Ahad, 21 Februari 2010

Patot la dok meroyan Ibrahim Ali ni.. dok mengidam nak jadi Gabenor Pulau Pinang rupanya


Aku mendapat berita dari anak penakan kepada sepupu kawan adik ipaq mak chik pengedar Amway........

Ibrahim Ali tengah dok seronok dan perasan...... dia akan jadi Gabenor Pulau Pinang...... secara rasmi disebut Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Datuk Haji Ibrahim Ali Al-Haj (title haji letak belakang baru kaw).

Tu dia...!!! Kononnya Najib dah janji dengan si Ibrahim Ali ni. Bila tempoh perkhidmatan Tun Abdul Rahman Abbas tamat, Brahim Ali akan ganti. Najib janji, kalau Kerajaan PR pimpinan Lim Guan Eng (LGE) calonkan nama Gabenor kepada Yang Dipertuan Agong untuk perkenan, Kerajaan Persekutuan BN akan hijack ganti dengan nama Ibrahim Ali.

Tun Rahman Abbas pun la ni dah bengong katanya. Ikut saja cakap DAP. Dia seronok pulak DAP dok tekan orang Melayu. Apa yang DAP buat semua betoi. Apa DAP tulih semua dia baca. Kalau DAP calon balik Rahman Abbas jadi Gabenorpun Najib akan tukaq jugak.

Itu sebab Najib rasa demi kepentingan orang Melayu, Ibrahim Ali adalah calon utama yang sesuai untuk jadi Gabenor Pulau Pinang. Dia yang boleh ajaq LGE dan kuncu-kuncunya. Dengaq kata, Ibrahim Ali dok rancang macamana nak ajaq LGE dan DAP.

Cara Ibrahim Ali nak ajaq LGE senang saja katanya:-
  • Semua cina jantan yang jumpa dia mesti cium tangan dia termasuk LGE. Manakala yang pompuan pulak dia cium dahi.
  • Karpet merah mesti ada, kalau tak dak dia tak turun kereta.
  • LGE dan Exco Cina yang nak jumpa dia mesti pakai kot dengan ketayap.
  • Cakap dengan dia mesti cakap melayu loghat Penang.
  • Kalau apa yang disuruh, LGE bantah, Ibrahim Ali akan tampaq LGE di situ jugak.
La ni Ibrahim Ali juga tengah belajaq macamana nak bercakap dalam Majlis Raja Raja, sebagai Gabenor. Kononnya dia cukup jaki bila tengok Nik Aziz, Husam Musa, Ustaz Azizan, Nizar, LGE dan lain-lain orang PR boleh masuk Mesyuarat Raja Raja. Sedangkan dia yang dok pertahan Raja Melayu dari dulu sampai la ni, tak pernah rasa macam tupun.


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

2 ulasan:

Unknown berkata...

Kalu raja katak jadi gabenor pp alamat hujan tak berhenti2 maklumlah katak2 sentiasa berbunyi. Bole akibatkan banjir besar.

Towkeh balak jadi gabe nor melaka, raja katak jadi gabe nor penang. Punah!

tok ggawo berkata...

Salam Tuan Tanah !

Sebelum tu aku memohon ampun dan maaf kepada semua bangsa yang berugama Islam, sekiranya komen aku menyinggung mana2 pihak.

Sebab aku bukan pengikut perjuangan BANGSA.

Bangsa MELAYU PP semakin pupus macam Melayu s'pore juga, Islam kalau duduk atas melayu jah PP sudah habis, Umno memperjuang kan melayu PP hancus bangsa mereka.

Yang aku tabik, nasib baik ada INDIA MUSLIM dan peranakan bolih lah Melayu tumpang melalak, biar pun ada India Muslim (MAMAK) yang mengaku Melayu.

Sepatut nya Umno tak payah ada di PP, biar saja PAS untuk menyatukan hati2 MUSLIM PP, inilah satu2 cara untuk menyatukan MUSLIM PP tanpa ada perbezaan warna kulit dan BANGSA.

Baru lah tepat sebagaiman dikatakan negara ini Islam adalah ugama rasmi.

Ayuh ! Muslim2 PP bersatu dalam Pas untuk membebas kan dari cengkaman lain ISM.

Maaf kan aku Zul............

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...