Solidariti Anak Muda Malaysia

Solidariti Anak Muda Malaysia
anak muda..!!! korang kini dah boleh mula..!!! disini ia akan memandu korang..!!! jgn takut sbb ini tempat anak muda yg brani..!!! disini tempat anak muda yg kuat prinsipnye..!!! pendaftaran akan dibuka..!!! SELAMAT DATANG..!!

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433
Selamat menyambut kedatangan tahun baru 1433 Hijrah kepada semua umat islam di muka bumi ini......

Cara buat duit dengan mudah.....

Cara buat duit dengan mudah.....
sila klik gambar untuk memperolehi pendapatan yang lumayan

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon, hancurkanlah rejim zionis.. amin . ..."> >(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)
ahli UMNO menyamar ahli PAS...
UMNO dah kehabisan modal....
go to UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Ahad, 4 Oktober 2009

Hanya Islam Yang Tulen Boleh Selamatkan Umno-malaysiakini

Ramai tokoh-tokoh UMNO bertanya pendapat saya, apakah caranya untuk memulihkan UMNO. Saya terlebih akui bahawa saya bukan ‘orang politik’ untuk menghuraikan masalah UMNO. Namun, sebagai seorang yang dianggap ada sedikit sebanyak pengetahuan tentang Islam, saya ingin menyentuh soal Islam dalam UMNO.

Islam itu sebagai ad-din dalam kehidupan masyarakat Islam, termasuklah masyarakat melayu yang secara majoritinya mengakui Islam sebagai nadi hidup mereka. Jika UMNO inginkan masyarakat melayu menerima mereka, UMNO mestilah mendokong dan menjaga nadi hidup mereka ini dengan baik.

Justeru itu, jawapan saya mudah sahaja: “UMNO! Kembalilah kepada Islam tulen!” UMNO mesti memainkan peranan sebagai gerakan dakwah kepada Islam yang tulen, moderat dan progresif. Apabila saya kata demikian, bukan bererti saya menafikan keislaman UMNO sebelum ini, atau unsur-unsur Islam yang sedia ada dalam UMNO. Namun apa yang jelas keislaman UMNO itu perlu diperkukuh dan proses perbaikan kelemahan perlu dibuat segera.

Tokoh-tokoh pemikir yang baik, jujur dan progresif hendaklah dijadikan tonggak pengisian UMNO. Jangan paksa atau ajak ulama masuk UMNO, tetapi ambillah pendapat dan cadangan yang baik daripada para ulama yang ikhlas, progresif dan tidak berkepentingan. Jika hal itu dapat digarabkan ke seluruh pelusuk masyarakat melayu, penghayatan Islam akan meningkat, secara tidak langsung mudah-mudahan Allah memberikan kebaikan kepada niat yang jujur ini. Jika pun UMNO tidak menang pilihanraya, UMNO boleh menang pahala mengajak masyarakat menghayati Islam dan persepsi negatif akan dapat dikikis.

Jangan UMNO takut kehilangan undi bukan Islam, itu satu kesilapan. Islam jika ditonjolkan secara adil dan bijaksana ia akan menarik hati semua pihak. Masyarakat ingin melihat nilai akhlak dan budi yang baik. Dalam soal Islam, UMNO mestilah bebas dari unsur kemelayuan, kerana Islam agama sejagat. Jika Islam yang universal itu ditonjolkan, bukan sahaja boleh memikat perasaan mereka, bahkan mungkin menjadi dakwah untuk mengajak mereka kepada Islam.

Mungkin ada yang menganggap mustahil hal ini boleh berlaku dalam UMNO. Walaupun saya secara peribadi bukan ahli UMNO, namun pernah cuba membaiki dan menguatkan pegangan Islam dalam Kerajaan UMNO Perlis ketika saya menjadi Mufti Perlis. Alhamdulillah, saya melihat ada kesannya yang bukan sedikit

“Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang, daripada Muhammad Pesuruh Allah kepada Hercules Pembesar Rom, salam sejahtera kepada sesiapa yang mengikut petunjuk. Seterusnya, aku menyeru kamu dengan seruan Islam, terimalah Islam nescaya kamu selamat. Allah akan memberikan kamu dua ganjaran. Jika kamu enggan, kamu menanggung dosa rakyat bawahanmu..(Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Menjejaki sunnah itu, maka saya katakan kepada UMNO, lakukan proses islamisasi politik secara bersungguh-sungguh, nescaya kamu selamat!

Oleh: Dr. Mohd Asri Zainul Abidin


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

4 ulasan:

GOMO berkata...

UNDI LAH PAS MAKA KAMU AKAN DITEMPATKAN KE
SYURGA AYAH PIN
DIBAWAH NAUNGAN NIK AZIZ...

UNDI LAH PKR DAN BERSEDIALAH UNTUK
DILIWAT
DENGAN SUCI HATI...

UNDI LAH DAP BAGI MEMBANGUN BERSAMA
BABI TONYOK....

BERSAMA LAH KAMU DALAM PAKATAN PEMBANGKANG YANG AKAN BERSAMA-SAMA MENJUAL TANAH MALAYSIA INI KE ISRAEL....

DUDUK LAH KAMU BERSAMA PARA PEMIMPIN
PAKATAN PEMBANGKANG INI JIKA INGIN
KAYA RAYA HASIL DARI WANG
RASUAH, PERJUDIAN,
KONGSI GELAP DAN
PELACURAN....


HAPUSKANLAH
PERSAUDARAAN
SESAMA ISLAM
KERANA ITULAH YANG
TUAN GURU NIK AJIS
KEHENDAKAN

LAKUKANLAH
PEMBERONTAKAN
KE ATAS
KERAJAAN ISLAM
MALAYSIA INI KERANA ITULAH YANG
DIKEHENDAKAN OLEH
ANWAR AL-JUBURI

HAPUSKANLAH
SISTEM BERAJA
DAN
GUGURKANLAH
AGAMA ISLAM
SERTA BAHASA MELAYU
DI DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA
KERANA INILAH YANG DIMAHUKAN
KEPIMPINAN
DAP

UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU
DAFTARLAH BERAMAI-RAMAI
KE DALAM PARTI DAP DEMI
MEMPERJUANGAN IDEOLOGI
MENGHAPUSKAN UMAT ISLAM
DAN
BANGSA MELAYU

PARA KAFIR PULA DAFTARLAH
SEBAGAI AHLI KE DALAM
PARTI PAS BAGI MEMBOLEHKAN
ANDA DI GELAR
TUAN GURU SERTA MEMBOLEHKAN
ANDA MEMPERMAIN-MAINKAN
NAMA ALLAH
DAN
SURAH AL-QURAN

UMAT ISLAM, BANGSA MELAYU, INDIA, CINA
DAN KAFIR BERAMAI-RAMAILAH MENDAFTAR
SEBAGAI AHLI PKR DEMI MEMPEROLEHI
WANG YANG LUMAYAN DARI
DANA ISRAEL
DAN
LIWAT LAH
SESIAPA SAHAJA DEMI
ANWAR AL-JUBURI


NAMUM PADA AKU BIAR APA SEKALIPUN
AKU TETAP SAYANGKAN
AGAMA ISLAM,
BANGSA MELAYU
DAN
TANAH MELAYU
INI.

BIAR BERMANDI DARAH SEKALIPUN
AKAN KU TENTANG MEREKA YANG
CUBA MENGHANCURKAN MALAYSIA INI.

KERAJAAN BARISAN NASIONAL
ADALAH KERAJAAN ISLAM
MAKA WAJIB BAGI KITA SELURUH
UMAT ISLAM DAN BANGSA MELAYU
MEMPERTAHANKAN NYA.

ALLAHUAKHBAR
ALLAHUAKHBAR
ALLAHUAKHBAR


ANWAR MENGALAMI KEJUTAN http://gomo-no1.blogspot.com/2009/10/gempar-anwar-terkejut-sakan.html

tunsaban berkata...

melayu hasil produk BN kat KL hang tak tengok ka.150 ribu melayu makan babi tunggu dan dah daftar masuk agama lain.zahid pi jumpa israel buat apa.melayu umno berpecah masuk pas(islam)pas makin banyak.aktiviti pun menari,dengan qimmulainya,kuliahnya.sambut nerdeka dengan senbahyang hajatnya,begitu juga penang,ada anugerah tafiz Al-Quran,jabatan halal hub yg baru ditubuhkan oleh YB malik dan kerajaan negeri.
masjid masjid pun pembesar suaranya kuat.kuliah subuh boleh didengar dari rumah.SAR diberi bantuan ,bukan nak ditutup.kat mana -mana pun bila tun bersembang ngan kawan umno mereka mesti cerita cina ni lah tu lah,banyak nak provok anti kaum lain.tapi 1 malaysia ,bos cakap lain anak buah bikin api.kita hidup dah man jgn nak timbulkan mcm may 13 tu.umno lah punca may 13.50 tahun gerai kedai ,suparmarket,ekonomi sapa gasak,kaum lain.sapa perintah.isa calontu terang rasuah,pilih juga.gomo baik kamu bertaubat dah lah makan duit upah haram,buat fitnah lagi.tapi sejak akhir akhir ni alhamdulilah ramai org umno dah cakap pasal islam .tu yg tun mahu .

cu tuk Merah... berkata...

Salam Semua,
Gomo....sayangnya kamu ni tak faham apa yang ditulis oleh mantan Mufti Besar Perlis..itu khas ditujukan kepada orang orang Umno,cubaan yang baik untuk mengembalikan kekuatan Umno ,itu pun pihak Umno masih terkeliru!...memang benar bos mereka bermain kata kata tentang "one Malaysia"nya...pada hakikatnya Umno yang menjadi tunjang Kerajaan Malaysia masih lagi bersifat seperti yang Gomo gambarkan ditulisannya!
bilakah mereka ini boleh berubah ?
bolehkah mereka?...wahai mantan Mufti?
itu yang setengah orang kata...."KARAT HIJAU"
...aaaaaaaaaaaarrr...

MeriamBuluh berkata...

Gomo adalah contoh terbaik Islam UMNO..
Kalau nak buat penyelidikan boleh guna spesis dia...
Ayah Pin tu adalah ahli UMNO...
Sesama UMNO pun nak hentam juga ka...