Solidariti Anak Muda Malaysia

Solidariti Anak Muda Malaysia
anak muda..!!! korang kini dah boleh mula..!!! disini ia akan memandu korang..!!! jgn takut sbb ini tempat anak muda yg brani..!!! disini tempat anak muda yg kuat prinsipnye..!!! pendaftaran akan dibuka..!!! SELAMAT DATANG..!!

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433
Selamat menyambut kedatangan tahun baru 1433 Hijrah kepada semua umat islam di muka bumi ini......

Cara buat duit dengan mudah.....

Cara buat duit dengan mudah.....
sila klik gambar untuk memperolehi pendapatan yang lumayan

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon, hancurkanlah rejim zionis.. amin . ..."> >(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)
ahli UMNO menyamar ahli PAS...
UMNO dah kehabisan modal....
go to UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Jumaat, 25 September 2009

Politik Kita: Bila BN, PR dan Bebas Sembahyang Berjemaah-malaysiakini


Cerita 1.
"Sembahyang tak susah, ikut je apa imam buat" pesan imam.

Allahu akhbar.

Tiba-tiba imam gatal telinga. Garu telinga.
Makmum pun semua garu telinga.

Imam gatal tekak, terbatuk la imam.
Makmum pun turut batuk-batuk.

Nak jadi cerita, lipas lalu atas kaki imam. Imam pun hentakkan kaki, nak halau lipas.
Makmum pun masing-masing hentakkan kaki.

Selesai sembahyang, lalu seorang makmum bertanya imam,

"Imam, tadi takpa ke saya tak hentak kaki, sebab kaki saya naik puru...."

Cerita 2.
Imam baca ayat Quran dengan begitu lantang dan merdu, tetapi tiba-tiba tersalah baca....

Lalu makmum di belakang imam tegur,
"Salah tu mam....bukan macam tu"

Makmum di sebelah mencelah,
"Betul...betul...betul...."

Makmum yang lain menyampuk,
"Woi, dalam sembahyang mana boleh cakap, batal !"

Bersuara makmum lain,
"Nasib baik aku tak cakap"
.
Yang lain menyampuk,
"Cakap jugak tu"

Lagi makmum bersuara,
"Batal semua, aku sorang tak...."

Makmum yang dari tadi diam pun bersuara jugak,
"Bukan macam tu cara tegur imam daa....."

Cerita 3.
Seorang imam mengimami sembahyang zohor.

Dengan lantangnya dia membaca. Bismillahirrahmanirrahiiiim. Alhamdulillahirabbil alamiiin.....

Selesai sembahyang, seorang makmum menegur.
"Imam, kenapa baca kuat tadi, kan kita sembahyang zohor?"

Si imam terkejut'
"Ye ke ? Ana lupa, ana ingatkan sembahyang Asar tadi...."


Kesimpulan.

Cerita 1 macam dalam BN, apa pun ketua buat mesti diikut dan diiyakan. Tak sanggup buat pun, hati kena reda. Layan je.

Cerita 2 ibarat apa yang berlaku dalam PR. Isu kepala lembu, Selcat, arak, isu calon, isu muzakarah dll. Macam tak ada prosidur, macam tak tahu nak mesyuarat, macam tak ada committee, macam tak ada ketua. Semua nak tunjuk kepakaran masing-masing openly.

Cerita 3 macam wakil rakyat Bebas, macam bagus, apa isu pun dia tetap tak akan salah.

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan: