Ahad, 5 September 2010

Malaysia & UMNO Suka Menciplak...Kata blog dari Indonesia

Malaysia dituduh suka menciplak. Kali ini tengoklah sendiri sebuah blog Indonesia yang menyatakan bahawa Malaysia suka menciplak bangunan dan juga bendera...UMNO pun kena tuduh menciplak bendera Indonesia..(betul jugak tu)

Tahukah anda tentang bangunan yang diagung agungkan Malingsia, yaitu Petronas ??? Ya, menara kembar itu memang terlihat Indah dan Megah, Tapi tahukah anda Petronas adalah Pembesaran dari Seni Arsitektur Indonesia di zaman Majapahit yaitu Candi Prambanan ???

Coba kita bandingkan ... Mirip sekali ... ternyata dia tak cuma jago Mencuri, tapi juga Plagiat !!!

Tak hanya Petronas, kenalkah anda dengan monumen Nasional Malingsia ??? Lihatlah, mirip sekali dengan Monumen Iwo Jima untuk mengenang korban perang dunia II, mugkin perbedaannya terletak pada arah memegang benderanya.

Tak hanya itu, tahukah anda dengan menara KL ??? bangunan itu diadaptasi dari menara CN tower yang ada di Kanada.

Dasar maling ... bangun bangunan saja tak bisa ... Apa Kata Dunia ??? Sudah Maling, Plagiat Pula ...weleh weleh ...(sumber)

Ada juga sesi tutorial membina imej ganyang malaysia kat blog itu..

Pertama, Sediakanlah sebuah bendera Amerika Serikat dan bendera Turki.
Kedua, hapuslah 50 bintang di Star Spangled banner, tambahkan satu garis putih dibawahnya dan buatlah Bintang di bendera Turki menjadi 14 sisi serta warnai bulan dan bintang dengan warna kuning
Ketiga, pindahkanlah bulan dan bintang ke kotak biru, dan jadi seperti ini (gambar 3)Jalur Bergelimangan selesai, Untuk mempercantik, berikanlah hiasan api dibawahnya..

sumber blog disini

'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

2 ulasan:

Syukri Sapuan berkata...

Tapi bukan ke warna bendera Merah putih tu warna MelayuRaya? Singapura pun pakai bendera merah putih.

Tanpa Nama berkata...

indon tu bab tuduh malaysia mmg sedap mulut saja. apa dia ingat org dia je arkitek yg tahu rekabentuk bangunan. apalah bangang sgt....dh ditimpa bala bertimptimpa masih tak sedar diri....

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...