Rabu, 11 Mei 2016

SAMM Gesa Semua Pihak Desak Rawatan Anwar Hingga Pulih Sepenuhnya

Dua hari lepas Anwar Ibrahim sekali dikejarkan ke hospital kerana keadaan tekanan darahnya yang tak stabil. Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mohon semua doakan keadaan kesihatannya.
Cuma kali ini kemasukan anwar ke hospital telah diumumkan oleh beberapa orang peguamnya melalui media social mereka sendiri. Tidak seperti sebelum ini sudah dua kali kemasukan Anwar ke hospital tidak diumumkan oleh parti seperti kebiasanya.
Selain itu, Keadaan kecederaan bahu kanannya juga akibat kemalangan di Sri Hartamas sebelum dia dijatuhi hukuman penjara masih belum baik sepenuhnya. Jika kita berjumpan dengan anwar di Makhamah kalau nak bersalam dengan dia pun, Anwar akan bersalam dengan kita guna tangan kirinya kerana masih terasa kecederaan bahu kanannya. Juga kecederaan tulang belakang akibat dipukul oleh ketua polis negara selepas dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri pada tahun 1998 masih dirasainya.
Semenjak dua bulan ini SAMM telah fokus menggerakkan tekanan supaya Anwar Ibrahim mendapat rawatan lengkap di hospital, bukan di penjara. SAMM desak Anwar ditempatkan di Hospital sehingga keadaan kesihatan pulih sepenuhnya malah kami harap semua pihak membuat desakkan secara terus dan terbuka. Lebih banyak pihak buat desakan adalah lebih baik.
Walaupun Anwar kelihatan tenang dan sihat ketika beliau menghadiri setiap perbicaraan mahkamah yang dihadirinya, mereka yang rapat dengan Anwar termasuk kaum keluarga pastinya mengesan riak wajah Anwar yang menahan sakit. Namun, di atas semangat melawan Anwar tetap tersenyum walaupun di sebalik senyuman itu tidak kita tahu penderitaan yang dialaminya. Itulah yang membezakan Anwar Ibrahim dengan orang lain.
SAMM tetap melihat Anwar Ibrahim sebagai simbol perjuangan reformasi rakyat bagi menumbangkan Kerajaan rejim UMNO-BN. Kita perlu akui peranan dan pengaruh Anwar terhadap rakyat serta jasanya yang sanggup dipenjara demi melawan korupsi dan pertahan prinsip telah membuka mata kesedaran rakyat.
Kami sendiri pernah beberapa kali bertembung dengan Anwar dari sudut idea dan pelaksanaan. Namun kita perlu akui peranan dan pengaruh Anwar terhadap rakyat serta jasanya yang sanggup dipenjara demi melawan korupsi dan pertahan prinsip telah membuka mata kesedaran rakyat.
SAMM ingin mengigatkan kepada semua pemimpin Pakatan Harapan yang kini sedang sibuk bersama Deklarasi Rakyat dan Tun Mahathir sehingga seperti melupakan Anwar. Akui lah tanpa pengorbanan Anwar, Kedudukan anda hari ini tidak akan sampai ke tahap hari ini.
Sekian,
Faisal Zainal
Penyelaras Muda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

1 ulasan:

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...