Sabtu, 10 Julai 2010

RUMAH CINA DI PERAK NAK DIROBOHKAN



Kita mendapat maklumat sebanyak 15 buah rumah yang mempunyai penghuni di Kg Baru Kuala Sepetang ,Perak telah mendapat notis untuk membuka atau meruntuh rumah mereka.Notis bertarikh 6 Julai itu meminta mereka membuka binaan rumah mereka dalam tempoh 30 hari.Jika engkar mereka boleh didenda sehingga RM 10,000.


Keluarga yang menerima Notis mengosongkan rumah dan kawasan yang telah mereka duduki sejak lebih dari 40 tahun .Mereka juga membayar sewa Lesen Tol sebelum ini selama beberapa tahun ,cuma dinafikan pembahruan Lesen Tol bermula tahun ini dengan alasan kawasan berkenan telah diluluskan kepada sekolah bersebelahan.

Seorang Wakil Penduduk yang ditemui, Lee Han Ping,memberitahu telah tinggal dikawasan itu lebih 50 tahun dan telah membayar lesen TOL ini. Cuma bermula 2007 barulah lesen Tol tidak diterima sehingga sekarang 2010.

Penduduk memberitahu kononnya petempatan mereka telah digazetkan kawasan sekolah.Padahal menurut Lee Han Ping Sekolah hanya terdapat kemudian .

"Kita olang telah menetap di sini sebelum ada sekolah,ini sekolah memang dah besar,kita pun tak tahu apa sebab kawasan ini dia orang mau ambil,"kata Lee."Lagi pun budak ada kila-kila 150 olang saja."kata Lee lagi.

Pelan menunjukkan lokasi rumah penduduk yang telah diberi notis.Seorang "nyonya" memberitahu kita ,"ini Kuala Sapetang ,BN punya wakil". "Ini 2008 dan Prk 2009 ,BN sudah kalah ma!,dia manyak malah. "11 kali PRU ini gomen ,tak dak kacau kita olang."kata seorang Apek pula.

DALAM NI KAUM TIONGHUA /CINA YANG DIZALIMI UMNO-APCO-BARISAN NASIONAL NATANG

Kita diberitahu teman-teman kebanyakan mereka yang menerima notis buka rumah kerana kononnya telah menyokong DS Nizar pada PRK 2009,sebenarnya memberi undi kepada BN.

Tetapi kononnya mereka BN dianggap peka dengan hasrat rakyat,akan memberi lesen tol dan akhirnya geran tanah pada PRU 13.

BN dikatakan akan dianggap pembela rakyat pelbagai kaum. Inilah politik BN .warta360

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sALAH KAH KITA MENGAMBIL SEMULA TANAH TOL SEDANGKAN DI pp LAGI TERUK.]

kITA SETUJU DENGAN HASRAT KERAJAAN DAN JANGAN LENGAHKAN LAGI...
SYABAS..
BIAR ORANG KATA bn BALAS DENDAM.. JANGAN TAKUT.. PERKASA ADA!!!!

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...