Sabtu, 5 Jun 2010

Jalan Yahudi Di Penang

Rata-rata orang Penang pasti tahu dimana Yahudi Road atau Jalan Zainal Abidin dimana terletaknya Menara UMNO dan Pejabat Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP).

Persoalannya mengapa jalan itu diberi nama Yahudi Road.Sejarah menunjukkan bahawa Yahudi sudah berada di Pulau Pinang sejak tahun 1700 an.Terbukti di Yahudi Road ada perkuburan Yahudi Zionis Israel sebanyak 200 kubur dan dijaga dengan baik oleh penjaga kubur berbayar .Jika ada kubur pasti ada kaum keluarga disini.

Lambang Yahudi Zionis Israel tertera di perkuburan tersebut.Persoalan tanah ini milik siapa.Siapa bayar cukai tanah dan dimana lagi kubur yahudi di Pulau Pinang.






'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adakah David Marshall adalah bidan yang menyambut kelahiran UMNO dalam tahun 1946?

Mungkin Ya dan mungkin Tidak.

Tapi David Marshall di Singapura, Dato Onn di Johor, hanya seberang tambak.

Hussein Onn pernah berkhidmat sebagai pegawai tentera di Palestine semasa penubuhan Israel, kebetulan yang tidak disengajakan kah?

Tunku dan David Marshall pernah bersama semasa Perjanjian Baling 1955. Depa dua ni member kamcingkah?

Adakah Yahudi ini juga menjadi jurutera kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu yang separuh masak itu?

Untuk makluman David Marshall adalah keturunan Yahudi Baghdad yang lahir di Singapura yang mempunyai minat kepada isu politik... politik Tanah Melayu? politik UMNO? dan kemerdekaan... kemerdekaan Israel? Kemerdekaan Tanah Melayu? Kemerdekaan Singapura. Dan adakah dia juga yang menyebabkan Singapura boleh menjalinkan hubungan dengan Israel sehingga Singapura mampu menjadi 'Israel Asia Tenggara'.

Ini wajar diselidik oleh mereka yang berminat dengan sejarah.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...