Ahad, 11 Oktober 2009

N31 Bagan Pinang : Renungan sejenak sebelum memangkah undi-malaysiakini














Adakah orang yang pernah terbabit dengan rasuah boleh menjadi wali bagi perkahwinan anaknya?. Kitab-kitab fiqah menyebut tidak boleh. Kesalahan rasuah dikategorikan di bawah dosa-dosa besar. Usahkan menjadi wali, dilantik sebagai saksi sesuatu perkahwinan pun tidak boleh. Sedangkan syarat untuk melayakkan seseorang Islam menjadi saksi antaranya mesti berlaku adil, tidak bercakap bohong, tidak melakukan dosa besar dan tak mengekalkan dosa kecil.

Ketua Unit Dakwah Halaqat, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan, Ustaz Abdullah Abdul Razak berkata, orang yang terlibat dengan rasuah dikategorikan sebagai fasik iaitu rosak iman.

"Usahkan mahu dilantik sebagai pemimpin, menjadi saksi kepada perkahwinan pun tidak boleh bagi orang macam itu. Jadi kalau kita lantik orang macam itu maka berdosalah kita sebagai orang Islam."
-Ustaz Abdullah Abdul Razak

Manakala suara dari mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin menasihatkan pengundi DUN Bagan Pinang haruslah memilih calon yang baik pada nilaian agama dan bijak berpolitik.

"Mengenai pemilihan, saya tetap dengan pegangan saya, iaitu undi atau pilih berdasarkan calon. Lihat kualiti calon dan bukan pada jenama parti. Pengundi Bagan Pinang hendaklah teliti menilai perkara ini. Pilih yang berkemampuan dan amanah. Dengan itu anda penuhi tuntutan Islam."
-Dr Asri Zainul Abidin

Nik Abdul Aziz yang juga menteri besar Kelantan berkata tanggungjawab rakyat adalah penting bagi memastikan negara dipimpin dengan syariat yang betul.

"Tanggungjawab sebagai rakyat adalah penting bagi memastikan negara dipandu mengikut syariat Allah. Segala bentuk rasuah, penyelewengan, perjudian atau seumpamanya harus diambil tindakan tegas kerajaan negeri bagi melahirkan sebuah pentadbiran kerajaan yang bersih."
-TGNA

Pengarah pilihanraya keAdilan, Saifuddin Nasution Ismail meminta pengundi di Bagan Pinang menolak calon BN, Tan Sri Isa Samad yang terkenal dengan amalan rasuah.

"Inilah trend pemilihan umno. Saya tahu satu persatu nama mereka yang ada kes rasuah, termasuklah Isa. Kalau dah rasuah itu apa hukumnya?. Islam melarang rasuah, tetapi presiden umno, Dato' Seri Najib mempertahankan pula perasuah. Najib kata ia bukan kesalahan jenayah tetapi hanya teknikal. Inilah amalan umno, mereka sudah sebati dengan rasuah."
-Saifuddin Nasution Ismail


UNDILAH PAS.
PAS FOR ALL.
ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.
KEKALKAN KEMENANGAN UNTUK RAKYAT.


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...