Solidariti Anak Muda Malaysia

Solidariti Anak Muda Malaysia
anak muda..!!! korang kini dah boleh mula..!!! disini ia akan memandu korang..!!! jgn takut sbb ini tempat anak muda yg brani..!!! disini tempat anak muda yg kuat prinsipnye..!!! pendaftaran akan dibuka..!!! SELAMAT DATANG..!!

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433

Selamat Tahun Baru Ma'al Hijrah 1433
Selamat menyambut kedatangan tahun baru 1433 Hijrah kepada semua umat islam di muka bumi ini......

Cara buat duit dengan mudah.....

Cara buat duit dengan mudah.....
sila klik gambar untuk memperolehi pendapatan yang lumayan

"Ya Allah!! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah....... . turunkan lah bantuan mu kali ini kepada orang orang Islam di Libanon, hancurkanlah rejim zionis.. amin . ..."> >(Lalu bacalah surah Al Fil / membayangkan kehancuran tentera Yahudi - dengan Izin Allah)
ahli UMNO menyamar ahli PAS...
UMNO dah kehabisan modal....
go to UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Isnin, 15 Februari 2010

Tinggalkan UMNO segera


Assalamualaikum

Kepada seluruh ahli dan penyokong UMNO yang dihormati...

Tidak ada niat di dalam hati ini mahu menunjuk pandai apatah lagi nak mengajar Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri sekelian.

Apa yang nak saya sampaikan di sini adalah semata-mata untuk menyatakan kebenaran demi kebaikan hidup kita bersama di dunia dan lebih-lebih lagi di Akhirat yang kekal abadi. Sebagai Muslim, kita diwajibkan oleh Allah untuk menyampaikan risalah-Nya. Dan kita semua tahu Al-Qur'an itu diturunkan kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W. sebagai satu panduan lengkap yang merangkumi seluruh aspek kehidupan manusia termasuk politik, kenegaraan, hubungan antarabangsa, ekonomi dan segala-galanya.

Terus-terang, saya sendiri sebelum ini pun tidak pernah nak ambil tahu tentang politik. Malah sewaktu bertugas sebagai Guru dari tahun 1989 hingga 1995 di Sabah, saya sendiri tidak pernah ambil pusing hal ini. Juga tak pernah kisah sapa yang jadi PM ke atau parti mana yang memerintah... lantaklah. Apa yang penting hujung bulan dapat gaji, boleh bayar itu dan ini, kira oklah tu...

Diakui Anwar Ibrahim adalah seorang pemimpin yang saya kagumi. Waktu itu dia sebagai Timbalan Presiden UMNO dan TPM. Walau tidak pernah menjadi ahli UMNO namun bolehlah dikira saya ni penyokong jugalah. Almaklumlah... saya ni orang Johor. Negeri kelahiran UMNO. Sudah tentulah sejak dilahirkan, saya dibesarkan dalam lingkungan masyarakat Melayu UMNO di kampung saya. Dan saya masih ingat lagi, sewaktu masih berada di sekolah rendah, saya pernah mengoyakkan poster PAS yang ditampal di dinding sebuah kedai runcit kat kampung.

Kenapa saya bertindak begitu ? Sebab pengaruh dan suasana masyarakat kampung saya yang semuanya ahli UMNO piow. Dan saya sendiri pun tak pernah tahu apa itu UMNO dan sapa itu PAS. Hanya ikut orang saja. Iyalah, waktu itu masih kanak-kanak. Sunat pun belum... Pendek kata apa saja orang tua cakap, ikut ajelah... Kalau mereka suruh koyak poster PAS, saya koyaklah... Kalau mereka kata PAS sesat, saya percayalah bulat-bulat.

Benarlah kata kebanyakan orang, faktor persekitaran akan mempengaruhi fahaman dan gaya pemikiran kita. Jika kita dibesarkan dalam lingkungan keluarga dan masyarakat UMNO, maka kita akan jadi seperti mereka. Jika dalam kelompok ahli agama, maka kita juga akan jadi orang yang minat pada agama dan begitulah juga jika dibesarkan dalam lingkungan keluarga dan masyarakat PAS, maka kita akan jadi orang yang menyokong PAS.

Kenapa saya menyertai PAS ?

Bermula sewaktu saya menetap di Kedah pada tahun 1996. Di negeri Jelapang Padi inilah saya mula mengenali PAS serba-sedikit. Pernah sekali sewaktu saya dalam perjalanan pulang dari Lubuk Merbau menuju ke Jitra, setibanya saya di Pendang saya melihat beribu manusia sedang mendengar ceramah di satu kawasan lapang. Lalu kawan saya bagitau "Itu ceramah PAS dekat markaz depa. Yang sedang cakap tu Mat Sabu." Dan saya juga pernah dimaklumkan oleh sahabat tentang cerita sebenar peristiwa berdarah Memali.

Sejak itu, saya mula mencari maklumat tentang PAS dan apakah bezanya dengan UMNO. Saya juga ada membeli kaset bertajuk "Syirik dalam pemerintahan". Membaca buku karangan Syed Hawa' yang bertajuk "20 Perkara Yang Merosakkan Aqidah" dan banyak lagi buku yang saya beli. Kesemuanya membincangkan tentang soal Akidah.

Akhirnya, dalam bulan Oktober 1997 saya secara rasmi mendaftar sebagai ahli PAS setelah saya yakini dengan sesungguhnya inilah jamaah/parti yang wajib saya dokong perjuangannya. Sejujurnya, tiada seorang pun di kalangan ahli PAs yang memujuk saya untuk menyertainya. Saya masuk PAS dengan kerelaan hati sendiri setelah faham akan matlamat dan dasar perjuangannya.

Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri,

Sejujurnya saya menyeru, tolonglah tinggalkan UMNO segera atas sebab berikut ;

1- UMNO adalah sebuah parti kebangsaan yang berfahaman sekular Kristian (memisahkan agama dengan politik). Ini disahkan sendiri oleh Almarhum Tunku Abd.Rahman.

Apakah kesannya kepada Aqidah kita ?

Selagi mana kita terus menjadi ahli atau menyokong UMNO, bermakna kita redha dengan fahaman sekular tersebut. Bila kita redha dengan sesuatu perkara yang sesat, maka kita turut menjadi sesat.

Fatwa Ulama' menjelaskan "Jalan mudah untuk menjadi kafir apabila memisahkan agama dengan politik'.

2- Bila dasar dan fahaman UMNO itu sendiri dah sesat, bermakna pemimpinnya juga turut sama sesat. Bagaimana pula dengan kita yang menyokong pemimpin sebegini ?

Dalam Surah Al-Ahzab (33) : ayat 66 - 68 ;

"Pada masa muka mereka dibalik-balikkan dalam Neraka, mereka berkata (dengan sesalnya): Alangkah baiknya kalau kami dahulu (semasa di dunia) taat kepada Allah serta taat kepada Rasul Allah. Dan mereka berkata lagi: Wahai Tuhan kami, sesungguhnya kami telah mematuhi kehendak ketua-ketua dan orang-orang besar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan yang benar. Wahai Tuhan kami, berilah mereka azab sengsara dua kali ganda dan laknatkanlah mereka dengan laknat yang sebesar-besarnya!"

3- Kita semua mengucapkan kalimah syahadah yang bermaksud "Tiada Tuhan Melainkan Allah dan Muhammad Rasul Allah".

Apakah hakikat sebenar persaksian kita yang memperakui "Tiada Tuhan Melainkan Allah" ? Maksudnya kita menyakini bahawa ;

- Hanya Allah sahaja Tuhan sekelian alam.

- Hanya Undang-Undang Allah yang wajib kita tegakkan.

- Hanya Islam agama yang Allah redha.

- Hanya hukum-hakam Allah yang kita patuhi.

- Hanya sistem Allah yang kita guna untuk diri, keluarga, masyarakat dan negara serta segala-galanya.


Kita semua dah tahu bahawa sepanjang UMNO memerintah Malaysia, undang-undang yang digunapakai ialah undang-undang Lord Reid (sekular Kristian). Apabila kita terus menyokong UMNO, bermakna kita redha dan menyokong undang-undang sekular itu. Secara tidak langsung kita turut sama menolak Undang-Undang Allah (Al-Qur'an) yang wajib kita tegakkan. Akibatnya tanpa kita sedar Aqidah kita telah rosak kerana menafikan sifat Allah.

Seperkara lagi, kenapa kita boleh percaya cakap pemimpin UMNO yang mengatakan "Kita tak boleh laksanakan Hudud kerana masyarakat majmuk".

Saya nak tanya pada Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri, siapa yang ciptakan manusia yang berbilang kaum dan bahasa ini ?

4- Rasulullah S.A.W. sendiri pernah menegaskan "Barangsiapa yang berjuang atas dasar Assobiyah (kebangsaan), mereka bukan di kalangan kami". Maksudnya, Rasulullah sendiri tidak akan mengakui kita sebagai umatnya jika kita menyokong perjuangan atas dasar bangsa / kaum.

5-
Dalam Surah Al-Baqarah (2) : ayat 208 ;

"Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; sesungguhnya Syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata."

Sekadar inilah yang dapat saya jelaskan. Mudah-mudahan ianya dapat membuka minda dan hati Tuan / Puan, En / Cik / Sdra / Sdri dalam menilai antara yang haq dengan yang bathil. Perkara pertama yang wajib kita pelihara ialah Aqidah. Jika Aqidah dah rosak, maka sia-sialah saja segala amalan kita selama ini.

Akhir sekali, tiada gunanya kita mempertahankan perkara yang salah. Marilah kita sama-sama berhijrah daripada kegelapan kekufuran (toghut) kepada cahaya kebenaran (Islam).

Semuga Allah mengampuni segala dosa-dosa kita dan menempatkan diri kita bersama dengan golongan orang-orang yang beriman.

Jazakallah.

Mohd.Nazri.
Kota Kinabalu.

dari blog :monazmuslim

NEGARA DAN RAKYAT MALAYSIA SELAMAT TANPA UBN.......

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

4 ulasan:

Pak Oncu berkata...

Bro gua nak amik n3 ni nak masuk kan dalam blog gua,,, mohon izin dalam paksa,,,,!!!!!!!!

zul mamak png berkata...

ambil... jgn tak ambil.... gua pn cilok juga.... hikhik

Ahmad Alif berkata...

Zul, aku pun nak cerita juga. Aku mula mengenali politik sewaktu 1978 masa aku darjah 6. Masa tu ribut politik di kelantan. Kawan baik aku masa tu sentiasa duk bisik yg PAS ni jahat sehingga aku terpengaruh. Bayangkan masa tu aku pernah sertai demontrasi membantah PAS dan pernah tengok kereta dibakar merentangi jalan raya. Sehinggakan masa itu aku taksub kepada BERJASA dan menampal poster BERJASA di depan rumah ku tetapi pantas dikoyak oleh ayahku. Waktu itu dia tidak memberi apa-apa komen. Masa aku balik ke kampung (dalam negeri yg sama cuma berlainan daerah), dalam perjalanan, aku menyatakan betapa PAS itu jahat dan UMNO serta kuncunya (BERJASA) adalah penyelamat orang melayu, masa itu lah ayah dan ibuku menceritakan betapa UMNO lah yang JAHAT dan PAS sebenarnya yg memperjuangkan Islam. Esoknya semasa aku sekolah seorang rakan sekelas yang agak samseng jugalah bercerita betapa PAS lah yang sebenarnya parti yang memperjuangkan Islam (bayangkanlah dalam darjah 6 waktu itu). Lantas jiwaku tidak semena - mena terus menyokong PAS hingga kini, dari era zaman kegelapan hingga sekarang dan aku harap aku tidak dipesongkan daripada menyokong PAS hingga akhir hidupku.

日月神教-任我行 berkata...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,色情,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女