Isnin, 23 Februari 2009

AWAS!!!!!!! Dakyah umno/bn mula diedarkan-malaysiakini


Umno mula mengedarkan risalah yang berbentuk dakyah mempertahankan rampasan kuasa yang dilakukan mereka di negeri Perak ini kepada orang ramai.

Maklumat yang diterima Umno mengatakan majoriti rakyat Perak sudah tidak mempercayai dan bersama dengan mereka membuatkan mereka menggelabah. Media perdana milik mereka seperti akhbar utusan, berita hairan serta tv rtm dan tv3 ternyata tidak mampu untuk menyumbatkan maklumat palsu mereka ke benak rakyat Perak.



Isi kandungan risalah tersebut menceritakan kronologi kejadian rampasan kuasa di Perak dan soal jawab mengenai perlembagaan dan undang-undang tubuh negeri Perak yang telah mereka celarukan.


Kandungannya tidak mampu mempengaruhi pemikiran rakyat Perak yang telah jauh kehadapan daripada pemikiran puak-puak umno melalui pembacaan mereka di laman-laman blog dan akhbar-akhbar parti seperti harakah, suara keadilan, siasah dan wasilah. Jika tidak, masakan pihak KDN merampas akhbar-akhbar ini daripada kedai-kedai untuk menyekat maklumat kepada rakyat.

Risalah ini juga dikatakan akan diedarkan sehingga pilihanraya kecil Bukit Gantang nanti.

Bagi saya risalah ini tidak mampu menandingi risalah-risalah yang dikeluarkan oleh Pakatan Rakyat yang lebih bermaklumat serta tepat tentang rampasan kuasa tersebut. Dan risalah-risalah Pakatan ini diterima baik oleh rakyat.

Sebelum ini, 4 orang telah ditahan polis kerana mengedarkan risalah daripada PR di Kuala Kangsar. Saya berharap agar polis membuat perkara yang sama jika puak-puak umno mengedarkan risalah-risalah mereka.

Janganlah pihak berkuasa berpihak dalam menjalankan tugas harian mereka. Kerana tugas mereka adalah menjaga kepentingan rakyat, bukannya menjaga kepentingan parti-parti politik yang menganiaya rakyat.


Download risalah Pakatan Rakyat di sini.


Penjelasan
MB Nizar mengenai kemelut di Perak.
 
Oleh ajijoi
"

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...