Rabu, 10 Jun 2009

2 ekor kaldai kat P.Pinang ?-malaysiakini


Ketua Wip MPSP dari PKR Johari Kassim mengaku mengeluarkan kata-kata biadap - 'keldai' terhadap Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dari PKR pada mesyuarat Ahli Parlimen dan ADUN parti itu, Jumaat lepas, berhubung perlantikan YDP MPSP yang diumumkan oleh Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman.

Bagaimanapun, Johari mendakwa kata-kata kesat itu hanya ditujukan kepada Law Choo Kiang dan Abdul Malik Kassim yang tidak hadir kerana lawatan ke luar negara.

Menghubungi Zulkifli Mohamed Pembantu Khas Abdul Malik, Johari mendakwa ungkapan 'keldai' itu tidak ditujukan kepada TKM1.

PKR diwakili tiga orang exco yang selebihnya seramai tujuh orang daripada DAP.

"Dia ada menghubungi saya dengan nada marah-marah, tuduh saya bertanggungjawab menerbitkan berita dalam Alahai yang didakwa menfitnah dirinya," jelas Zulkifli kepada Alahai.

Ketika saya bertanya, apa berita Alahai yang menfitnah dirinya, Johari menjawab,
" Berita tu menfitnah aku, aku bukan kata kat tiga orang, tapi aku kata 'keldai' kat dua orang exco sahaja."

Alahai pada
siri 88, melaporkan Johari melabelkan 'keldai' kepada tiga exco PKR kerana menyokong pelantikan bekas Pegawai Daerah Seberang Perai Utara Mokhtar Mohd Jait, sebagai YDP MPSP.

Justeru itu, ketika upacara angkat sumpah Mohktar, di depan Ketua Menteri Lim Guan Eng, Johari bersama Ahli Majlis MPSP dari PKR memboikot upacara berkenaan.

Laporan media menyebut, Johari bertindak demikian kerana kempunan untuk menjadi YDP.

Menurut Zulkifli
, Johari turut menganggap semua bloggers yang mengkritik dirinya berhubung isu berkenaan sebagai 'bodoh.'

"Hangpa semua tak tahu apa, hangpa semua bodoh," getusnya.

Sementara itu, bekas Ahli Majlis MPSP Amizuddin Ahmat ketika diminta komennya berkata, Johari sepatutnya mencerminkan dirinya terlebih dahulu sebelum menuduh orang lain 'keldai'.


"Dia kata orang 'keldai', tapi dialah sebenarnya 'keldai'. Dah mengaku akan letak jawatan ( kerana boikot majlis angkat sumpah YDP MPSP), tapi akhirnya dia tak jadi letak .

"Lepas tu apabila orang suruh letak jawatan untuk kotakan janjinya, dia melenting marah. Hanya keldailah perangai macam tu, awat dah kebulur jawatan ka ?" ujar Amizuddin yang kini bertugas sebagai wali hukum (Pembantu Peguam).

"Lepas ni kita nak tengok, sama ada dia akan hadir atau tidak mesyuarat jawatankuasa MPSP yang akan dipengerusikan oleh YDP," katanya.


BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !


Pernah biadap terhadap Presiden PKR

Dalam pada itu, menurut sumber sewaktu Anwar Ibrahim masih terpenjara, Johari pernah mengeluarkan kata-kata kesat dan biadap terhadap Dr Wan Azizah sewaktu Presiden PKR itu mempengerusikan mesyuarat.

"Seingat saya sekali di Galeri Pejuang, Cherok Tokun dan sekali lagi di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Permatang Pauh di Sungai Semambu," jelas sumber tersebut.

Menurutnya, kata-kata kesat itu meruntun hati Dr Wan Azizah yang sedang dihimpit kepayahan dan kesedihan kerana suaminya dipenjara angkara fitnah Umno.

"Yang dia tahu, hanya untuk memuaskan hatinya, tanpa memikirkan perasaan Dr Wan Azizah ketika itu," ujarnya.

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!

http://zulmamakpng.blogspot.com/

" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!! "

2 ulasan:

diamjoedahmai berkata...

johari letak jawatan....
hang tak dak maruah ka...
hang kebuloq sangat jawatan ka,,,
cakap lain buat lain...
pi jahanam la johari kassim

Gedung Akal berkata...

Tuan-tuan,
Inilah masalahnya jika kita ini pejuang yang memakai hanya 'kasut pejuang'.
Kita rasakan atau selalu katakan pada orang lain yang kita ini pejuang tetapi hati dan akal kita tidak mengerti tentang perjuangan.
Kita masih berkarat dengan pemikiran tentang duit, projek dan kesenangan.
Akal dan nafsu kita berkata : "Inilah masanya...dulu aku teruk-teruk buat kerja...kena kutuk..kena pulau..inilah masanya! Aku patut ambil semula HAK aku."

Ini pemikiran politik lama. Pemikiran sebegini hanya sesuai dalam politik gerombolan yang sudah kita tinggalkan itu.
Pemikiran ini adalah warisan UMNO.
Kita adalah pengamal politik baru! Cuba-cubalah fahaminya.Jika tidak baliklah kepada politik lama dan UMNO. Itu sahaja. Melayu akan hancur jika plitik lama ini masih ada dalam akal kita.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...