Ahad, 21 Februari 2010

Demo membantah program 'UMNO Juara Rakyat' di Permatang Pauh



'Umno bukan juara rakyat, Umno juara penipu".

PERMATANG PAUH, 21 Feb - Tanpa rasa malu dan hormat kepada bantahan rakyat, Umno terus berlagak samseng dan menunjukkan sikap "gedebe" dengan terus menggunakan kemudahan sekolah untuk menganjurkan program Juara Rakyat ilham Presiden Umno Najib Razak.

Yang menaikkan kemarahan rakyat apabila bajet Kementerian Pelajaran dipotong sehingga 20 peratus menyebabkan kesengsaraan kepada pelajar dan juga ibubapa.

Ini termasuk Skim Bantuan Tuisyen (SBT) pelajar miskin, bantuan pakaian seragam unit beruniform, bantuan makanan asrama, rancangan makanan tambahan, elaun murid berkeperluan khas dan bantuan sukan dan kokurikulum yang telah dimansuh atau dikurangkan.

Namun Umno dengan muka tebal menggunakan kemudahan sekolah untuk tujuan politik mereka walaupun sekolah-sekolah seluruh negara menderita akibat pengurangan belanjawan.

Petang tadi 500 penyokong Pakatan Rakyat terpaksa berdepan dengan puluhan anggota polis dan FRU di perkarangan Sekolah Kebangsaan Bukit Indera Muda, Permatang Pauh kerana membantah penggunaan dewan sekolah untuk tujuan Program Bulan Kebajikan Umno Juara Rakyat.

Desakan kuat daripada Pakatan Rakyat menyebabkan Umno akhirnya akur dan terpaksa membatalkan program tersebut apabila penyokong melaungkan 'Umno bukan juara rakyat, Umno juara penipu".

Wartawan Suara Keadilan Qayum Rahman yang berada di lokasi kejadian melaporkan Pakatan Rakyat telah membuat laporan polis terhadap acara tersebut semalam tetapi Umno tidak menghiraukannya dan meneruskan program mereka.

Seorang penyokong Pakatan Rakyat, Mahathir Abdullah berkata, "mereka (Umno) dah langgar kawasan kami hingga menyalahguna sekolah untuk tujuan politik kotor".

Noraliza Abdul Wahab pula berkata bantahan dibuat kerana Umno secara jelas menggunakan sekolah untuk agenda politik dan tidak kena mengena dengan pendidikan.

"Kami bantah Umno guna sekolah rakyat sebagai tempat untuk raih sokongan murahan untuk menarik hati penduduk yang sudah lama tak suka pada mereka," kata beliau.

Abdul Manap Osman pula berkata," Umno dah lama kalah tapi masih tak sedar diri dan cuba adakan program yang hanya dihadiri beberapa kerat orang saja. Kami tak puas hati mereka dengan senang guna sekolah yang sepatutnya tidak boleh digunakan sebagai tempat politik"./ sk

sumber gambar di sini

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...