Langkau ke kandungan utama

Desas - Desus Konflik Pak Lah & Najib Memuncak-malaysiakini

 Banyak sumber berita , ulasan dan komen mutakhir ini mempercayai ada nya konflik , atau tikam menikam antara Pak Lah dan Najib menjelang 24 mac 2009 nanti.

Pendapat dan Ulasan yang paling mungkin boleh dipercayai dibuat oleh Mahathir  , katanya ada kemungkinan Pak Lah tidak bercadang serah kat Najib menjelang tarikh itu.

Begitu juga dengan komen yang dibuat oleh Ahli Prlimen Teluk Kemang Dato' Kamarul Baharin Abbas , katanya " PM pasang jerat besar pastikan Najib tidak jadi PM"
Jadi ada kemungkinan memang Pak Lah tidak akan melepaskan jawatan PM nya ada kebenaranya , kerana ia juga menimbulkan kebimbangan anak Mahthir iaitu ,  Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Tun Mahathir meminta semua pihak memberikan penghormatan tertinggi kepada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebaik sahaja beliau melepaskan jawatannya apabila berakhir Perhimpunan Agung UMNO, bulan depan

Ini dibuat dengan harapan supaya Pak Lah mengotakan segala janji – janji nya yang 'dibuat' tahun lalu . Mungkin kenyataan Pak Lah ini  " Sokong Najib sepenuhnya" akan meredakan sedikit kebimbangan najib tentang ketidakmungkinan beliau diberikan jawatan PM , dan hanya mendapat post Presiden UMNO saja .
 
Ini kerana telah mula diperkatakan di sana sini kemungkinan Perhimpunan Agung UMNO ditunda.
Bagi menyedapkan hatinya yang sudah mula gusar , kata Najib " Perhimpunan Agung UMNO ikut jadual" 

Tidak dikethui secara tepat lah adakah kenyataan Najib ini boleh diterimapakai atau tidak. Ini kerana , N 29 Batang Ai juga akan diadakan PRK berikutan kematian ADUNnya. 

Ini mungkin point yang sangat berguna untuk Pak Lah , bagi menunda Perhimpunan Agung UMNO ke suatu tarikh lain , ,melepasi 7hb April. " Mati aku macam ni " kata Najib

Ada baiknya Najib tidak berprasangka burok , kerana Pak Lah dah cakap
" beliau tidak akan lakukan sesuatu yang memalukan kerajaan" 

Catatan Akhir
Walaupun cuba digambarkan semuanya ok , cukup baik , mesra , kedua – dua pihak saling memberi jaminan dan pengakuan , namun arus di dasar berlainan nada dan bahasanya.

Kalau benar perumpamaan menyebut kalau tidak ada angin masa kan pokok bergoyang. 24 mac masih panjang lagi . masih ada kira – kira 30 hari lagi.
 
Segalanya serba mungkin dan boleh jadi.
Sebab , kalau meneliti tajuk berita dalam media hari , iaitu " 90 aduan rasuah politik membabitkan pemimpin umno"  ia pastinya menganggu jadual harian Najib sehingga menjelang 24 Mac nanti.

Berbalik kepada tajuk berita tu ,  ianya boleh meliputi semua peringkat pemimpin , bermula dari Najib hingga ke bawah , iaitu yang terlibat dalam perebutan ini , kecuali Pak Lah kerana sudah tidak termasuk dalam nama yang akan merebut apa – apa jawatan

Apa kata kalau - kalau Najib adalah termasuk salah seorang dari 90 orang dikatakan Pak Lah tu ?


p/s
Prof rasa berat bagi Pak Lah nak lepaskan jawatan PM tu. " Kau , Najib nak pegang jawatan Presiden UMNO ambil lah " kata Pak Lah

Lepas 28 hb Mac  nanti , dan menjelang PRK P59  ,  N 25 dan N 29  , Najib akan diseret ke mahkamah kerana terpalit dalam rasuah politik wang pemilihan umno dan juga akan diheret ke satu lagi mahkamah kerana ditarik oleh Si Sairul , beliau hanyalah 'kambing hitam' saja.

Kata Pak Lah , " kalah dalam PRK tu tak jadi kudis , sebab kedua – dua kerusi tu memang hak Anwarkecuali N 29 yang ni akan dipertahankan walau macam mana sekali pun.

Agaknya , begitu lah 'ending' perjalanan politik Najib
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Forum Jelajah 10 Kota: Anwar On Trial - In the Face of Injustice, 15/1 Jumaat, 8mlm @ Masyarakat Penyayang Penang

Kes Datuk Seri Anwar sekali lagi mencabar keadilan Institusi Kehakiman Negara kita. Walaupun, terdapat banyak bukti Saiful Bukhari Azlan tidak diliwat oleh doktor, DSAI masih dihadap ke makhamah. Sementara itu, kes Qazaf terhadap Saiful pula diperlewatkan. Adakah semua ini berunsurkan politik? Forum ini akan membincangkan kes DSAI 1998 dan implikasinya terhadap kes DSAI 2010. Forum Jelajah 10 Kota: Anwar On Trial - In the Face of Injustice. Tarikh: 15hb Januari, 2010 (Jumaat) Masa: 9mlm Tempat: Kompleks Masyarakat Penyayang Pulau Pinang, (Sebelah rumah Governor) Panelis: 1. YB Sim Tze Tzin (Setiausaha Politik DSAI) 2. YB Yusmadi Yusoff (Peguam) 3. Azmi Abdul Hamid (President Teras) Pengerusi: YB Jason Ong Khan Lee Dianjur oleh Biro Komunikasi Parti Keadilan Pulau Pinang bersama Anwar Ibrahim Club Percuma! Semua Dijemput. http://www.anwaribrahimclub. com/land/10kota/ Minta Sebarkan melalui Email, Blog, Facebook dan Twitter. Dear friends, Datuk Seri Anwar Ibrahim Sodomy Trial II

Banjir Kilat Di Sg Dua

Hujan yang turun dengan lebat pagi tadi telah menyebabkan beberapa kawasan di sekitar Pulau Pinang telah mengalami banjir kilat termasuk di Sg Dua berhampiran USM. Beberapa kenderaan juga telah ditengelami air yang telah naik secara mendadak dari limpahan air dari tasik USM Sebentar Lagi YB Raveen Adun Batu Uban dan YB Sim Adun Pantai Jerjak yang juga Ketua Cabang Keadilan Bayan Baru serta pegawai dari MPPP dan JPS akan melakukan lawatan ke kawasan yang terlibat.

KEJADIAN KAD PENGENALAN DIGUNAKAN OLEH PENGUNDI HANTU DI SELURUH MALAYSIA

Mulai hari ini, #siasatpru13 akan mula menampilkan bukti-bukti yang mengesahkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 dicemari dengan penipuan dan penyelewengan terancang yang berleluasa di seluruh negara. Setiap minggu, #siasatpru13 akan mengadakan 2-3 sidang media untuk membawa bukti ini kepada rakyat. Selain dari bukti-bukti yang ditunjukkan, #siasatpru13 juga akan membawa saksi-saksi terbabit untuk menampil memberikan keterangan. Penyelewengan yang paling berleluasa adalah kehadiran pengundi hantu yang berpunca dari daftar pengundi yang tidak bersih. Perkara ini membayangkan kelemahan dan mungkin keterlibatan dua badan yang bertanggungjawab, iaitu Suruhanjaya Pilihanraya dan Jabatan Pendaftaran Negara. Kehadiran pengundi hantu membawa impak yang besar yang meruntuhkan keyakinan rakyat kepada integrity keputusan PRU13. Apabila pengundi hantu wujud, segala keputusan – dari undi majoriti, peratusan keluar mengundi, pola pengundian mengikut saluran dan la