Jumaat, 8 Mei 2009

KEBIADAPAN REJIM KERAJAAN HARAM JADAH UMNO/ BN PERAK

Rakyat Memerhati Dengan Jelas Kerja Si Lanun Politik.

PENGUASAAN
 BN pada DUN Perak 7 Mei 2009 bukanlah suatu yang hebat tetapi suatu yang amat habat dan mejijikkan dalam era ketemaddunan manusia serta mencabul demokrasi menjadi asas pembentukan Malaysia.

Serbuan pihak polis bersama mereka yang tidak mempunyai pas DUN ke dalam Dun yang dianggap penegak demokrasi adalah kerja jahat bagaikan segerombolan lanun yang naik ke darat menyerang dan merampas serta mengheret mangsa.

Speaker yang masih sah diheret keluar oleh manusia rakus mengikut telunjuk si jalang politik dan menggantikan dengan manusia yang pernah tewas dalam PRU untuk bermuka-muka kepada Raja Muda Perak yang merasmikan sidang DUN tersebut.

Inilah sikap jahat pemimpin Umno/Bn. Sikap ini tidak akan dapat dilindung untuk diketahui oleh rakyat terutamanya golongan bawah 40an.

Walaupun Zamrey beriya-iya mengutuk kononnya pembangkang yang membuat huru hara dalam DUN tetapi rakyat rata-rata tahu bahawa senario awal dan seterusnya bermula dari kejahatan pemimpin Umno/Bn yang menjadi perampas kerajaan mandat rakyat.

Berilah apa alasan pun oleh pemimpin Umno/Bn. Rakyat tidak akan menerima kata-kata mereka yang menuduh pembangkang biadap. Rakyat tidak akan menerima tuduhan mereka yang mengatakan pembangkang mengamalkan undang-undang rimba.

Sebaliknya rakyat sudah lkama tahu bahawa pemimpin Umno/Bn yang amat biadap tyerhadap mandat rakyat secara lkangsubng terhadsap erakyat sendiuri dan pemimpin Umno/Bn yang kerap mnelaksanakjan ala undang-undang rimba.

Menjadi perampas! Mengheret keluar Speaker yang sah ! Membuat lantikan dengan kelompok kecil samada iya tak iya bilangannya kira sah saja bagaikan main lailai li tampelong! Membawa polis masuk dan bertindak terhadap Wakil Rakyat dan mencemarkan kedudukan DUN!

Membawa mereka yang tidak ada pas (boleh dianggap samseng kalaupun tidak lanun) untuk mencekik dan mengheret serta mengurung Speaker adalah perbuatan zalim, jahat, melampau, tidak berprikemanusiaan, ala diktator, ala rejim Yahudi!

SPRM dan polis wajib menyiasat dan bertindak serta membuat dakwaan terhadap mereka yang melakukan jenayah serta penyelewengan kuasa ini dimana semudah itu seorang Wakil Rakyat bergelar Speaker diheret dan dikurung yang boleh ditafsirkan sebagai colek!

Jika amalan ini tidak dibendung oleh pihak berwajib maka negara ini akan menjadi negara yang berkerajaan colek, kurung kemudian umum tertubuhnya kerajaan haram!

Rakyat kini memerhati dengan jelas perbuatan yang tidak ada garis sempadan demokrasi oleh pemimpin Umno/Bn atas kerakusan untuk berkuasa secara haram!Add Image
Umno/Bn sudah merasa ketidak mampunya untuk turun ke gelanggang politik demokrasi melalui pilihanraya kerana itu untuk mengekalkan kuasa yang ada sedikit itu, mereka menggunakan secara lanun!

Keberangkatan Raja Muda Perak merasmikan sidang DUN pada 7 Mei lalu dilihat secara mendalam tidak ada ertinya kepada demokrasi kerana pencabulan yang dilakukan sewenang-wenangnya oleh Rejim Haram Umno/Bn Perak!


tokperan 

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas pakatan rakyat...syabas tuan speaker yang sah sivakumar yang telah memperthankan kesucian dewan perak hingga berjaya mempamirkan aksi bodoh umno/bn kepada seluruh dunia...umno/bn merasakan perbuatan mereka ini tidak dirakam, tapi mereka tidak tahu seluruh dunia menyaksikan sistem demokrasi yang dilaungkan oleh pimpinan BN adalah yang menjijikkan,sebenarnya DR.zamri lah yang mengunakan sistem rimba,dimana speaker yang dilantik secara tidak mengikut peraura mesyuarat....zamri layaknya hang ni buat roti canai kat pangkok je..

Tanpa Nama berkata...

Rakyat yang bodoh macam kamu semua saja ikut apa saja suruhan pembangkang macam babi.Haram jadah tu utk pembangkang yang jadikan sidang DUN macam kandang babi.Kita boleh nampak kelakuan babi2 pembangkang yang makan najis sendiri.Sivakumar patut balik toreh getah kat estet saja.Ataupun jadi speaker estet.Seluruh dunia memerhatikan pembangkang kita yang perangai macam babi.agaknya pembangkan dijangkiti selsema bai kot.

Tanpa Nama berkata...

APAPUN MESTILAH ADA HUJAH JANGAN MAIN MAKI SAJA,TULAH PENGAMPU UMNO TAK ADA HUJAH TUDUH ORANG...FIKIRAN TAHAP PMR SAJA

Tanpa Nama berkata...

Sekurang-kurangnya ada PMR juga daripada kamu yang tak sekolah.

Unknown berkata...

....tak ada nama,
emmmm tak ada guna ,tak ada fakta.

....hanya orang kurang siuman yang berminat dengan longgokan sampah untuk mencari makan!....yang didapati hanya sisa sisa dan juga najis!!!!

....kata kata buruk...umpama najis,lagi buruk maki hamunnya...makin busuklah najisnya!

Tanpa Nama berkata...

SAYA TAK SEKOLAH TAPI CERDIK,KAMU SEKOLAH TAPI BODOH....

Tanpa Nama berkata...

oh xsekolah rupanya sijadah ni.patutlah bahasa pun mcm haramjadah.SAYA CERDIK PASAL SEKOLAH SIJADAH NI BAHLOL PASAL XSEKOLAH.EEHHH.

Tanpa Nama berkata...

Kepada anon 10.02

Kata-kata kamu sangat racistlah.
Kemudian macam kata sendiri bertahap PMR, lepas tu mengaku tak bersekolah pulak. Itulah style macam umnolah, mirip sangatlah.

Tanpa Nama berkata...

kepada anon 10.02
kamu sokong umno mbuta tuli pe hal,xde otak ke..bodoh tahap unta padang pasir


acik 71

Unsight Wedding Freelance Photographer berkata...

depa org umno tu tak buta, depa tu celik ler tu, celik msuk duit dalam poket, walau yg haram, celik rampas hak org lain dan jadi hak dia, celik bunuh org utk tutup pekung dan yg sewaktu dgnnya

Tanpa Nama berkata...

hanya umno dapat bela melayu.bukan PR yang haru biru.punya ideologi yang berbeza.jangan le digadaikan maruah melayu kerana nak nak bersengkonkol dengan pihak yang cakap tak serupa bikin.punya kepentingan diri.gila kuasa sehingga sanggup menjual martabat bangsa sendiri.apakah kita akan terpinggir dibumi kita sendiri.korang pikir le sendiri

Anak Perelih berkata...

kerana 'hanya umno dapat bela melayu' maka banyak tanah rezab Melayu dan tanah kerajaan jatuh ketangan towkey towkey.. ramai orang melayu merempat di negeri sendiri, di pusat serenti, dalam penjara, menjadi mat rempit, bohsia, pelacur dlll... 'terima kasih UMNO'....

Tanpa Nama berkata...

kamu maki ,kamu hina itu semua saudara kamu .apa pun tak dapat kecuali dosa . bermaaf-maaf lah antara kamu . walaubagaimana bencipun janganlah digadaikan semua.merempat kita nanti . bolih berbeza pendapat tapi jgn berpecah .nasib baik perak ada sultan kalau tak tak merasa org melayu nak memerintah .macam penang.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...