Isnin, 22 November 2010

Pemilihan 2010 Tidak BERSIH !! (Wajib Baca !!)


Pemilihan 2010 telah melabuhkan tirainya semalam, tetapi statusnya pemilihan 2010 adalah umpama susuk yang penuh dengan calar-balar yang lukanya bakal menjadi kudis yang busuk.

Semalam kita dapat lihat proses pengundian yang berlaku di beberapa kawasan negeri Selangor. Sebagai sebuah negeri yang diperintah oleh PKR, sudah pasti proses pengundian Pemilihan 2010 yang di Cabang-Cabang negeri Selangor akan menjadi paling meriah dan turnout yang tinggi. Selangor merupakan lubuk terkuat Parti Keadilan Rakyat semenjak berjaya menguasai negeri Selangor pada 8 Mac 2008.

Di sini saya mengambil pemilihan Cabang Gombak sebagai contoh, iaitu salah satu kubu kuat bakal timbalan presiden PKR. Cabang Gombak yang mempunyai keahlian sekitar 7 ribu. Semalam, dari jumlah keahlian 7 ribu, jumlah yang keluar mengundi bagi Cabang Gombak hanyalah 284 undi sahaja. Apakah gombak dilanda banjir besar ?

Mari kita bandingkan apa yang berlaku di Batu Sapi, Sandakan. Masih kita ingat ketika PRK Batu Sapi, bagaimana jerihnya jentera PKR tempatan hendak dikumpulkan hingga menimbulkan seribu kepayahan untuk mencari wakil PACA dari kalangan penduduk tempatan. Dengan logistik mobilisasi yang tidak semewah daerah gombak, dan kehadiran mesyuarat Cabang (MATC) yang punya kehadiran tidak sampai seratus ahli, mari kita lihat sebuah 'silap mata' ciptaan mereka yang sanggup berbuat apa sahaja demi sebuah kemenangan dalam parti.

Cabang Batu Sapi mempunyai keahlian sebanyak 3 ribu ahli. Dari jumlah ini, jumlah yang keluar mengundi dalam Pemilihan 2010 (pemilihan pusat) adalah menghampiri seribu undi ! Tidakkah sesiapa sahaja akan berasa pelik jika dibandingkan dengan senario yang berlaku di Gombak ? Dah lebih memelikkan,

Saya akan memperincikan lagi dalam sedikit masa mengenai apa yang dikatakan 'silap mata' dari JPP. Jika tiada aral melintang, lewat malam ini perincian demi perincian akan dipaparkan, juga kepincangan demi kepincangan.

Sementara itu, saksikan laporan yang dikemukakan oleh Chegubard mengenai apa yang telah berlaku di Sabah. Ia sangat mengerikan kita, dan membuatkan kita langsung hilang kredibiliti untuk menyertai himpunan sebersih BERSIH.

Laporan di bawah pada asalnya bersifat confidential tetapi telah dipapar dalam blog tukar tiub selama beberapa jam di atas masalah komunikasi sebelum ditarik balik oleh blog tukar tiub. Malangnya, terdapat beberapa blog lain yang telahpun 'copy n paste' laporan ini untuk dipapar di laman blog masing-masing.

Saya mengambil langkah di atas tanggungjawab saya sendiri, untuk memaparkan laporan yang dikemukakan oleh Chegubard untuk perhatian kepimpinan utama Parti Keadilan Rakyat pada 18 November lalu, setelah JPP dan biro bertanggungjawab tidak menghiraukan bantahan dan laporan sebelum ini.

Juga ingin saya maklumkan, maklumat-maklumat di dalam laporan ini dibuat tidak begitu spesifik untuk menjaga hak bukti dan saksi yang terlibat.

Diharap saudara saudari pembaca semua mengamati laporan di bawah seterusnya membuat konklusi mengikut fahaman masing-masing.

sambungan baca di sini...edyesdotcom

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...