini.


Tuduhan diatas dilihat serius kerana ia berkait rapat dengan 'kegagalan SPRM menjalankan siasatan terhadap pemuka Umno yang jelas terlibat dalam kegiatan 'rasuah'.


Dalam kes seorang ADUN Negeri Sembilan, jelas pengadu telah memberikan contoh cek sogokan untuk politik wang dari ADUN tersebut bagi mempengaruhi undi dalam pemilihan Umno, namun fail siasatan 'disenyapkan' kerana kalau diteruskan ia bakal menipiskan lagi majoriti yang tipis di dewan. Jika SPRM menjalan tanggungjawab secara bermanah dan beretika Kerajaan Negeri Sembilan dibawah Bn sudah pasti akan tumbang.


Isu keempat


Ketika Pilihanraya Bn telah menaburkan perbagai janji. Banyak antara janji tersebut telah dibohongi, antaranya Pengarah Pilihanraya Bn Pusat telah berjanji bahawa minyak 'pasti' tidak naik tahun ini (2008) namun selepas Bn menang pilihanraya minyak dinaikkan dalam tahun yang sama. Begitu juga di peringkat tempatan sehingga kini terlalu banyak janji pilihanraya tidak tertunai. Melalui surat ini juga selaku Ketua KEADILAN Cabang Rembau ingin menuntut janji pilihanraya Bn dikawasan Rembau. Kini sudah 18 bulan dari tarikh rakyat mengundi Bn di Rembau kerana janji pilihanraya, dari ratusan janji pilihanraya cukup disenaraikan empat janji yang sehingga kini masih belum nampak seperti mahu ditunaikan.


  • Janji Hospital Daerah Rembau

    • berpuluh tahun dibawah Bn daerah Rembau terpinggir, bukan hospital yang sempurna tetapi langsung tidak punya hospital daerah. Orang Rembau terpaksa ke Tampin atau Seremban untuk mendapat rawatan 'sempurna'. Setelah lama tersiksa akhirnya rakyat dijanjikan Hospital Daerah Rembau ketika pilihanraya. Namun seperti tertipu sehingga kini langsung tidak nampak bayang Hospital Rembau.

  • Masjid Pedas

    • bukan sedikit kerja pecah tanah ketika pilihanraya antaranya pecah tanah Masjid Pedas.Namun sehingga kini tanah yang diratakan untuk majlis pecah tanah dan kempen pilihanraya Bn itu tinggal kosong dan dipenuhi semak samun.


  • Pusat Tuisyen Emas

    • kononya calon Bn amat prihatin isu pelajaran penduduk setempat dengan menjanjikan pusat tuisyen percuma. Namun sehingga kini kerja semudah membuka pusat tusiyen yang dijanjikan ini juga gagal dilaksanakan.


  • Lapangan Terbang 'ringan'

    • orang Rembau bukan setakat dijanjikan hospital, masjid tetapi turut dijanjikan Lapangan Terbang. Begitulah usaha Bn untuk menang pilihanraya dengan menabur janji. Menjadi bahan jenaka jika difikirkan dengan waras namun sehingga kini orang Rembau menantikan lapangan terbang yang dijanjikan buat mereka.


Isu Kelima


Sudahlah syarikat – syarikat dibawah kerajaan negeri tidak menunjukkan prestasi yang baik malah laporan mengenai kadar indeks kepuasan pelanggan terhadap sektor awam di negeri ini juga perlu diberi perhatian. Perbelanjaan mengurus yang tinggi dalam buget agensi kerajaan juga perlu diperhatikan. Peningkatan kadar atau nilai cukai terhadap rakyat terus meningkat. Ini semua menggambarkan prestasi lemah kerajaan negeri.


Dalam keadaan tersebut, kerajaan negeri jelas tidak prihatin tetapi sebaliknya terus mengeluarkan perbelanjaan untuk perkara tidak perlu. Contohnya dalam keadaan banyak pihak berkuasa tempatan (PBT) menyeksa orang ramai dengan menaikkan kadar cukai kebelakangan ini. Namun dilihat berlaku perbelanjaan tidak berhemah. Berapakah perbelanjaan PBT seluruh negeri ini yang membazirkan wang rakyat hanya untuk menggantungkan gambar Menteri Besar di tiang – tiang dan papan iklan gergasi untuk ucapan raya. Ini adalah pembaziran wang cukai rakyat untuk populariti peribadi pemimpin politik. Persoalan ini penting khususnya dibawah pentadbiran yang pernah terpalit dengan 'penyalah gunaan' peruntukan wang rakyat miskin untuk kegiatan lain berdasarkan laporan Audit negara yang dibentangkan di parlimen beberapa tahun lalu.


Menteri Besar bolah sahaja mengelak dari memberikan jawapan kepada surat ini atau dengan menyerang kembali kewujudan surat ini dengan mengatakan ia fitnah, namun yakinlah maklumat dan respon serta jawapan mengenai persoalan di atas amat penting untuk diketahui oleh pengundi di DUN Bagan Pinang sebelum membuat keputusan dalam PRK nanti. Lebih penting jika persoalan semudah yang dinyatakan gagal diperjelaskan mana mungkin pengundi Bagan Pinang mampu mempercayai pemimpin Bn yang datang dengan perbagai janji anak angkat atau anak emas nanti.


Sekian dan terima kasih.



BADRUL HISHAM BIN SHAHARIN (che'GuBard)

eMail : cheGuBard@gmail.com

blog : http://chegubard.blogspot.com


'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!