Langkau ke kandungan utama

Petua ketika demo

Kecantikan kulit/penampilan

1. Pakai 'sun block' atau topi besar
2. Jangan pakai 'make-up', nanti bila berpeluh muka jadi gatal2 dan/atau mencair. Kalau nak pakai juga, sila bawa 'oil blotter' sendiri. Unit Amal dan GMI tak sediakan 'oil blotter' dalam 'First Aid Kit'. Juana kata, yang penting jangan mengada-ngada pakai maskara sebab gerenti meleleh
3. Kalau boleh elakkan pakai kain pengikat kepala kat dahi, nanti muka jadi belang2 kalau cuaca panas
4. Ikat rambut. Lagi tips dari Juana->jangan ngada-ngada nak jadi stylo konon tapi peluh meleleh kat tengkuk. Lagipun kalau hujan, rambut yang di'blow' tak rosak dan kau tak akan nampak macam nenek kebayan
4. Pakai baju yang serap peluh dan sopan yang menutup apa-apa yang perlu. Kalau badan jadi belang2, jangan salahkan penganjur :p
5. Pakai kasut, kalau boleh kasut sukan atau kanvas supaya kulit kaki tak melecet sebab kena jalan jauh. Elakkan dari memakai selipar, lebih2 lagi kalo kuku tu dah penat 'pedicure' macam aku. Nanti patah, nangis :p
6. Bila dihambur cecair kimia, simbah kulit yang terkena cecair dengan air, tapi JANGAN LAP/SAPU dengan tangan, lebih2 lagi di bahagian muka. nanti melecet. simbah je 'splasssh' camtu dengan banyak pastu biarkan. kalau rasa pedih2, letak ubat gigi atas ia untuk kasi sejuk. Dan, kumam sedikit garam kerana anda akan merasa kehilangan tenaga bila terkena cecair kimia dan gas pemedih mata
7. Bila gas pemedih mata dilepaskan, guna tuala kecil yang basah untuk tekup muka terutama di bahagian mata. kalau mata rasa pedih, JANGAN GOSOK sebab nanti akan lebih merah.

Kecantikan perangai

1. Sila bawa beg plastik kecil untuk buang sampah. JANGAN kotorkan alam sekitar
2. Kalau boleh, jangan merokok ketika perhimpunan kerana akan mengganggu orang lain
3. Ikut arahan pemimpin perhimpunan
4. Jangan jadi 'agent provocateur' atau bila diprovokasi, diam dan biarkan je. Barulah nampak 'cool'
5. Jangan bawa barang2 berupa senjata walaupun ia adalah alat permainan (kerana ia boleh disalahanggap. Aku malas tul nak bela orang yang kesalahannya macam ni)
6. Berhimpun dengan berhemah. Jangan main tolak2
7. Bagi keutamaan pada kenderaan yang lalu lalang dan jangan melintas sesukahati. Jangan biarkan orang menyampah dengan anda dan tak suka bila anda lakukan perhimpunan di masa akan datang sebab menyakitkan hati
8. Jangan bersembang ketika pimpinan berucap. Tak sopan dan mengganggu orang lain
9. Pastikan tempat perhimpunan bersih ketika bersurai.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Forum Jelajah 10 Kota: Anwar On Trial - In the Face of Injustice, 15/1 Jumaat, 8mlm @ Masyarakat Penyayang Penang

Kes Datuk Seri Anwar sekali lagi mencabar keadilan Institusi Kehakiman Negara kita. Walaupun, terdapat banyak bukti Saiful Bukhari Azlan tidak diliwat oleh doktor, DSAI masih dihadap ke makhamah. Sementara itu, kes Qazaf terhadap Saiful pula diperlewatkan. Adakah semua ini berunsurkan politik? Forum ini akan membincangkan kes DSAI 1998 dan implikasinya terhadap kes DSAI 2010. Forum Jelajah 10 Kota: Anwar On Trial - In the Face of Injustice. Tarikh: 15hb Januari, 2010 (Jumaat) Masa: 9mlm Tempat: Kompleks Masyarakat Penyayang Pulau Pinang, (Sebelah rumah Governor) Panelis: 1. YB Sim Tze Tzin (Setiausaha Politik DSAI) 2. YB Yusmadi Yusoff (Peguam) 3. Azmi Abdul Hamid (President Teras) Pengerusi: YB Jason Ong Khan Lee Dianjur oleh Biro Komunikasi Parti Keadilan Pulau Pinang bersama Anwar Ibrahim Club Percuma! Semua Dijemput. http://www.anwaribrahimclub. com/land/10kota/ Minta Sebarkan melalui Email, Blog, Facebook dan Twitter. Dear friends, Datuk Seri Anwar Ibrahim Sodomy Trial II

Banjir Kilat Di Sg Dua

Hujan yang turun dengan lebat pagi tadi telah menyebabkan beberapa kawasan di sekitar Pulau Pinang telah mengalami banjir kilat termasuk di Sg Dua berhampiran USM. Beberapa kenderaan juga telah ditengelami air yang telah naik secara mendadak dari limpahan air dari tasik USM Sebentar Lagi YB Raveen Adun Batu Uban dan YB Sim Adun Pantai Jerjak yang juga Ketua Cabang Keadilan Bayan Baru serta pegawai dari MPPP dan JPS akan melakukan lawatan ke kawasan yang terlibat.

KEJADIAN KAD PENGENALAN DIGUNAKAN OLEH PENGUNDI HANTU DI SELURUH MALAYSIA

Mulai hari ini, #siasatpru13 akan mula menampilkan bukti-bukti yang mengesahkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 dicemari dengan penipuan dan penyelewengan terancang yang berleluasa di seluruh negara. Setiap minggu, #siasatpru13 akan mengadakan 2-3 sidang media untuk membawa bukti ini kepada rakyat. Selain dari bukti-bukti yang ditunjukkan, #siasatpru13 juga akan membawa saksi-saksi terbabit untuk menampil memberikan keterangan. Penyelewengan yang paling berleluasa adalah kehadiran pengundi hantu yang berpunca dari daftar pengundi yang tidak bersih. Perkara ini membayangkan kelemahan dan mungkin keterlibatan dua badan yang bertanggungjawab, iaitu Suruhanjaya Pilihanraya dan Jabatan Pendaftaran Negara. Kehadiran pengundi hantu membawa impak yang besar yang meruntuhkan keyakinan rakyat kepada integrity keputusan PRU13. Apabila pengundi hantu wujud, segala keputusan – dari undi majoriti, peratusan keluar mengundi, pola pengundian mengikut saluran dan la