Khamis, 23 April 2009

kerajaan PR PP diarah bayar RM14.6j kerana kebodohan kerajaan BN dahulu-malaysiakini

Kerajaan negeri Pulau Pinang diarahkan membayar RM14,678,135.50 kepada Mahkamah Tinggi Pulau Pinang berhubung kes pertikaian tanah antara kerajaan negeri, Setiausaha Kerajaan Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri dengan seorang individu bernama Tang Hak Ju selaku plaintif. :

Ketua Menteri Lim Guan Eng yang memberitahu demikian pada sidang media di sini, semalam berkata, kes itu masih dalam proses untuk mengurangkan pembayaran pampasan tetapi sementara menunggu rayuan, mahkamah mengarahkan kerajaan negeri membayar separuh daripada jumlah ganti rugi yang diputuskan sebelum ini iaitu RM29,356,271.

"Bagaimanapun, kerajaan negeri akan memohon kepada mahkamah untuk menangguhkan tempoh pembayaran itu sehingga sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) akan datang bagi membolehkannya membentangkan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan untuk kelulusan mengeluarkan wang bagi membayar tuntutan tersebut.

Kes ini berpunca daripada tindakan kerajaan negeri sebelum ini yang memajak tanah seluas 4.28 hektar Di Seberang Perai Tengah kepada Hak Ju tetapi kemudian membatalkan perjanjian itu.
 

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

2 ulasan:

Putra IJ80 berkata...

Ini bukan kali pertama kerajaan Negeri(PAS-PR) terpaksa menanggung hutang lapok kerajaan terdahulu(BN),Di Terangganu semasa PAS mengambil alih pon mereka tinggalkan Hutang dgn Kerajaan Pusat,berjuta juta ,begitu juga dgn Negeri Kedah.

Yang peliknya Terangganu duit Royalti ada pon mereka masih berhutang.

Kedah Maju 2020 mereka Hutang buat Pembangunan yang tak nampak jelas apa Pembangunan yang mereka lakukan.

Tapi bila PR cuba melakukan kerja kerja Pembangunan,mereka halang,mereka sekat peruntukan,malah satu ketika Pelancungan di anak tirikan dgn Negeri Negeri di bawah kuasa BN.

Smpai bila nak kena cuci Taik mereka.,dan sampai bila perkara sebegini berlanjutan.

Wallahuaklam.

cu tok merah... berkata...

Salam,

....memang la tu perangai depa!...suka berak kencing kat orang!....

Berak kencing.....berak kencing....makan banyak banyak...berak banyak banyak!!!
kah kah kah!!!
umno kaki berak kencing!

Tu pun orang dok percaya!...kaki berak!

Taik pun tak boleh nak di buat baja!!!!!!!!!

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...