Jumaat, 12 Februari 2010

Zahrin ingat dia saja boleh mengkritik-Dr Mansor


KUALA LUMPUR : Zahrain kata, dia kini wakil rakyat bebas maka dia kini bebas untuk mengkritik sesiapa juga termasuklah PKR.

Namun, dia juga harus ingat, selepas ini dia juga harus berlapang dada untuk menerima kritikan termasuk dari bekas pengikutnya.

Itu antara reaksi segera Pengerusi PKR Pulau Pinang berhubung tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrain Mohd Hashim yang meninggalkan parti itu pagi tadi.

Mansor yang juga Timbalan Ketua Menteri Dua Pulau Pinang menyifatkan Zahrain seorang pengecut dan bukan anak jantan apabila enggan berdepan dengan ahli PKR dari cabangnya sendiri.

“Selepas Zahrain menyerang Datuk Seri Anwar Ibrahim, ahli parti dari cabangnya cuba untuk menemui beliau tetapi gagal termasuklah melalui utusan surat secara rasmi kepadanya.

Maka, ahli dari cabangnya sendiri bertekad untuk mengadakan undi tidak percaya terhadapnya tetapi Zahrain yang gelisah dengan tindakan itu telah mengumumkan keluar parti hari ini,” katanya.

Beliau memberitahu, tindakan Zahrain itu sudah dijangka berlaku dan menyifatkannya sebagai satu proses ‘pembersihan’ parti.

Beliau turut menegaskan bahawa Zahrain akan keseorangan selepas ini atau mungkin dipungut oleh parti tertentu sambil meyakini tiada wakil rakyat dari parti itu yang mengikut jejaknya.

“Kalau mahu masuk PKR kerana wang, pangkat dan projek tertentu, kamu pasti akan kecewa kerana parti ini bukan parti Umno.

Tetapi, jika kamu masuk parti kerana mahu memperjuangkan agenda perubahan untuk rakyat, silakan, saya yakin kamu pasti kekal dalam parti ini,” tegasnya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti.

Terdahulu, Zahrain yang keluar parti dikaitkan dengan sikapnya yang tidak berpuashati dalam agihan projek tertentu di Pulau Pinang yang dipercayai ada kaitan dengan kepentingan beliau.


NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN.......

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...