Sabtu, 17 April 2010

P94 Hulu Selangor : comfrim 4 penjuru


KUALA LUMPUR : Pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Nor Hisham Ahmad Dahalan telah mengumumkan empat orang calon akan bertanding di kerusi Parlimen Hulu Selangor.

Kira-kira 11.20 tadi, beliau telah mengesahkan Datuk Zaid Ibrahim dari Parti Keadilan rakyat (PKR), Vs Chandran dari bebas, P Kamalanathan dari Barisan Nasional (BN) dan Johan Md Diah dari bebas akan bertanding pada Pilihan raya kecil (PRK) 25 April ini.

Kira-kira 8.20 pagi tadi Ketua umum PKR, Anwar Ibrahim dan Menteri Besar Selangor tiba di pusat penamaan calon Kuala Kubu Baru dan disusuli calon PKR, Zaid Ibrahim.

Hampir 10,000 penyokong Pakatan rakyat (PR) berarak pagi ini untuk mengiringi calon Zaid Ibrahim ke Dewan Merdeka Kuala Kubu Bharu, yang menjadi lokasi penamaan calon PRK p94 Hulu Selangor.

Penyerahan borang calon dilaksanakan dari jam 9 hingga 10 pagi manakala jam 10 hingga 11 pagi diletakkan sebagai waktu untuk bantahan.

Tempoh bantahan berakhir pada kira-kira jam 11 pagi tadi.

Kerusi Parlimen Hulu Selangor kosong ekoran kematian penyandangnya Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad daripada Parti Keadilan Rakyat pada 25 Mac.

Allahyarham Datuk Zainal Abidin Ahmad ketika itu mengalahkan calon BN dari MIC, P Palanivel.


Kawasan pilihan raya Parlimen Hulu Selangor mempunyai 64,500 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 63,701 pengundi biasa dan 799 pengundi pos.

Daripada jumlah tersebut, orang Melayu merupakan majoriti dengan 34,020 pengundi atau 52.7 peratus manakala kaum Cina dan India masing-masing mencatatkan bilangan 16,964 atau 26.3 peratus dan 12,453 atau 19.3 peratus.

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

4 ulasan:

Hisyamuddin Che Ali berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hisyamuddin Che Ali berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Hisyamuddin Che Ali berkata...

Confirm 4 penjuru..dan inilah masanya PKR boleh capai kemangan kali ke 4 dalam PRK selepas Permatag Pauh, Penanti dan Bukit Selambau - mohon link, sahbat

Org Hulu Selangor berkata...

Berapa penjuru pun tapi aku dan kerabat aku dah bulat dan tekad untuk mengundi calon melayu Islam yang bukan bebas !

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...