Jumaat, 4 Disember 2009

Doa TGNA sebagai peringatan kepada PM supaya bertindak adil – Khalid Samad


Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad mempertahankan tindakan Mursyidul Am Pas, Tok Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berdoa kepada Allah agar menurunkan ‘bala’ ke atas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak jika kerajaan Pusat enggan memberikan royalti minyak kepada Kelantan.

Beliau berkata, doa tersebut adalah bersyarat iaitu kemusnahan itu hanya dipohon sekiranya tindakan zalim kerajaan Pusat diteruskan dalam usaha untuk menafikan royalti minyak kepada rakyat negeri itu.

Menurutnya, apa yang dilakukan oleh Menteri Besar Kelantan itu adalah sebagai satu ancaman atau peringatan untuk memberikan hak kepada rakyat negeri ituseperti yang terjamin dalam Akta Petroleum 1974.

“ Doa yang dikemukakan oleh Tok Guru itu merupakan satu amaran supaya kerajaan Pusat bertindak dengan adil kerana keadilan itu penting dalam Islam.

“ Bukan sekadar doa sahaja, malah dalam Al-Qur’an surah Al- Hujurat ayat 9 pun berkata, kalau dia nak lakukan kezaliman walaupun dia orang Islam, kena lawan mereka,” katanya dalam sidang akhbar di lobi Parlimen di sini hari ini.

Semalam, Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa pada sidang akhbar di Parlimen berkata, doa Nik Abdul Aziz sebenarnya bukan meminta terus kepada Allah untuk menjatuhkan hukuman ke atas Perdana Menteri (PM).

Sebaliknya, ia berharap supaya Najib berbesar hati untuk berunding dan mempertimbangkan bayaran royalti terhadap kerajaan negeri. – Utusan Malaysia


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

1 ulasan:

kerispuaka berkata...

elok najib tu kojol cepat.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...