Isnin, 16 Mac 2009

Tak mabuk kuasa tapi mabuk nafsu-malaysiakini

Kalau kita pergi kat warung, lepas tu makan nasi campur lauk ayam goreng. di luar ayam goreng tu nampak menyelerakan. bila dimakan sebelah dalamnya mentah kemerah-merahan. Terasa loya dan nak muntah.

Begitulah rasanya tekak saya, loya, mual dan nak muntah bila mendengar orang kemaruk jawatan Perdana Menteri berkata, UMNO tidak mabuk kuasa. UMNO tak jadi nak rebut kerusi Bukit Selambau. Orang itu kata tak guna kita menang rebut kerusi tapi BN tak boleh memerintah. Utusan .

Dia orang tak mahu menang atau pun tak kisah kalah di PRK kerana menang atau kalah pun tak boleh memerintah. Yang dia orang mahu menang ialah kalau dia orang boleh memerintah sebab dia orang mabuk kuasa. Dia orang mabuk kuasa kerana dengan kuasa yang ada mereka akan biasalah dengan faraidnya.

Kerana mabuk kuasa dia orang sanggup menebalkan muka merampas kerajaan Pakatan Rakyat Perak. Dia orang tak peduli apa dunia kata, apa rakyat kata, yang dia orang peduli apa 'perut' mereka kata.


!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...