Selasa, 30 November 2010

Bukti KEADILAN bela Melayu Pulau Pinang


KUALA LUMPUR: Pengagihan projek melibatkan 70 peratus kontraktor Melayu di Pulau Pinang membuktikan KEADILAN mampu membela mereka walaupun di negeri yang ditadbir parti gabungannya dalam Pakatan Rakyat iaitu DAP.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pantai Jerejak, Sim Tze Tzin berkata, ia juga membuktikan kontraktor Melayu mampu oleh bersaing tanpa kabel Umno.

Beliau berkata, dakwaan pihak tertentu kononnya orang Melayu disisih dari pentadbiran kerajaan Pulau Pinang dari memperoleh projek, hanya digembar-gembur kontraktor Umno.

“Dahulu, apabila kontraktor mendapat kontrak tertentu, Umno perlu membalas budi kepada banyak pihak. Akibatnya, kerajaan negeri pada masa itu membayar harga yang tinggi kepada kontraktor berkenaan.

“Sekarang, tender terbuka kerajaan negeri menyebabkan golongan seperti ini tidak mampu bersaing tanpa kabel di pasaran terbuka,” katanya kepada Keadilan Daily.

Semalam, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng menyatakan kontraktor Melayu di Pulau Pinang mendapat lebih 70 peratus bidaan projek dan kontrak yang ditawar kerajaan negeri sejak Pakatan Rakyat memerintah.

Tze Tzin berkata, amalan tender terbuka membawa keuntungan kepada rakyat berikutan wang mereka diurus kerajaan negeri dengan lebih cekap.

“Hanya kontraktor yang menawarkan harga yang benar-benar kompetitif, dan boleh menghasilkan kerja yang memenuhi kualiti sahaja akan dianugerahkan kontrak,” katanya.

Mengulas tohmahan kerajaan Pulau Pinang sebagai anti-Melayu, beliau berkata, perangkaan pembahagian kontrak itu membuktikan dakwaan itu tidak benar dan bermotif politik sempit


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

1 ulasan:

tungkaran hati.blogspot berkata...

Perjuangan PAS lebih bermaruah tanpa PKR dan DAP.
Keujudan PAS dalam PR hanya sebagai Babi tunggangan sahaja.
Tak percaya? Tanyalah sama Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...