Rabu, 18 Julai 2012

Sumbangan Program Bubur Lambuk Unit Ehsan Pulau Pinang Sempena RAMADHAN 1433H



Sempena dengan kedatangan Ramadan yang bakal menjelma ,Sekali lagi buat tahun yang keEMPAT berturut-turut Pertubuhan Unit Ehsan Pulau Pinang dengan kerjasama AMK Cabang Bayan Baru serta S.A.M.M Pulau Pinang akan menganjurkan program pengagihan bubur lambok kepada penduduk sekitar kawasan Bayan Baru.

Bagi menjayakan program ini kami ingin menjemput anda semua untuk sama-sama kita beramal di bulan yang mulia ini dengan menyumbangkan tenaga, barang mentah ataupun wang tunai bagi yang berkemampuan. 

*Salurkan sumbangan anda terus ke akaun bank kami di AKAUN CIMB : 0718 0000 118100 atas nama Pertubuhan Unit Ehsan Pulau Pinang.

*SMSkan nama anda dan jumlah sumbangan ke no. telefon bimbit :
Sdr Aidil Fitri : 012 4304423 atau Sdr Amrin 017 5558204 atau Sdr Zulfazdli 012 5865611



Program pengagihan bubur lambok akan di adakan pada:


Tarikh: 12 Ogos / 23 Ramadhan 1433H ( Ahad )
Jam : Selepas Solat Asar
Tempat: Bersebelahan Masjid Bayan Baru

SEMUA DI JEMPUT HADIR BERAMAI-RAMAI

Siapa memberi makan kepada orang yang berpuasa , pahalanya seperti memerdekakan hamba dan diampunkan dosanya .”Berkata sahabat : Bagaimana jika kami tidak dapat memberi makan orang yang berpuasa ( berbuka puasa ) ya Rasulullah ? Nabi bersabda : “ Allah memberi pahala kepada orang yang memberi seteguk susu atau sebiji kurma , atau segelas air.

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...