Sabtu, 7 Februari 2009

Kerajaan BN adalah kerajaan kudeta dan tidak stabil, kata BBC Perak-malaysiakini


Pakatan Rakyat Perak yakin, kerajaan Perak yang baru dibentuk adalah kerajaan kudeta dan ia sangat lemah.

Demikian tulis Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Perak, Drs Khalil Idham Lim dalam blognya.

Bagi beliau, kerajaan kudeta itu hanya bergantung kepada tiga Adun bebas yang melompat parti dan mengkhianati amanah para pengundi mereka dalam pilihan raya 8 Mac 2008 lalu.
Ini kerana bilangan Adun BN dan Pakatan adalah sama banyak iaitu 28 : 28.

"Kerajaan kudeta Perak sebetulnya tida ada apa kekuatan kecuali berselindung di sebalik Istana dan putar belit media yang pada saya lebih mengundang kepada suasana yang lebih meruncing dan kusut.

"Tidak ada langkah dan cara yang terbaik melainkan kembali kepada permohonan asal yang dikemukakan kepada DYMM Sultan Perak oleh YAB Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin supaya dibubarkan DUN dan menyerahkan kepada rakyat untuk memilih siapakah yang akan jadi kerajaan.

"Jika permohonan itu diperkenan suasana tegang seperti yang berlaku di Kuala Kangsar kelmarin pasti tidak akan berlaku," tulis beliau dalam blognya.

Sementara itu, beliau sendiri bersama Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar dan anggota Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali akan memberikan penerangan khas mengenai hal ini kepada orang ramai dalam majlis ceramah di Taman Melewar malam ini.

Majlis itu akan bermula jam 9.00 malam di Dewan Datuk Fadzil Nor, Markas Tarbiyah PAS.

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...