Solidariti Anak Muda Malaysia

Solidariti Anak Muda Malaysia
anak muda..!!! korang kini dah boleh mula..!!! disini ia akan memandu korang..!!! jgn takut sbb ini tempat anak muda yg brani..!!! disini tempat anak muda yg kuat prinsipnye..!!! pendaftaran akan dibuka..!!! SELAMAT DATANG..!!

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433
Selamat menyambut kedatangan tahun baru 1433 Hijrah kepada semua umat islam di muka bumi ini......

Cara buat duit dengan mudah.....

Cara buat duit dengan mudah.....
sila klik gambar untuk memperolehi pendapatan yang lumayan

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon, hancurkanlah rejim zionis.. amin . ..."> >(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)
ahli UMNO menyamar ahli PAS...
UMNO dah kehabisan modal....
go to UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sabtu, 31 Julai 2010

RM77 Juta Bayar Apco OK, RM15 Juta Untuk Sistem Penyampaian Maklumat Dibantah


SHAH ALAM 30 Julai - Timbalan Angkatan Muda KEADILAN Pusat, Fariz Musa mempersoalkan pendirian hipokrit Umno Selangor yang berdiam diari terhadap pembayaran RM77 juta kepada firma pro Zionis-Israel, Apco Worldwide untuk menasihati Perdana Menteri tetapi menganggap peruntukkan RM15 juta kerajaan negeri untuk sistem penyampaian maklumat sebagai membazir.

Fariz berkata kenyataan Ketua Penerangan Umno Selangor, Abdul Shukur Idrus berhubung peruntukan tersebut diibaratkan meludah ke langit.

Malah Fariz berkata tindakan Datuk Seri Najib Razak membayar khidmat Apco adalah lebih besar daripada peruntukan yang diberikan oleh Abdul Khalid.

"Umno memperuntukkan RM77 juta untuk Apco untuk penyebaran maklumat mereka dan jumlah ini melebihi daripada apa yang kita peruntukkan. Kenapa Umno Selangor tidak bising mengenai isu Apco dan menganggap ini satu pembaziran yang terang dan nyata.

"Kita tahu Apco dibayar untuk urusan komunikasi selain khidmat nasihat kepada Najib dan Umno. Mungkin juga Apco telah menasihat Najib dan barisan kabinetnya agar tidak meluluskan permit terbitan lidah rasmi KEADILAN, Suara Keadilan dengan tujuan untuk mengelak rakyat terus mendapat maklumat.

"Jadi inilah cara dan keputusan terbaik dibuat oleh Pakatan Rakyat Negeri Selangor untuk menyampaikan informasi sebenar apa yang telah berlaku di negeri ini. Umno tidak lagi boleh menyebarkan fitnah sewenang-wenangnya dan pasti gerak gempur komunikasi dapat mematahkan segala kerja kotor Umno," tegas beliau.

Beliau juga mempertikaikan 'keprihatinan' Umno Selangor melihat peruntukan tersebut sebagai membazir walhal sejak 50 tahun memerintah negeri itu, Umno-Barisan Nasionallah 'bapa' kepada segala pembaziran dan penyelewengan wang rakyat.

"Kenapa Umno tiba-tiba sahaja keluarkan kenyataan peruntunkan RM15 juta itu membazir, sebenarnya mereka sudah terbiasa membazirkan peruntukan yang diberikan untuk rakyat demi kepentingan politik dan poket mereka sendiri.

"Saya lihat ini satu langkah yang baik dilakukan oleh kerajaan negeri Selangor di bawah kepimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam usaha memberi penerangan kepada seluruh rakyat Selangor serta menangkis setiap fitnah dan juga berita palsu yang disebarkan oleh Umno.

"Kita melihat sejak kebelakangan ini Umno telah menyebarkan banyak fitnah kepada kerajaan negeri, dengan cara ini kita dapat memberi penjelasan kepada rakyat dan kita tidak mahu rakyat terus tertipu dengan dakyah palsu Umno itu. Niat kerajaan negeri adalah ingin memberi maklumat yang tepat dan jelas.

Fariz berkata usaha Umno memperbesarkan isu pembaziran kerana parti itu kini berada dalam ketakutan akibat kehilangan sokongan daripada rakyat khususnya oorang Melayu.

Gerak kerja yang dilaksanakan oleh Menteri Besar untuk menjawab serta menangkis segala tohmahan Umno-BN dilihat semakin berkesan dan keyakinan rakyat bertambah kukuh terhadap prestasi pakatan Rakyat kata beliau lagi.

Tambah Fariz, peruntukan tersebut secara tidak langsung membuka mata rakyat Selangor bahawa Umno-BN hanya menyebar fitnah dan berita palsu semata-mata demi kepentingan politik mereka.


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Jumaat, 30 Julai 2010

Taib Mahmud Di Hina Oleh Penunjuk Perasaan Universiti


SHAH ALAM 30 Julai - Sebelum ini jika marhaen di Universiti Oxford tidak mengenali siapa Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud, maka sudah pastinya kini mereka tahu mengenai semua latarbelakang sebenar dirinya.

Menurut laporan sarawakreport.org lawatannya ke Oxford 26 Julai lalu untuk menghadiri Forum Penjenamaan dan Pemasaran Islam yang ditaja oleh kerajaan negeri sepatutnya memberikan beliau kredibiliti dalam satu langkah promosi perhubungan awam bertujuan untuk meningkatkan imejnya.

Namun kehadiran beliau di majlis berkenaan menjadi satu igauan ngeri apabila kempen untuk menggilapkan lagi reputasinya disusuli dengan pelbagai plakad dan kain rentang yang ditunjukkan oleh kumpulan yang berdemonstrasi di luar bangunan kampus terbabit.

Walaupun lawatan beliau dibuat ketika kebanyakan penuntut bercuti namun sekumpulan penunjuk perasaan telah berkumpul untuk melahirkan kemarahan mereka kerana universiti terbabit menerima kedatangan beliau dan juga ditaja oleh industri pembalakan di Sarawak.

Media tempatan turut berada di tempat terbabit diikuti media dari Malaysia yang jelas telah di bawa bersama untuk membuat liputan dan menyiarkan laporan bagi menaikkan lagi profil Ketua Menteri terbabit.

Menurut sarawakreport.org lagi sekumpulan rakyat Malaysia kemudiannya menyertai media UK menemuramah penunjuk perasaan dan mendapatkan maklumat yang lebih lanjut mengenai masalah di Sarawak.

Keadaan itu telah menyebabkan penganjur berasa panik dan memanggil polis dan pegawai cawangan khas untuk mengambil gambar penunjuk perasaan yang telah dilarang oleh pengawal-pengawal peribadi memasuki bangunan di mana majlis tersebut diadakan.

Fakulti yang menganjurkan forum tersebut telah mengupah sekumpulan pengawal peribadi untuk menghalang penunjuk perasaan tempatan dan juga dari Malaysia yang datang untuk menjelaskan kepada Oxford siapa sebenarnya tetamu yang mereka undangi.

Ramai yang mengingatkan kepada penganjur bahawa yang melakukan jenayah adalah mereka yang berada di dalam bangunan tersebut manakala mereka yang berkumpul di luar adalah kumpulan yang membuat bantahan ke atas isu munasabah.

Plakad yang dibawa secara langsung menunjukkan asas bantahan mereka "Taib Mahmud...isytiharkan kekayaan kamu" , "Berapa banyak Lagi kawasan hutan yang tinggal", "Hentikan pencabulan seksual dan pemerkosaan wanita dan kanak-kanak Penan" , "Selamat Sarawak", "EU mengharamkan pembalakan haram..kenapa anda enggan tandatangani VPA?" dan banyak lagi.

Mereka yang lalu lalang di situ juga diberikan risalah manakala badan masyarakat awam juga mengendalikan tandatangan deklarasi di seluruh Britain untuk diserahkan kepada Universiti Oxford, salah sebuah organisasi tersebut menyatakan:

Hampir 30 tahun, Abdul Taib mengepalai sebuah rejim yang lebih buruk daripada zaman penjajahan kolonial yang diwarisinya, menindas hak pribumi dan rakyat Sarawak, menganggap semua daerah di Sarawak sebagai tanah dimiliki ala feudal.

Beliau mengetuai pencabulan undang-undang di Sarawak sendiri dan mengaut keuntungan melaluinya.

Fakuliti Pengajian Perniagaan Oxford telah menunjukkan teladan yang paling buruk kepada alumni mereka dengan menerima wang beliau.

Penuntut fakulti sepatutnya mendesak dekan mereka, yang jelas sekali merasakan diri beliau sendiri seorang yang pakar dalam pengurusan korporat.

Bantahan yang dilakukan sudah pasti menafikan ketibaan gemilang Abdul Taib.

Beliau telah dirancangkan supaya tiba dengan penuh gaya, disambut oleh Naib Canselor untuk memberikan ucapan pembukaan bagi sidang dua hari terbabit namun kedatangan beliau berakhir dengan dirinya terpaksa diseludup masuk melalui pintu belakang bangunan berkenaan.

Media siber Malaysiakini telah melaporkan dengan terperinci operasi keselamatan yang memalukan membabitkan Taib dibawa dengan van tanpa tingkap berwarna biru dan kemudiannya di bawa masuk melalui pintu dapur.

Bagaimanapun ketibaannya telah disedari oleh penunjuk perasaan dan sekumpulan penunjuk perasaan telah mengepung sambil menunjukkan plakad bantahan terhadap kereta yang dikatakan membawanya dan kemudiannya dikenal pasti sebagai kereta umpan.

Menurut beberapa penunjuk perasaan, berbeza seperti keadaan di Sarawak, anggota polis yang melihat keadaan terbabit bukanlah menjadi tanggungjawab mereka secara sah untuk masuk campur hak menyuarakan kebebasan bersuara mengikut lunas undang-undang yang sah dan mereka tidak mengganggu bantahan yang dilakukan penunjuk perasaan.

"Kita memerlukan pengawasan yang tidak berat sebelah kerana pengawal peribadi yang digajikan oleh pihak universiti bertindak di luar batasan. saya telah dihalang secara kasar selepas mengambil beberapa gambar Ketua Menteri dan ia tindakan bodoh kerana rakan-rakan mereka juga merakamkan gambar saya dikasari beliau.

"Saya berasa gundah dengan tindakan fakulti terbabit yang mengamalkan tradisi kebebasan bersuara Oxford menerima wang dari Taib dan menyambutnya dengan penuh penghormatan menghalang peluang kami untuk menyuarakan kebenaran apa yang sedang berlaku di Sarawak.

"Adakah fakulti ini akan menerima beberapa speaker dari Malaysia yang menindas pembangkang? atau adakah kita akan menjangkakan Taib akan diberi anugerah Ijazah kehormat?" kata salah seorang penunjuk perasaan yang ditemuramah.

Sementara itu, ketika sidang berkenaan sedang dilangsungkan, rekabentuk moden bangunan terbabit sendiri secara tidak langsung juga telah memalukan ahli delegasi.

Dinding kaca di bahagian depan bangunan berkenaan menjadi seperti kesan dari akuarium ikan kerana penunjuk perasaan yang berada di luar dapat melihat apa yang berlaku di dalam di samping menayangkan kad plakad bantahan sambil mengambil gambar sekaligus menyulitkan penganjur untuk memastikan program tersebut berjalan seperti biasa.

Di suatu sudut dalam bangunan tersebut yang dihiasi dengan patung mainan orang utan, kumpulun muzik tradisional bangsa dayak mempamerkan 'imej pelancong' Sarawak yang digemari oleh Abdul Taib.

Kumpulan tersebut juga mengesahkan bahawa mereka di bawa masuk ke UK bersama rombongan besar yang di bawa Abdul Taib.

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Khamis, 29 Julai 2010

Logo HARAM perlu perkenalkan


1. Kini lambakan barangan atau produk haram bagi ummat Islam kian bertambah malah semakin membimbangkan ummat Islam . Lebih malang terdapat produk yang menggunakan logo halal secara palsu.

2. Fenomena ini mencetus kekeliruan dan memerangkap ummat Islam dalam persaingan dunia perniagaan yang tidak bertanggungjawab .

3. Selain tindakan tegas dan penguatkuasaan secara serius perlu dilakukan oleh pihak kerajaan dan berkuasa agama seperti JAKIM , pihak berwajib ini juga mesti berani untuk mengisytiharkan produk - produk haram di pasaran agar tidak mengelirukan ummat Islam .

4. Setelah rakyat dididik dengan logo halal untuk menarik masyarakat pengguna agar mengambil dan menggunakan barangan halal , saya kira menjadi satu kewajipan juga bagi pihak kerajaan dan berkuasa agama mendidik rakyat dengan logo Haram untuk menjauhkan masyarakat ummat Islam dari mengambil dan menggunakan barangan haram .

5. Sebelum ini , telah banyak kali kita dengar pihak tertentu memalsukan logo halal untuk melariskan jualan mereka justeru mereka melihat logo halal boleh menarik orang untuk membeli barangan mereka biarpun tidak menepati piawaian barangan halal , sementara pihak JAKIM tidak mempunyai skuad yang memadai untuk membuat pemantauan yang serius.

6. Saya jangka , andainya JAKIM mengisytiharkan produk - produk tertentu yang tidak menepati piawaian halal sebagai produk tidak halal atau haram dan mewajibkan mereka menampal logo Haram jika mereka berkeras juga untuk menjual produk tersebut , peluang untuk lambakan barangan haram dipasaran akan menjadi lebih kecil . Pasti tiada siapa yang akan membeli barangan yang dilekatkan logo Haram jika mereka benar - benar mahu mencari produk halal di pasaran.

7. Sebahagian besar pengguna tidak mampu untuk mengenali dan mengetahui kod - kod barangan yang haram seperti produk yang mempunyai gelatin dan sebagainya termasuk produk haram yang diimport dari Israel. Kod - kod barangan yang mengandungi bahan - bahan haram hendaklah diganti dengan logo Haram .

8. Jika logo Haram dapat dikuatkuasa , maka mudahlah bagi JAKIM yang selalu menyatakan bahawa mereka mengalami kekurangan tenaga untuk memantau , justeru produk haram ini tidaklah sebanyak produk halal di pasaran .

9. Risiko pemalsuan logo Haram juga mungkin lebih kecil berbanding pemalsuan logo halal . Lantaran logo halal menarik perhatian pengguna sementara logo haram tentunya menjauhkan pengguna .

10. Kaedah Islam , asal sesuatu perkara [ produk ] ialah halal kecuali telah datang nas yang jelas mengharamkannya atau produk itu bercampur dengan bahan dan unsur haram . Ertinya yang haram ini jumlahnya jauh lebih kecil dari jumlah produk yang halal . Sepatutnya yang haram itulah diletakkan logonya iaitu Logo Haram bukan logo halal .

Ustaz Nasrudin Hassan at Tantawi,
Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat.


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Kenapa Farah Azlina Latif digugurkan?


Alasan utama Gani Patail :

"Farah Azlina terpaksa digugurkan bukan kerana beliau didapati bersalah tetapi bagi mengelakkan sebarang persepsi negatif daripada orang ramai terhadap pasukan pendakwa"

Persoalan dan soalan :

Adakah alasan ni diterima bagi menggugurkan seseorang pendakwa raya sedangkan dia terang-terang tak lakukan kesalahan. Sepatutnya alegasi tersebut tidak dilayan. Tambahan pula, dia tiada akses langsung kepada kertas siasatan kes atau mempunyai apa-apa sebab untuk mengakses kertas siasatan atau apa-apa maklumat sulit yang ada pada pihak pendakwaan. Jadi apa relevan dan rasionalnya jawapan dan persepsi negatif yg Gani Patail maksudkan itu?Persepsi negatif orang ramai atau persepsi negatif Gani Patail sendiri??

Atau ADAKAH kerana takutnya UMNO Barisan Nasional terhadap pendedahan yang dikira sudah "memecahkan tembelang" mereka dalam satu lagi konspirasi menjatuhkan Anwar Ibrahim dengan menggunakan penglibatan Farah Azlina Latiff (yang boleh sahaja melakukan malafide terhadap Anwar Ibrahim demi orang "tersayang") semasa perbicaraan Anwar - Saiful ini?

Atau UMNO Barisan Nasional takut isu ini menjadi modal kepada pembangkang menjelang pilihanraya akan datang, maka UMNO Barisan Nasional menyuarakannya hasrat menggugurkan Farah Azlina Latiff melalui Gani Patail??

Jika Ya,boleh jadi keputusan ini terpaksa diambil supaya isu-isu berkaitan tidak menjadi panas dan menggugat kekuatan BN untuk menang pilihanraya umum nanti. Ini kan kes Anwar, semestinya ia akan menjadi bahan pilihanraya.

Tambahan pula,isu ini bertambah panas, apabila ada lagi cerita lain mengatakan bahawa Saiful Bukhari Azlan akan berkahwin dengan Farah Azlina Latiff sedang dia sudah bertunang dengan Janna Syariza Mohd Zaki.

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Rabu, 28 Julai 2010

Bila cikgu dan cikgi dah boleh berpolitik


Pagi sampai pukol 2pm cikgu Cikgi main dengan anak Murid !.
Petang Cikgu Cikgi main direct selling !.
Malam Cikgu Cikgi main ceramah !.
Tengah malam Cikgu main dengan Cikgi, Cikgi main dengan Cikgu !.
Setengah2 malam Cikgu Cikgi main mesyuarat !.
Kadang2 Cikgu Cikgi ponteng mengajar main sambut VIP !.
Kadang2 juga Cikgu Cikgi main gaduh sama Cikgu Cikgi berlainan Parti !.
Kadang2 Cikgu Cikgi tak cukup main tidor !.
Cikgu Cikgi juga selalu main tidor dalam kelas !.
Tidak mustahil juga Cikgu Cikgi akan main gaduh dengan PIBG !.
Kalau hari2 Cikgu Cikgi main politik, anak murid main konek cikpik Cikgu Cikgi !.
Sebab semua anak murid sudah main sawan babi !.
Cikgu Cikgi kena hari2 main politik !.
Kalau Cikgu Cikgi ada main jawatan dalam parti, sekolah akan jadi gila babi !.
Esok hari anak murid pun main ponteng kelas juga !.
Supaya senang gerombolan main tipu melayu !.
Hari2 gerombolan main langgar tembok !.
Kerana ramai melayu main lari dari gerombolan !.
Gerombolan nampak hanya bolih main dengan Cikgu Cikgi dan main dengan melayu Felda jah !.
Kalau main2 gerombolan kong pada PRU13 nanti !.

Aku tambah :
Talian hayat Parti Yahudi Melayu :-
1.Babi
2.Arak
3.Racist
4.Perkosa - Brahim Ali & Mamak kutty.
5.Kuasa Istana
6.Lembu-lembu di Felda/Felcra
7.Cikgu-Cikgi Kemaruk DG
8.Staff gomen Kemaruk Pangkat/Fulus

Cikgu-Cikgi sibuk main pulitik sampai anak murid darjah 6 syok berdating jam 3 pagi di sebuah sekolah kebangsaan berasrama dekat kampung awang adek.1Malaysia

Cikgu-Cikgi sibuk main pulitik sampai seks bebas dan amalan mengandong adalah perkara biasa di sekolah-sekolah rendah/menengah dekat kampung awang adek.1Malaysia

Cikgu-Cikgi cepat naik pangkat, jadi pencacai/penjilat parti yahudi :-umno-barisan nasional-apco


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Sebab-sebab PARTI KEADILAN RAKYAT di lahirkan


PARTI KEADILAN RAKYAT di lahirkan kerana tidak mahu UMNO sentiasa menipu rakyat..iainya diwujudkan demi menentang kezaliman menegakkan keadilan buat semua rakyat malaysia yg tercinta ini..anda jgn mudah lupa parti UMNO lah yg memperbodohkan melayu demi mengaut kekayaan negara tercinta kite ini..Kini nada perpaduan Melayu dipalu sekali lagi. Apa salahnya, Islam juga yang untung, kata mereka. Buat sebahagian generasi muda yang mungkin tidak mengingati, mari kita ikuti sejarah pengkhianatan Umno terhadap bangsa Melayu :

1. Siapakah yang menukar wang Royalti kepada wang Ehsan pada tahun 2000 apabila PAS berjaya merampas negeri dari tangan BN dalam PRU 1999?

2. Siapakah yang menghalang kerajaan kedua2 negeri bermajoriti 95%Melayu menikmati hasil royalti Petronas, sedang negeri2 seperti Sabah dan Sarawak tidak dikenakan tindakan sama?

3. Siapakah yang menghalau peneroka bandar Melayu di Kg Berembang, Kg Plentong, Kg Chubadak, Kg Malaysia Tambahan?

4. Siapakah yang menghalau Melayu Pulau Pinang dengan helah pembangunan hingga mereka merempat ke Seberang Jaya dan Kedah Selatan?

5. Siapakah yang menggadai Tanah Rezab Melayu hampir 50% dari 3 juta hektar pada 1948 kepada 1.6 juta hektar pada 1997?

6. Siapakah yang membunuh orang Melayu kerana perbezaan fahaman politik di Kg Memali, Lubuk Merbau dan Hutan Aji?

7. Siapakah yang membolot saham AP untuk menantu dan kroni, sedang ia adalah hak setiap rakyat dibawah dasar DEB?

8. Siapa yang melingkupkan dasar DEB hingga milikan ekuiti Melayu tersekat kepada 18% pada 2000.

9. Siapakah pula yang memansuhkan DEB, dan diganti dengan dasar Liberisasi dan Model Ekonomi Baru yang mesra kapitalis dan anti subsidi?

10. Siapa yang menyelewengkan dana untuk orang2 Melayu yang miskin dalam program PPRT?

11. Siapa yang mengkhianat wasiat Raja2 Melayu menjelang kemerdekaan supaya tidak diserah bukit, gunung dan pulau kepada bukan Melayu?

12. Siapa yang mencipta krisis perlembagaan 1982 yang menyebabkan kuasa Yang DiPertuan Agung terhakis dan hanya sekadar menjadi rubber stamp Parlimen?

13. Siapa pula yang melucutkan kekebalan raja2 Melayu pada awal 1990-an?

14. Siapa yang menggelarkan rajanya 'MENATANG' bila namanya ditolak sebagai Menteri Besar Terengganu selepas PRU12 yang lalu?

15. Siapakah yang mengubah sempasan kawasan undi majoroti Melayu bila Melayu sendiri menolak Umno dalam PRU 1999?

16. Siapa yang melanggar peruntukan Perlembagaan mengenai hak2 istimewa Melayu untuk mendapat biasiswa?

17. Siapa yang menukar biasiswa kepada pinjaman dengan kadar 4%?

18. Siapa yang mencemar bahasa Melayu dengan istilah-istilah "infotainment", "boulevard", "presint", "bajet" dan lain2?

19..Siapa yang menukar bahasa pengantar dari bahasa Melayu kepada bahasa Inggeris dalam pembelajaran Sains dan Matematik pada ketika jurang pendapatan bandar-luar bandar semakin melebar?

20. Siapa yang mencadangkan syarat wajib lulus Bahasa Inggeris untuk SPM dan bahasa pengantar Inggeris di universiti2?

21. Siapa yang jual air kepada negara jiran dengan harga 3 sen 1000 liter, dan jual balik kepada rakyatnya sendiri dengan harga 80 sen 1000 liter?

22. Siapa yang serah blok minyak kepada negara Brunei tanpa persetujuan DUN, Parlimen atau YDPA?

23. Siapa yang cuai menjaga tanahair sendiri hingga Pulau Batu Putih dan Singapura terlepas ke negara orang?

24. Siapa yang menghapuskan tulisan jawi dari diajar di sekolah2?

25. Siapa yang kata Sekolah Agama Rakyat (SAR) tempat melahir militan dan ekstrimist?

26. Atas alasan itu, siapa yang menghentikan geran perkapita kepada SAR hingga menyebabkan sebahagian institusi pendidikan agama hidup segan, mati tak mahu?

27. Siapa yang mencadangkan pelan pembangunan Kg Baru Kuala Lumpur hingga membuka milikan kepada 40% bukan Melayu?

28. Siapa yang kekang akta2 maklumat, Auku dan pandangan2 kedua orang Melayu supaya orang Melayu senang diperbodohkan?

29. Siapa yang naikkan harga petrol,diesel dan barangan asas kepada ketika Melayu adalah golongan majoriti yang miskin di negara ini?

30. Siapakah pula yang memperbodohkan dirinya konon mengaku Melayu sedang nama Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR) dibuang dan diguna bahasa penjajah UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION (UMNO)?

Senarai pengkhianatan Umno terhadap orang2 Melayu memang panjang. Ia tidak habis untuk ditulis dalam sehari. Apa yang penting, ia sudah terakam dalam sejarah. Khalayak yang memalu gendang perkauman ini patut malu pada diri sendiri, pada saat mereka di puncak kuasa tidak pernah pula terdengar retorik Islam dan Melayunya. Kini menyedari kuasa semakin jauh dari genggaman, tidak perlu lah lagi umat Melayu yang selama ini diperbodoh dan diperkuda semahunya, memberi bantuan talian hayat dan oksigen.

Kalaulah Umno hidup ribuan tahun yang lalu, mungkin epik Yunani Homer, Illiad and Oddysey atau pun Hikayat 1001 Malam tidak akan mendapat tempat di sisi penglipur lara, penulis buku, pemikir sastera-sejarah, pemikir sosiologi mahu pun pembuat filem. Demikian banyaknya yang dikisah dalam hikayat dari Parsi itu, mengikut lagenda, sesiapa yang membaca seluruh koleksi cerita ini akan menjadi gila.

Alahai, kalau membaca hikayat sepanjang ini menjadi gila, siapa pula yang mampu mengingati ratusan pengkhianatan Umno terhadap Melayu. Besar kemungkinan anda akan jadi 'mereng'.
Azmizam Zaman Huri

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Selasa, 27 Julai 2010

Majlis Makan Malam Dan Ceramah Perdana Keadilan Cabang Bayan Baru



Tarikh : 8 Ogos 2010 ( Ahad )
Jam : 8.00 Malam
Tempat : Dewan Tapak Pesta Sg Nibung , Pulau Pinang

Bersama : Datuk Seri Anwar Ibrahim ,Dato' Mansor Othman , Dato' Zaid Ibrahim dan Dato' Chua Jui Meng

Sila Hubungi No Ini Untuk Mendapatkan Tiket Jamuan Makan
Sdr Sabri -013 432 0207
Sdr Victor - 019 443 2028
Sdr Kumar - 014 945 9621

SEMUA DI JEMPUT HADIR BERAMAI-RAMAI

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!