Ahad, 7 Februari 2010

UMNO Perbodoh seluruh orang Melayu


Bismilah Hir Rahman Nir Rahim

Sifat perniaga Melayu tidak akan berubah sampai bila bila . Tak malu ke kita yang berbangsa Melayu hanya level "BERNIAGA di gerai WARUNG DAN DI TEPI LONGKANG DAN DI TEPI JALAN RAYA atau GERAI BEGERAK shaja" .


Bangsa Melayu Thai atau Mamak mampu menyewa Gerai di shoplot . Walhal Bangsa Melayu Malaysia telah diberi berbagai bagai imbuhan dan pinjam oleh TEKUN Dan Mikro , kenapa sampai sekarang Perniaga Melayu Malaysia masih berniaga di warung di tepi longkang.


Kita lihat Bangsa Melayu Thai mampu membuka Gerai TOM YAM dan malah mampu menyewa gerai di shoplot tanpa bantuan TEKUN Dan MIKRO dan Bangsa Mamak pun mampu menbuka BISTRO 24 Jam di shoplot tanpa bantuan TEKUN Dan MIKRO.


Kepada Kumpulan SEDAQ dan NGO NGO yang berdemo pada hari Jumaat yang lalu jangan anda semua memperbodohkan Perniaga Melayu Malaysia untuk berdemo kerana perniaga Melayu Malaysia berniaga di tepi longkang dan di tepi jalan . Kenapa Kumpulan SEDAQ dan NGO NGO yang di tunjangi oleh UMNO BN tidak mahu membantu Perniaga Melayu Malaysia mendapatkan atau menyewa gerai dishoplot.Kita dah masuk zaman 20han , kenapa level kita masih berniaga di tepi longkang dan di tepi jalan . Wahai Perniaga Melayu Malaysia tak malu ke kita dengan Warga Bangsa Melayu Thai dan Bangsa Mamak .


Perniaga Melayu Thai dan Perniaga Mamak tanpa bantuan pinjaman TEKUN Dan MIKRO mereka mampu sewa gerai shoplot dan mereka berniaga mempunyai lesen dari PBT. Bangunlah Perniaga Melayu Malaysia jangan jadi katak ( macam ibrahim ali ) di bawah tempurung . ALLAH tidak akan merubah sesuatu kaum melainkan kaum e2 sendiri merubah.


Tinggalkan UMNOBN kalau tidak Perniaga Melayu Malaysia akan sampai mati berniaga ditepi longkang dan di tepi jalanraya .Perniaga Melayu Pulau Pinang tolonglah berdemo lah kat bangunan UMNO bahgian masing masing , minta UMNOBN dapat gerai dishoplot untuk berniaga kalau benar mereka mahu tolong bangsa melayu untuk berniaga jangan jadi macam " LEMBU DI TARIK HIDUNG JE ".


Saya rakyat 1 Malaysia menyeru kepada Perniaga Melayu Malaysia terutama di pulau pinang jangan berkawan dengan UMNOBN kalau mereka tidak dapat membantu anda untuk mendapat atau bantu sewaan gerai shoplot untuk anda berniaga seperti Bangsa Melayu Thia dan perniaga Mamak . Dan berdemolah kat Bangunan Mara , memohon akar Mara membuat gerai deretan untuk anda berniaga /hj jamaludin, February 7, 2010 3:33 PM


NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN.......

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...