Isnin, 25 Januari 2010

TS Khalid tetap saman Nazree

SUNGAI BULOH, — Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengesahkan bahawa beliau tidak akan menarik balik kes saman fitnah terhadap bekas Pengerusi Gerak, Mohd Nazree Mohd Yunus yang menyertai PKR.

Bagaimanapun Pengerusi PKR Selangor ini mengalu-alukan penyertaan Nazree ke dalam parti itu memandangkan ia terbuka kepada sesiapa sahaja yang menyokong objektifnya.“Sesiapa yang menyertai PKR mesti memperjuangkan prinsip reformasi yang dijadikan keutamaan parti. Kita juga seharusnya terbuka dan tidak harus mengenakan halangan (menyertai PKR)

Tetapi kita harus ingat bahawa kerana reformasi parti ini lahir,” kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.

Nazree, yang menggantikan Ezam Mohd Noor yang menubuhkan Gerak tetapi kini dalam Umno, berkata beliau menyertai PKR kerana keterbukaan dan sifat futuristiknya.

Di bawah kepimpinan Nazree, Gerak antara lain pernah membuat aduan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia terhadap bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr. Mohd Khir Toyo dan juga penggantinya Tan Sri Khalid Ibrahim.

Bagaimanapun Khalid menafikan dakwaan Nazree dan telah memfailkan saman terhadapnya yang didakwa mengeluarkan kenyataan berunsur fitnah ke atas beliau.

Dalam samannya Khalid mendakwa dirinya difitnah ekoran kenyataan akhbar dibuat Nazree pada 21 Jan 2009, bertajuk ‘Amalan Rasuah dan Salah Guna Kuasa Menteri Besar Selangor’ dan ‘Laporan Salah Guna Kuasa Menteri Besar Selangor’ pada 3 Feb 2009 berhubung pengagihan lembu korban dan juga juga penyalahgunaan wang kerajaan untuk membiayai kereta peribadi.

Pada sidang media tengah hari tadi Nazree memberitahu beliau memilih PKR atas alasan merasakan ia platform paling sesuai untuk agenda membanteras rasuah yang sebelum ini digerakkan di bawah Gerak.

Nazree juga menolak tanggapan bahawa beliau menyertai PKR kerana kes saman Menteri Besar Selangor ke atasnya yang difailkan Mac lalu.

“Tidak. Saya akan menghadapi kes itu walaupun saya di PKR tetapi menyerahkan kepada pucuk kepimpinan dalam menentukan perkara itu,” katanya lagi.M/I


NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN.......

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!


Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...