Khamis, 16 September 2010

AMKPP memberi sokongan kepada Badrul Hisham sebagai Ketua AMK Malaysia dan Shamsul Iskandar sebagai Naib Presiden




KENYATAAN MEDIA AMK PULAU PINANG (AMKPP)

Sebagaimana diketahui umum Parti Keadilan Rakyat ( KEADILAN ) akan menghadapi proses pemilihan di setiap peringkat dengan konsep 1 ahli 1 undi. KEADILAN lah parti yang pertama yang berani melebarkan demokrasi pada tahap ini.

Pemilihan kali ini amat penting kerana ia selepas kejayaan yang dicapai dalam PRU ke 12 dan bagi mempersiapkan parti bagi menghadapi PRU ke 13.

Malangnya persoalan jentera yang efisyen menjadi pemisah kepada kejayaan memasiki Putrajaya selain penipuan regim. Selepas PRu parti berkembang penambahan keahlian mendadak namun pembinaan jentera AMK tidak seiring dengan perkembangan ini. Jesteru inilah cabaran bagi pimpinan yang bakal dipilih.

Pemimpin AMK yang dipilih seharusnya memberi tumpuan menjawab persoalan pembinaan jentera akar umbi AMK bagi seiring dengan imej parti dan Anwar yang melonjak di dalam dan di luar negara.

Lebih penting dari itu pimpinan yang bakal dipilih seharusnya berani untuk terus kekal dengan agenda REFORMASI yang menjadi asas parti. DEKLARASI PERMATANG PAUH seharusnya diangkat untuk terus releven menjadi panduan arah tuju pembahruan negara.

Tidak ada regim yang akur dengan mudah terhadap proses demokrasi tanda desakan rakyat. Menyedari faktar tersebut dan menyedari beberapa risiko yang bakal di hadapai parti dan Ketua Umum maka AMK seharusnya dipimpin oleh pemimpin akar umbi yang membina jaringan ANAK MUDA yang berani menyatakan perinsip pembelaan rakyat dengan tegas. Tema ANAK MUDA PEMANGKIN PEFORMASI harus disegarkan kembali.

Hari ini ANGKATAN MUDA KEADILAN PULU PINANG secara rasminya mengumumkam calon terbaikbagi ketua AMK Malaysia iaitu Saudara Badrul Hisham Saharin atau lebih dikenali sebagai CheGu Bard manakala Saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin sebagai calon terbaik Naib Presiden bagi mewakili suara ANAK MUDA yang akan mewarisi pentadbiran parti dan negara. Keputusan ini dibuat setelah meneliti pandangan akar umbi AMK Pulau Pinang bahawasanya keperluan mengangkat hala tuju perjuangan dalam idealisme perjuangan ANAK MUDA di Malaysia.


Justeru AMKPP secara terbuka memberi mandat kepada seluruh ahli AMK Pulau Pinang memilih calon terbaik mengetuai AMK Malaysia dan menyeru seluruh ahli parti di semua peringkat mengangkat Saudara Shamsul Iskandar Mohd Akin sebaiai salah seorang calon terbaik Naib Presiden. Kenyataan ini juga telah mendapat mandat oleh ketua-ketua AMK cabang di Pulau Pinang termasuk beberapa calon ketua AMK Cabang.

Oleh yang demikian , tanda tanya beberapa rakan AMK di beberapa buah negeri mengenai sokongan AMK Pulau Pinang terhadap calon ketua AMk Malaysia hari ini terjawab sudah.

Sekian Kenyataan ringkas AMK Pulau Pinang

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...