Rabu, 18 Februari 2009

Pakatan Rakyat Di Pulau Pinang Perlu Berhati-Hati-malaysiakini

AMARAN:Buat wakil-wakil rakyat Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang. Selepas Adun-Adun di Perak, Kedah dan Selangor diserang oleh agen-agen BN, dipercayai Adun-Adun dan MP Pakatan Rakyat di Pulau Pinang pula akan digempur oleh mereka.

Akhbar berbahasa Cina – Kwong Wah Yit Poh, Guang Ming Daily, China Press dan Oriental Daily melaporkan terdapat khabar angin yang telah disebarkan "someone is out to finish off Lim" -the star online 17/2/09

Dipercayai juga pihak BN telah menghantar agen-agen 'pemujuk wakil rakyat' mereka untuk berjumpa dengan wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat agar melompat parti dengan ditawarkan imbuhan puluhan juta ringgit.

Walaupun BN sedar, kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang tak akan tumbang jika 2-3 orang wakil rakyat melompat keluar, tujuan mereka ialah untuk menghilangkan kepercayaan rakyat Pulau Pinang pada pilihanraya yang akan datang.

Malah, diyakini bahawa mereka akan cuba membuat wakil-wakil rakyat PR tidak mempercayai sesama sendiri, ada rasa curiga sesama mereka dengan fitnah yang akan mereka buat.

Para pemimpin PR haruslah sedar, BN boleh mencipta kesalahan wakil rakyat PR dengan membeli rakan-rakan rapat, seperti yang berlaku kepada YB Elizabeth Wong.

PESANAN PENTING : Buat Wakil-wakil rakyat PR di Pulau Pinang harus berhati-hati jika ada rakan-rakan atau kenalan anda yang ingin berjumpa ditempat yang 'privacy' secara berseorangan kerana anda mungkin diperangkap dengan helah mereka.

dari :
Saja Nak Habaq ...



Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...