Khamis, 26 Februari 2009

Laporan kepada SPRM : ugutan Najib tidak masuk akal -malaysiakini

Najib Razak menganggap dakwaan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Perak dari Pakatan Rakyat iaitu dari Kuala Kurau dan Malim Nawar yang membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam kononnya mereka ditawarkan RM20juta untuk keluar parti sebagai tidak masuk akal.

Sambil menyerahkan kepada SPRM untuk menyiasat dakwaan berkenaan, Timbalan Perdana Menteri menegaskan mereka yang membuat laporan palsu boleh didakwa.

Kami mempersoalkan kenyataan Najib yang berbaur ugutan kepada dua ADUN Pakatan rakyat iaitu YB. abdul Yunus Jamahri(Kuala Kurau) dan YB. Khesvinder Singh (Malim Nawar).

Sebagai penduduk sebuah negara yang masih menghormati undang-undang dan perlembagaan, langkah yang dilakukan oleh dua ADUN berkenaan sepatutnya dipuji oleh Najib.Sekiranya benar beliau dan partinya tidak ada kaitan dengan dakwaan itu, biarlah saluran undang-undang yang masih kami percayai walaupun tidak 100% akan menentukan segala-galanya.

Kerajaan Negeri Perak Pakatan Rakyat telah dirampas haknya, konspirasi inilah sedang kami dedahkan. Mustahil segalanya terjadi dengan sendiri tanpa ada pihak yang merancangnya.

Usaha kami adalah untuk mempertahankan hak dan maruah oleh pihak perampas kuasa itu. Siapa makan lada dialah yang rasa pedasnya.
Ugutan Najib memang tidak masukakal.

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...