Isnin, 26 April 2010

P94 Hulu Selangor : benarkah BN telah menang????


Kemenangan MIC (Bukan umNO) memang telah dijangka. Sejak kekalahan umNO kepada tuntutan MIC, juga kekecewaan Palanivel yang gagal menjadi calon, riak kemenangan BN telah dilihat.

Namun sokongan bukan melayu kepada Pakatan Rakyat sangat memberansangkan. Semangat cocacola melayu umNO dan PERKASA brahim katak memang telah dijangka. Sokongan melayu terutama di kawasan Felda telah dijangka menjadi penghalang besar Pakatan Rakyat.

Dengan undi 23272, ia sesuatu yang sangat memberansangkan berbanding 23177 pada pilihanraya lalu. Ini menunjukkan penambahan undi sebanyak 95 undi . BN melalui MIC pula bertambah sebanyak 2018 undi berbanding yang diperolehi Palanivel pada 2008. Kemenangan MIC (bukan umNO) ini telah dijangka apabila SPR berjaya menyingkirkan sekampung pengundi Hulu Selangor yang dikenalpasti pengundi tegar Pakatan Rakyat sini.

Aura kemenangan MIC (bukan umNO) semakin kelihatan apabila SRP sekali lagi berjaya mengkucarkacirkan tempat pengundian melalui rombakan pusat pengundi.

Dilaporkan ramai yang terkeliru dengan pusat pengundian setelah dirombak. Apapun semangat juang Pakatan Rakyat tidak pernah luntur. PAS sebagai kompenan Pakatan Rakyat terus melipatgandakan usaha dan jentera sekalipun melihat kesukaran terutama setelah pengkhianatan Dr Halili yang tidak dipilih menjadi calon PKR.

Di saat PKR menghadapi serangan dan tikaman dari belakang , PAS terpaksa ke hadapan membentengi Pakatan Rakyat. TGNA yang masih keletihan telah turun membantu sekalipun mendapat pelbagai halangan.TG Presiden telah lama berada di Hulu Selangor.

Ust Nasarudin yang memikul jentera PAS terpaksa melipatgandakan kekuatan jentera menghadapi situsi sukar ini. Mereka yang berada di meda menyaksikan kesungguhan jentera PAS. Hanya mereka yang melihat dari kajauhan dan melapor dari sumber songsang yang menafikan kesungguhan PAS.

Kepimpinan PAS membuktikan kesetiaan di saat rakan Pakatan sedang bergelumang dengan serangan hebat depan dan belakang. DAP yang menjaga bukan melayu tidak menghadapi kesukaran kerana sememangnya kaum bukan melayu khususnya Cina tetap bersama Pakatan Rakyat. Ternyata sokongan bukan melayu tetap bersama Pakatan Rakyat.

Kemenangan tipis dan peningkatan undi Pakatan Rakyat tetap dilihat sebagai satu kemenangan moral berbanding BN yang menjangkakan majoriti lebih 6000 sebagaimana dilaporkan sini. Harapan Mahyudin berkecai apabila majoriti tidak mencecah 2000 .

Ia sesuatu yang memalukan apabila sasaran itu tidak menepati sedangkan ianya dibuat oleh seorang TPM yang memiliki akses maklumat daripelbagai sumber. Mungkin Bloger BN akan menyatakan ianya sebagai psywar (perang psikologi) namun ia tetap memalukan kerana jangkaan yang terlalu meleset dari TPM. Paling membimbangkan ialah undi Cina yang lesap!

Hakikat yang tidak boleh ditolak ialah Hulu Selangor sememangnya kubu BN berdasarkan keputusan sebelum ini. faktor calon BN sebelum ini dilihat faktor kekalahan BN kerana sesuatu yang sangat pelik, BN menyapu kerusi DUN sebaliknya gagal di Parlimen. Dengan pemilihan Kamalanathan ia telah dijangka akan membawa perubahan.

Kekalahan Datuk Zaid dengan majoriti kurang 2000 bukanlah sesuatu yang mengecewakan Pakatan Rakyat. Undi tetap bertambah dalam keadaan pelbagai kesulitan termasuk dari SPR yang terpaksa dihadapi. Ianya adalah Pilihanraya Kecil.

Seluruh jentera kerajaan ditumpukan di Hulu Selangor. Malah undi pun boleh ditolak ke kawasan luar. Apakah mungkin BN melakukan perkara serupa dalam Pilihanraya umum??? tentunya sesuatu yang sangat bodoh jika bagi Bn lalakukan perkara sebegitu.

Kamalanathan akan kesaorangan dalamPilihanraya umum, apatah lagi setelah MIC sendiri kecewa dengan pemilihannya. Kegembiraan Kamalanantah hanya sementara.

Paling lama sebulan kerana selepas ini kamal satu Malaysia ini akan ditinggalkan oleh kepimpinan BN dengan sejuta janji yang telah pasti tidak akan ditunaikan sebagaimana PRK lain sebelum ini. Selamat menanggung janji yang akan menyesakkan dada kamal satu Malaysia.

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

1 ulasan:

hj jamaludin berkata...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Pendapat saya hanya dua sebab.
SEBAB PERTAMA :-
Tiap kali ada Pilihan Raya Kecil atau umum . Parti PKR dok tunggu atau kejar siang dan malam bas atau kenderaan yang bawa penumpang HANTU . Dalam kepala otak Pengarah Pilihan Raya PKR baik dari Azmin Ali sehingga P094 YB Fauziah kalau meeting agenda pertama cari HANTU.
SEBAB KEDUA
Kelembabpan atau stupid la senang cakap. YB Dr Hassan Ali dan YB Khalid Samad , ada sijil tapi simpan kat file , ada otak tapi tak tahu letak kat mana? Bayangkanlah orang tua TG Nik Aziz terkejar kejar nak tolong calon ZAID dari PKR .Penat mengerjakan UMRAH belum hilang demi untuk membantu calon PKR di PRK P094, sesampai kat Hulu Selangor tak boleh ceramah ugama kat surau mahupun masjid baik di bandar ataupun di felda/felcra/risda kerana tak ada sijil Tauliah . Apa susah sangat Dr Hasan Ali Dan Khalid Samad untuk memohon bagi pihak TG Nik Aziz untuk mendapatkan Sijil Tauliah , saya rasa TG Nik Aziz tiada apa2 masa'alah untuk duduk peperiksaan untuk mendapatkan sijil tauliah kat MAIS ke atau JAIS . Saya berkeyakinan TG Nik Aziz boleh lagi menuntut untuk memenuhi syarat syarat untuk mendapat sijil Tauliah tersebut . Apa nak di malukan 'MENUNTUT ILMU ALLAH SWT DARI BUAIAN HINGGA KE LUBANG LAHAT ' .Ini pun Dr Hasan Ali dan Khalid Samad tak mampu nak buat apa lagi yang lain . Bab gaduh sahaja yang dua orang ini tahu . So orang Felda / Felcra / Risda tak dapat dengar rayuan dan doa TG Nik Aziz untuk calon pkr ZAID .

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...