Jumaat, 17 Februari 2012

Memorandum Mendesak Media Prima Berhad Menghentikan Serangan Berat Sebelah Terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim Berhubung Polemik Israel dan Palestin






Anwar Ibrahim Club (AIC) diwakili Presiden, Saudara Saifuddin Shafi Muhammad dan Timbalan Presiden, Saudara Al Azadi Al Johari hadir di Sri Pentas Bandar Utama, Ibu Pejabat Media Prima Berhad untuk penyerahan Memorandum Mendesak Media Prima Berhad Menghentikan Serangan Berat Sebelah Terhadap Dato Seri Anwar Ibrahim Berhubung Polemik Israel dan Palestin pada pukul 11.20 pagi.

Kehadiran wakil AIC disambut oleh Puan Mastura Adnan, Pengurus Besar Kumpulan Komunikasi Korporat yang mewakili Datuk Johan Jaafar yang tidak dapat menghadiri sesi tersebut. Puan Mastura menerima memorandum tersebut kira-kira jam 11.30 pagi setelah mendengar penjelasan dan isi kandungan memorandum yang ingin disampaikan.

Isikandungan Memorandum tersebut seperti di bawah.....

Tarikh : 17 Februari 2012

Datuk Johan Bin Jaafar
Pengerusi Lembaga Pengarah
Media Prima Berhad

Memorandum Mendesak Media Prima Berhad Menghentikan Serangan Berat Sebelah Terhadap
Dato Seri Anwar Ibrahim Berhubung Polemik Israel dan Palestin

Anwar Ibrahim Club (AIC) menyelar keangkuhan Media Prima Berhad, penaung kepada beberapa konglomerat media perdana yang dilihat begitu bersungguh-sungguh dalam usaha menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim berhubung pendirian beliau dalam polemik Negara Israel dan Palestin sejak beberapa minggu yang lalu.

AIC melihat situasi ini seperti satu medan pembunuhan karakter yang terancang, bertujuan
memburuk-burukkan serta menjatuhkan kredibiliti Dato Seri Anwar Ibrahim sedangkan beliau tidak diberikan sebarang peluang untuk muncul di media-media naungan Media Prima Berhad untuk menerangkan fakta sebenar dan mempertahankan diri berhubung isu tersebut.

Sebagai sebuah konglomerat media yang bertanggungjawab menyampaikan maklumat dan
informasi dengan tepat dan prihatin kepada rakyat, Media Prima seharusnya tidak dengan
sewenang-wenangnya menyerang dan memaparkan berita untuk tontonan rakyat tanpa berusaha mendapatkan penjelasan daripada pihak yang diserang. Adalah satu perkara yang tidak adil apabila Dato Seri Anwar Ibrahim tidak mendapat peluang bagi menerangkan kepada rakyat apakah pendirian sebenar beliau dalam isu ini.

Justeru AIC hari ini menyatakan menyatakan pendirian yang cukup tegas, mendesak Media
Prima Berhad supaya menghentikan serangan murahan yang berbaur politik yang jelas tidak sama sekali menjurus kepada penerangan maklumat secara informatif. Perbuatan ini adalah jelas tidak bertanggungjawab terhadap keperluan rakyat terbanyak untuk menerima maklumat dan berita yang adil tanpa perlu berpaksikan kehendak mana-mana individu atau kumpulan berkepentingan.

AIC juga mencabar Media Prima Berhad melalui rangkaian Buletin Utama TV3 khususnya, untuk memberi ruang kepada Dato Seri Anwar Ibrahim untuk muncul secara eksklusif dalam masa terdekat, agar beliau mempunyai medium untuk menjawab serangan berat sebelah yang dilancarkan terhadap beliau saban hari. Keberanian dan ketelusan Media Prima ini bakal membuka dimensi baru pemberitaan di Malaysia, sekaligus mengekang sebarang usaha terlindung tetapi jelas sebaga icubaan membunuh karakter melalui laporan tidak adil dan berat sebelah.

GENERASI PENGGERAK ZAMAN

SAIFUDDIN SHAFI MUHAMMAD
Presiden
Anwar Ibrahim Club (AIC)


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...