Selasa, 29 September 2009

Kerana takut di boikot Najis terpaksa pilih perasuah?????-malaysiakini

Beberapa jam selepas lawatan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyidin Yassin dan menjelang lawatan Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Razak, kumpulan ahli UMNO yang ’taksub’ kepada Tan Sri Isa Samad mengugut untuk melakukan ’boikot’.

http://www.buletinonline.net/images/stories/PRKBaganPinang/ugutisa.jpgPagi ini, kain-kain rentang yang berbunyi ’Kami Nak Datuk Isa, Kalau Tidak Kami Boikot’ dipasang merata-rata tempat di seluruh DUN Bagan Pinang.

Semalam, bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu, telah membuat kemunculan dalam majlis Pecah Tanah Sekolah Kebangsaan Intan Perdana di Taman Intan Perdana dekat sini.

Kehadiran Isa ke majlis tersebut membayangkan ’sokong menyokong’ diantara satu sama lain, antara Isa dan Muhyidin.

Sejak kematian bekas ADUN Bagan Pinang, UMNO Teluk Kemang yang di kuasai oleh penyokong taksub Isa telah membuat keputusan sebulat suara ’hanya Isa, tidak yang lain’ untuk bertanding dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.

Paparan kain-kain rentang mengugut untuk ’boikot’ telah diduga sejak beberapa hari lalu apabila ’cakap-cakap’ tentang boikot pilihanraya Bagan Pinang telah tersebar sejurus selepas Eidul Fitri.

Beberapa orang dikalangan ahli UMNO bawahan yang ’fanatik’ Isa telah pun bercakap tentang perkara tersebut secara terbuka di premis-premis politik umum.

Samada Isa atau selain Isa akan ditentukan sebelum lewat hari ini, apabila Muhyiddin Yassin dijadualkan membuat pengumuman calon ada jam 3 petang ini.

Menurut laman UMNO online, Muhyidin akan berbuat demikian dalam majlis jamuan Hari Raya Aidilfitri bersama-sama UMNO Bahagian Teluk Kemang yang akan berlangsung di Comand Centre, Batu 6, Jalan Pantai dekat Port Dickson.

Walaupun sewaktu catatan ini dibuat, Najib turut berada di berada di persekitaran kawasan ini, timbul persoalan , mengapa Najib tidak mengisytiharkan calon UMNO/BN.

Sekitar jam 1.30 tengahari, Najib masih berada dalam Kem PUSASDA di Batu Empat dekat sini dalam satu majlis ’politik’ bersama warga angkatan tentera.

Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad ketika dihubungi berkata, PAS juga akan membuat program yang sama dalam kem-kem tentera memandangkan pihak UMNO boleh dan mengapa PAS tidak boleh.

Isu calon UMNO akan mencetuskan perbalahan dan perpecahan dikalangan jentera UMNO, samada Isa atau bukan Isa yang diisytiharkan sebagai calon.

Isa dilaporkan akhbar media perdana sebagai tokoh yang masih mempunyai ’aura’ walaupun imej bersih pemimpin UMNO itu telah dicalari oleh kes rasuah politik.

Sekiranya Isa dipilih, penyokong Isa akan menghamburkan sukacita, sedang disebelah yang lain, penyokong Menteri Besar Mohamad Hassan telah pun menyuarakan akan melakukan ’boikot’ sebagaimana ugutan yang dibuat kumpulan taksub Isa

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

3 ulasan:

CHAIRMAN KAGA berkata...

MAMAK ZUL
KENAPA PARPU MALU MENGAKU KETURUNAN INDIA MUSLIM?
AKU RESPEK HANG TIADA BERDOLAK DALIK
HIDUP ZUL!

tengala berkata...

Ada turun Bagan Pinang ka...
Siarkan gambar aksi ganas pemuda UMNO

yanmaneee berkata...

jordan shoes
yeezys
russell westbrook shoes
hermes
moncler jackets
nike shoes
supreme
adidas nmd
kevin durant shoes
jordan 11

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...