Sabtu, 24 April 2010

P94 Hulu Selangor : Undilah Zaid Ibrahim sebagai isyarat menentang rasuah dan ketidak-adilan !



Pengundi-pengundi Melayu adalah pengundi-pengundi yang kurang maklumat. Mereka tidak begitu berminat kepada blog, mereka tidak berminat membaca akhbar-akhbar Pakatan Rakyat seperti Harakah, Suara Keadilan dan Rocket. Maka itu mereka menjadi sekelompok kaum di luar bandar yang sebenarnya mengalami kekontangan maklumat lain daripada apa yang disuap oleh UMNO/BN.

Apabila mereka berkeadaan kontang maklumat begitu, maka sangat mudah UMNO/BN memanipulasikan pemikiran dan sikap politik mereka melalui kempen-kempen dalam majlis-majlis kerajaan yang menjadi pentas politik, media cetak dan elektronik arus perdana. Sehinggakan seorang totok UMNO di sini, pernah menyebut dalam 2 pilihanraya yang lalu, " Kalau UMNO/BN lawan PAS, UMNO letak botol sebagai calonpun, aku pangkah UMNO lagi !". Fuh....!!!

Beginilah orang Melayu luar bandar yang mandul maklumat dek kerana mereka sendiri sering membiarkan diri menjadi perkakas dan mangsa manipulasi UMNO/BN. Botolpun mereka sanggup jadikan wakil rakyat mereka kalau botol itu calon UMNO/BN. Bilalah orang Melayu begini akan menjadi cerdik jika masih berada dalam serkup tempurung jajahan UMNO/BN ?

Kita akan melihat keputusan pilihanraya kecil Hulu Selangor nanti, sama ada minda politik orang Melayu di kawasan luar bandar terus bergerak ke arah perubahanan atau masih ditakuk dijajah oleh parti bangsa mereka sendiri UMNO.

Orang Melayu yang mandul dan kontang maklumat politik, sosial, ekonomi, keadilan dan agama ini, tidak pernah sedar kerana sikap tidak kisah mereka, bahawa jika mereka memberi undi kepada calon UMNO/BN dalam PRK Hulu Selangor esok, mereka sebenarnya:

1. Menyokong pengaruh Zionis Yahudi berada terlalu hampir dengan Perdana Menteri Malaysia dan pemerintahan negara Malaysia. Dalam fikiran mereka agaknya Yahudi hanya jahat dan kejam kepada orang Palestin, tidak kepada orang Melayu dan Islam di Malaysia!

2. Menyokong kerajaan UMNO/BN membiarkan kepincangan dan kegagalan Institusi Keluarga dan Institusi sekolah dalam melahirkan insan kamil seperti yang di hasratkan oleh Falsafah Pedidikan Negara dan Islam. Mereka tidak kisah begitu banyak jenayah seks, buang bayi , dera kanak-kanak, perzinaan dan seumpamanya.

3. Menyokong budaya hidup rasuah. Bagi duit waktu pilihanraya, bagi pembangunan waktu pilihanraya, kes PKFZ mereka tak kisah, harga barang naik mereka tak salahkan UMNO/BN walaupun saban hari merungut dan membebel tentang pemerintahan UMNO/BN.

4. Menyokong budaya rasuah dalam pemberian tender projek-projek pembinaan sehingga sebuah pembinaan yang masih baru dibina boleh rosak dan runtuh. Inilah akibat rasuah komisyen 10% dan 20%. Kerajaan UMNO/BN membiarkannya kerana itulah denyut nadi mereka.

5. Menyokong kepincangan sistem kehakiman.

6. Menyokong budaya menipu dan berjanji kosong.

6. Menyokong pembaziran kewangan dan boros kerajaan UMNO/BN walaupun semua itu menyusahkan kehidupan mereka sendiri.

7. Menyokong sebuah parti yang kerap pecah amanah. Parti yang kerap menyalahgunakan harta kerajaan untuk partinya sendiri.

8. Menyokong sebuah parti yang sering merendah-rendahkan pemikiran dan maruah kemerdekaan hidup mereka dengan pemberian rasuah pilihanraya hanya dua tiga ratus ringgit, gula tepung dan kain pelekat !

9. Mereka menyokong penyalahgunaan kuasa, ketidak-adilan dan kezaliman ISA, AUKU dan Akta Hasutan !


Itulah dia sebenarnya sikap politik kaum Melayu di luar bandar jika mereka berterusan menyokong UMNO/BN dalam mana-mana pilihanraya. Apakah golongan ini sedar atau tidak sedar bahawa mereka sering ditipu dapat dilihat dari sikap politik mereka, jika parti rasuah dan tak tahu malu itu, terus menang lagi dalam pilihanraya khususnya di Hulu Selangor esok.

Sewajibnya orang Melayu di Hulu Selangor esok mengundi Zaid Ibrahim dari Pakatan Rakyat bukan Kamalanathan dari UMNO/BN !

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...