Khamis, 12 Mei 2016

UMNO CUBA GAGALKAN PROJEK RAKYAT PULAU PINANG






Projek itu  adalah  projek rakyat Pulau Pinang. Ia tidak melibatkan wang rakyat daripada kantung kerajaan negeri. Bahkan, dananya bukan daripada pinjaman Kerajaan Persekutuan. Projek itu bernilai RM27 bilion.

Projek itu bagi mengatasi masalah kesesakan lalulintas yang dijangka makin buruk menjelang tahun 2020. Ia  melibatkan pembinaan sistem LRT atau monorel, Tram, kereta kabel, terowong bawah laut dan penambahbaikan sistem jalanraya di bahagian Pulau dan Seberang Perai.

Namun, Umno sebagai pembangkang melalui adunnya cuba menggagalkan projek yang memberi manfaat besar  kepada pembangunan dan rakyat negeri ini.

Kerajaan Pulau Pinang telah melantik SRS Consortium yang diketuai oleh Gamuda  Berhad sebagai rakan penyampaian projek (PDP) untuk perlaksanaan pelan induk pengangkutan negeri itu.

SRS Consortium juga diberi tanggungjawab projek menambak laut, iaitu membina 3 buah 'pulau jadian' sebagai sebahagian usaha untuk menampung kos projek.  'Pulau Jadian' itu akan dibangunkan dengan pelbagai industri untuk kepentingan lebih 1,663,700 rakyat negeri itu.

Pada Sidang DUN  November tahun lalu, Adun Umno Pulau Betong mengusulkan untuk menangguhkan projek itu, bagaimanapun usul itu ditolak majoriti ahli dewan.

Pada sidang DUN bermula 13 Mei sehingga 20 Mei nanti, pembangkang Umno mahu projek itu gagal melalui usul yang akan dibahaskan bagi membatalkan projek tambak laut untuk membina 3 pulau jadian.

Harap 5 Adun PKR tidak termakan 'umpan Umno' dengan mengambil sikap berkecuali sepertimana mereka lakukan pada sidang Dun November lalu  !

Maklumat lanjut :
Pelan Induk >>>  http://pgmasterplan.penang.gov.my/index.php/ms/2016-02-26-03-12-57

Pelan LRT  >>>> http://pgmasterplan.penang.gov.my/index.php/ms/2016-02-26-03-12-57/pengangkutan-awam/lrt

Pelan Monorel  >>>> http://pgmasterplan.penang.gov.my/index.php/ms/2016-02-26-03-12-57/pengangkutan-awam/monorail

Pelan BRT >>>> http://pgmasterplan.penang.gov.my/index.php/ms/2016-02-26-03-12-57/pengangkutan-awam/brt

Pelan Trem >>> http://pgmasterplan.penang.gov.my/index.php/ms/2016-02-26-03-12-57/pengangkutan-awam/brt

Sumber  dari FB Zul Mohamed





'UMNO PERASUAH 1 Malaysia... Pembohong seluruh rakyat Malaysia’



™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®
!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH "!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/




!!!.. LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Projek tu bagus tapi pulau jadian??
Kehkehkeh
Pulau buatan la dusss
Kalau pulau jadian nanti kejap ada kejap tak ada, parah la kau ni
Mana mari?

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...