Sabtu, 23 Mei 2009

nasihat untuk dikongsi bersama-malaysiakini



Assalammualaikum Encik Zul,

Apa khabar?

Nama saya Hayat. Terlebih dahulu saya mengucapkan terima kasih atas e-mail bergambar orang PAS yang memanjat pokok untuk demokrasi di Perak.

Hanya Allah yang dapat membalasnya.

Seperkara lagi, Encik Zul kata bosan sebab tiada BN di Penanti? 

Inilah kita. Manusia. Inilah peluang berehat seketika. Ambil peluang untuk bersantai, tak ada pening kepala, bolehlah zikir sbhanallah, alhamdulillah bebanyak, campur istighfar dan kurang dosa mulut dan mata (ye la, kita tegur mereka kekadang bukan untuk mempertahankan diri, tetapi ikut nafsu)

3 bulan dah kita pening kepala, trasa nak pitam, menangis dan mengeluh untuk krisis Perak. Tak apa, Allah sentiasa bersama kita. Rehatlah seketika sempena Penanti. DUN Perak dan DUN Kedah (kan ada wakil rakyat BN yang muflis, Kuala Nerang ke?) dan yang pasti DUN Manek Urai menuntut tumpuan kita.

Sebut Manek Urai ni, sayu sedikit. Saya tak kenal Allahyarham Ismail, tapi bila lihat gambar keranda beliau diusung ke perkuburan (rujuk harakahdaily), terus saya kenal mana tempat itu. Ya, di sana pernah tinggal saudara saya yang jauh (2-3 pupu)

Orang Manek Urai ni, saya dah pernah lawat saudara saya yang jauh tu, mereka ni memanglah tak kaya, miskin? Ya, saya kata mereka miskin harta, tapi mereka tidak miskin iman, tidak miskin maruah. Inilah tempat yang jadi batu nesan PAS tatkala PAS cuma menang 1 Parlimen dan 1 DUN...DUN Manek Urailah DUN tunggal bagi PAS pada waktu itu, dan Parlimen pula Pengkalan Chepa. Moga Allah menggantikan wakil rakyat mereka dengan yang lebih teguh, muda, setia, kuat amal dan efektif khidmatnya.

Kita ambillah contoh Saidina Ali, pernah beliau dalam peperangan, beliau bertempur dengan seorang musuh, musuh itu sudah terbaring, Saidina Ali bersedia untuk menikamnya, tak semena-mena musuh itu meludah muka Saidina Ali. Saidina Ali tak jadi menikamnya. Beliau jalan meninggalkan musuh itu. Mush bertanya, "Mengapa kau tidak bunuh aku?" Saidina Ali menjawab, " Masa aku nak tikam kau, kau ludahi mukaku, panas hatiku. Jika aku tikam, aku tikam sebab aku marah, bukan kerana Allah,".

Mengambil iktibar daripada keberkesanan Hakim Mahkamah Rayuan YA Ramly yang bukan Ramly Burger tapi bolehlah digelar Hakim Maggi Mee, saya pun buat kerja sesegera yang boleh, tanpa kabel.

Nah, kita nampak sudah, tanpa BN, negara aman sejahtera

Sekian, wassalammualaikum




!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

2 ulasan:

..cu tuk Merah berkata...

Salam Zul 786,

Saudara Hayat!
Pada pemerhatian saya semasa di Penanti,yang dinanti..tak ada kekacauan langsung,maka ada mulut yang berkata...selalu yang suka buat kacau tu pihak yang "sana"..tak ada mereka sunyi sepi la!
Petugas Pak polis juga bersantai,relex bawah pohon mempelam dan sembang sembang,ada juga membalas sms!....
Rasanya kalau dibuat pertandingan...inilah penamaan calon paling "aman" sausananya...anugerah "Fair Play"
emmmm...

anak MaMi berkata...

786..?? cam pernah nampak yaa...tapi dimana ya..??

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...