Isnin, 16 Mac 2009

Musim Bunga Menjadi Sungguh!-malaysiakini

Betapa indah bandar Bayan Baru dihiasi secara semulajadi menyambut satu tahun pemerintahan Pakatan Rakyat.Musim bunga tahun ini sungguh menarik kerana pohon pohon Sakura berbunga dengan lebat sekali,berbeza dari tahun tahun yang sebelumnya.

Apa yang menariknya ialah jalan disepanjang hadapan Hospital Pantai,jalan hadapan PISA,jalan Relau,jalan Sungai Ara,berwarna warni dan ramai pelancong luar dan dalam negeri tidak melepaskan peluang merakamkan gambar untuk kenang kenangan.

Saya ada bertanyakan seorang pelajar dari Yamen,apakah yang beliau amat mengingati tentang negaranya...kata nya "Sesuasana musim bunga",menurut beliau lagi,jika semua pohon  berbunga lebat, itu membawa "petanda baik" dan mereka amat berharap agar musim bunga akan menjadi disetiap tahun.

Bagi kawan sekerja saya mr Yoda yang berasal dari negara Jepun pula katanya, pada musim bunga penduduk sekitar akan berpakaian tradisi kimono dan beriadah dibawah pohon  sambil menikmati makanan.Mereka amat mengharapkan musim bunga menjadi disetiap tahun,kerana mereka amat mengharapkan temasya musim bunga...tambahnya yang bekerja untuk FPL...

Kepada sesiapa yang tak berkesempatan untuk menikmati keindahan pemandangan musim bunga jalan dikawasan Bandar Bayan Baru,saya paparkan untuk tatapan bersama .
 
!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

3 ulasan:

Pengasas berkata...

Salam Zul,
Punya lah cantik, subhanalLAH.
Allah mempunyai banyak (tidak terhingga) cara menarik pelancong dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

Salam Zul,
Semoga demokrasi mengembang dan mewarnai politik Malaysia....seindah pemandangan musim bunga di Bayan Baru!..

'HARAPAN BARU RAKYAT MALAYSIA'

Shaharuddin Othman. berkata...

salam.

Itulah kebesaran Allah yang kita nikmati selama ini dan kita bersyukur kepadaNYA.Semoga limpahan razeki di Pulau Pinang akan berterusan demi rakyat yang tercinta demi mencapai demokrasi yang tulin.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...