Khamis, 17 Jun 2010

Mengapa Singapura dan Brunei tak menyertai Malaysia


MISTERI! Mengapa negara yang tidak menyertai Malaysia seperti Brunei dan Singapura menjadi negara-negara kaya sedangkan negeri seperti Kelantan, Terengganu, Sabah dan Sarawak cukup ketinggalan jika dibandingkan dengan Brunei dan Singapura? Bahasa kasarnya, tersilapkah apabila memilih untuk menyertai Malaysia yang diperintah oleh UMNO? Artikel ini menyertakan 3 RAHSIA mengapa negeri-negeri tersebut ketinggalan:

1. Duit negara MASUK KOCEK UMNO

YA.. Itulah punca utamanya. Duit dan hasil khazanah negeri-negeri masuk ke kocek kepimpinan UMNO. Macam di Brunei, duit minyak masuk terus ke Brunei. Di Kelantan dan Terengganu, duit masuk ke kocek kerajaan pusat yang dipegang oleh UMNO.

Yang lebih zalim, UMNO senang-senang bagi 2 telaga minyak bernilai RM 320 billion kepada Brunei. Lepas tu kata tiada duit nak hantar pelajar Malaysia ke oversea. MALUNYA..

2. RASUAH dan KHIANAT

Negara seperti Singapura tegas dalam menangani rasuah. Di Malaysia, rasuah paling kuat dalam kerajaan pusat. Negeri-negeri khususnya Pakatan disekat dana dan cubaan demi cubaan dibuat untuk memundurkan negeri. Contohnya, hasrat murni kerajaan Selangor nak beri air percuma pun cuba disekat-sekat oleh UMNO.

3. TERLALU POLITIK

Negeri-negeri dalam Malaysia terlalu berpolitik khussusnya apabila UMNO sentiasa mengambil sikap konfrontasi dan sentiasa cuba melagakan pihak-pihak di Malaysia. Melayu dengan Cina, PAS dengan DAP, Pakatan dengan PKR, Islam dengan Kristian dan banyak lagi. Itu belum ditambah dengan episod-episod menghunus keris oleh kepimpinan UMNO. Pendek kata, siang malam gaduh pasal politik, macam mana nak maju..


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

1 ulasan:

jamal pak tonggkol berkata...

ASal pulak umno bohong cb. UMno tebaik la. sial
tol blog nie!!! :@

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...