Isnin, 2 Februari 2009

MAKRIFAT SIASAH NEGARA SATU PANDANGAN -malaysiakini

Tepat jam 22 18 malam hari selasa satu panggilan melalui hang phone ...Kring, kring, ring,ring ! haloo ! hmm ya ! mu'alaikum salam ! siapa ni ! Ridwan ni ! Oooo ! ya , yang jumpa kat Kuala Selangor tu ke ? Ya ! Pak Karamu ! eh boleh panggil ustaz ke ? Ah suka hati la, tapi kalau nak panggil saya ustaz kena ikut cakap saya ! ha ha ha ha Ok ada apa yang saya dapat bantu ? Begini ustaz , malam tadi kami ada bincang nak bertanyakan soalan dengan ustaz, Ok apa soalannya ? kalau boleh ustaz sediakan pen dan pencil

Ok saya dah bersedia ni, Apa soalannya ? ...................................... Ok siap , banyak soalan ni, kalau dah terjawab kemudian apa ? Kami fikir dan kami buat keputusan ! Keputusan apa ? Nanti kami buat kajian dulu ...... Ok lah saya akan jawab mengikut pandangan agama ok ? Itulah yang kami mahukan, kamipun nak selamat juga di dunia dan akhirat, ok ok mu'alaikum salam warahmatullah !

Demikianlah perbulan saya melalui taliphone bimbit, panggilan ini adalah ekoran perjumpaan pertama di masjid Kuala Selangor pada isnin yang lepas dan soalan mereka ini tetap berkisar pada suasana politik negara, soalannya adalah seperti berikut:

Soalan:

klik disini untuk baca transkrip penuh ---> pakkaramu

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...