Selasa, 25 Ogos 2009

Radzi Salleh tak bayar elaun Pegawai Khas selama 7 bulan...-malaysiakini

Pegawai[FAZLI+copy.jpg] Khas Adun Lunas, Mohd Radzi Salleh yang mengisyitiharkan keluar PKR semalam menuntut supaya dia membayar elaun kerja yang tertunggak selama 7 bulan iaitu sejak bulan Februari hingga Ogos 2009.

Menurut Ahmad Fadzli Mohammed Yeop yang dilantik sebagai Pegawai Khas kepada YB Mohd Radzi Salleh juga Exco Ke rajaan Kedah yang diamanahkan sebagai Adun Angkat Bukit Kayu Hitam bahawa, sejak dilantik sebagai Pegawai Khas kepadanya di Dun Bukit Kayu Hitam, pihaknya hanya di bayar elaun sebanyak dua kali sahaja iaitu pada bulan Disember dan Januari

Katanya, semasa mempelawa saya sebagai Pegawai Khasnya, dia berjanji akan membayar elaun sebanyak RM 500.00 setiap hujung bulan. Sebaliknya setelah bertugas masuk bulan yang ketiga, elauan yang sepatutnya dibayar ditunda hinggalah ke hari ini”.

“Saya cuba minta beberapa kali kepadanya kerana ingin menggunakan wang tersebut bukan sahaja untuk keperluan periabadi malahan juga sebagai tabungan untuk keperluan orang ramai sekiranya berlaku kecemasan, katanya.

Ahmad Fadzli juga berkata, sejak dilantik sebagai Pegawai Khas di Dun Angkat Bukit Kayu Hitam, Radzi langsung tidak pernah mempedulikan aduan yang telah disalurkan kepadanya, sebaliknya dia (Radzi) lebih dengan urusan peribadi”.

Sebagai contoh, apabila saya menghubunginya untuk berjumpa beliau sering mengelak dan memberitahu bahawa berada di Langkawi dan juga Songkla, Thailand. Kali terakhir saya berjumpa secara tidak sengaja di sebuah restoren nasi kandar di Pekan Jitra pada bulan Mac lalu, katanya lagi.

Dalam peretemuan, Radzi sekali lagi memaklumkan bahawa dia minta tangguh untuk bayar elaun yang saya tuntut, katanya.

Bagi Ahmad Fadzli, tindakan Radzi keluar PKR dan menjadi Adun Bebas adalah sesuatu yang telah dijangkakan kerana sejak dari awal lagi dia telah dapat melihat bagaimana tindak tanduk adun berkenaan yang tidak langsung menjalankan tanggungjawab, kadangkala ia amat meragukan.

Katanya lagi, rakyat di Dun Bukit Kayu Hitam sehingga hari ini masih menunggu janji-janji serta bantuan yang telah dipohon melaluinya, pada hal rakyat di Dun Jitra telah mendapat pelbagai jenis bantuan yang disalurkan oleh kerajaan negeri melalui Adun angkat mereka.

Akhirnya, Ahmad Fadzli ingin meminta supaya Radzi menjelaskan tunggakan elaunnya selewat-lewat akhir Ogos ini, sekiranya ia masih gagal menjelaskan bahawa pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan yang lebih tegas.



'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...