Sabtu, 2 Mei 2009

N12 Penanti : PAS tidak akan letak calon-malaysiakini

PAS tidak akan meletakkan calonnya di DUN Penanti dalam pilihanraya kecil hujung bulan ini walaupun ada desakan dari dalam parti itu sendiri.

(Keputusan) ini kerana PAS tertakluk kepada perjanjian yang telah dipersetujui dalam Pakatan Rakyat.

"Semua parti dalam Pakatan telah bersetuju, jika berlaku pilihanraya kecil, calon yang bertanding mestilah daripada parti yang bertanding pada pilihanraya umum sebelum itu," kata pengarah pilihanraya PAS Datuk Mustafa Ali.

Terkejut berok agaknya pemimpin parti pelaga rakyat (UMNO) Pulau Pinang bila PAS menyatakan tidak akan meletakan calonnya di PRK Penanti.

Sebelum ini mereka dengan ghairah melaga-lagakan Pakatan Rakyat kerana kenyataan dari Pemuda Pas Pulau Pinang yang mahukan Pas meletakan calon mereka di Penanti.

Nampaknya UMNO Pulau Pinang dan SeMalaysia keseluruhannya terpaksalah mencari isu lain yang nak di sandiwarakan semasa kempen bermula nanti.

Maka terhentilah nyalakkan UMNO sebelum ini yang mengandaikan ketidak sefahaman Pakatan Rakyat dalam meletakkan calon di Penanti.

Akan adakah Projek ' MEE SEGERA' sekali lagi di Penanti…sama-sama kita tunggu.

link dari sesamaislam 

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...