Khamis, 20 September 2012

Ketua Srikandi PKR mencabar ketua wanita UMNO



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada sambutan Hari Malaysia di Bintulu, Ahad lalu mengatakan pemimpin-pemimpin Pakatan amat gerun dengan slogan Janji Ditepati yang digunakan oleh BN.

Slogan BN ‘Janji Ditepati’ dilihat sebagai platform ampuh kepada Perdana Menteri untuk menyerang pembangkang dalam jelajahnya ke seluruh negara.

Bagaimanapun kenyataan Najib tersebut dibidas oleh Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail yang menyifatkan slogan itu hanya layak untuk dikritik, bukannya ditakuti.

“Slogan tersebut direka untuk memanipulasi rakyat dan bagi menutup penyelewengan Umno selama 50 tahun memerintah, jadi tidak timbul istilah gerun terhadap slogan itu,” kata Aishah.

“Malah, terbukti slogan itu menjadi kritikan setiap golongan tak kira muda dan tua, soalnya janji apa yang ditepati? Janji mana?” soal Aishah ketika dihubungi.

“Najib yang sebenarnya takut pada bayang-bayang sendiri, mengesahkan bahawa slogan itu hanya retorik politik semata-mata.

“Berbeza dengan Pakatan, apa yang kami laungkan bukan hanya untuk pilihan raya saja, tapi sememangnya menitik beratkan soal kebajikan rakyat,” jelasnya.

“Sudah berapa banyak isu yang kita bangkitkan, akhirnya digunapakai dan diubah oleh kerajaan? Ini terbukti apabila pemimpin kerajaan jarang bercakap soal dasar dan hanya perkara remeh temeh, akhirnya mereka akan meniru dasar kita dan ubah kepada ayat lebih baik saja,” jelas Aishah lagi.

“Kepada Perdana Menteri, kalau betul anda rasa dasar kerajaan adalah yang terbaik, apa kata buat saja pilihan raya!,” cabarnya.

“Kenapa terus takut? Kemudian tabur janji di Kelantan sebelum ini, mungkin Najib sedar ini adalah kali terakhir Umno memerintah di Malaysia,” katanya.


'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®
!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...