Rabu, 16 September 2009

Hari Raya: Kerajaan Negeri Pulau Pinang beri bayaran khas kepada kumpulan sokongan-malaysiakini

GEORGETOWN: Kerajaan negeri bersetuju meluluskan bayaran khas RM500 kepada semua 3,299 pegawai kumpulan sokongan kerajaan negeri.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkata selaras dengan dengan tindakan kerajaan pusat, bayaran khas itu akan dibuat dengan dua ansuran.

"Arahan pembayaran RM500 ini akan dikeluarkan kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) dan semua agensi kerajaan negeri," katanya dalam ucapan sempena sambutan Hari Malaysia, di sini hari ini.

Katanya pembayaran pertama RM250 akan dilakukan hari ini bagi membolehkan wang tersebut digunakan untuk menyambut Aidil Fitri manakala bakinya akan dibayar akhir Disember.

"Bayaran ini akan melibatkan peruntukan kerajaan negeri berjumlah RM1,649,500 dan gaji juga akan dibayar lebih awal untuk dua bulan ini untuk menyambut dua perayaan iaitu Hari Raya Puasa dan Deepavali," katanya.

Beliau juga berkata kerajaan negeri bercadang untuk menderma RM30,000 dalam usaha membela nasib wanita Penan di Sarawak yang dilaporkan mengalami penderaan seksual oleh pekerja pembalakan.

"Saya akan mencadangkan dalam mesyuarat exco nanti bahawa kerajaan negeri menderma wang berkenaan untuk membela nasib wanita Penan," katanya.


'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

2 ulasan:

PemudaGagasan berkata...

Salamz...


eeeeeeeeeeeeeee tak malunya ikut langkah kerajaan BN

hahahahaha

ctm berkata...

Salam...


Negetive betul pemikiran sipemudagagasan ye!....berlambak lambak orang bersedekah dibulan yang mulia ini,lagi banyak lagi baik!
meniru kebaikan adalah amalan yang baik.
orang ubn dah mula berfikiran pembangkang,itula....dulu mengata orang ,sekarang ?
....apa kata TGNA...."mu beri kita ambil..... "
yang penting imbuhan tu dapat meringan dan melegakan!

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...