Rabu, 18 Februari 2009

JANGAN KAU MENANGIS UNTUK AKU-malaysiakini

Seperti yang telah dijanjikan
Seperti ianya telah tertulis
Seperti harapan dan mimpi

Tiba-tiba dia muncul
Membukit tinggi

Datang lah bukit bukit itu
Datang lah setinggi mana
Datang lah belukar yang tebal
Datang lah duri dan onak
Bukit bukit itu akan di daki juga

Jangan kau menangis untuk aku bukit gantang
Jangan kau menangis untuk aku bukit selambu
Jangan kau menangis untuk aku bukit lanjan

Sapukan air mata mu
Basuhkan kaki tangan mu
Kucuplah bibir kekaseh mu
Jangan kau menangis untuk aku

Jangan kau menangis untuk aku
Aku pergi tidak jauh ke mana
Jangan kau menangis untuk aku
Janji itu terpahat dalam

Jangan kau menangis untuk aku


dari tukartiub

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...