Sabtu, 15 Oktober 2016

Bajet 2017: Kerajaan tidak harus mengambil langkah berbahaya mengumpan perbelanjaan berlebihan oleh rakyat

Kenyataan media oleh Ahli Parlimen Bayan Baru
15 Oktober 2016

Saya melahirkan kebimbangan terhadap desas-desus tentang bagaimana kerajaan akan mengumpan perbelanjaan oleh rakyat dalam Bajet 2017 bagi menjana pertumbuhan ekonomi negara, seperti potongan cukai eksais (excise duty) untuk pembeli kali pertama bagi menggalakkan pembelian kereta dan membenarkan pemaju memberikan pinjaman bagi melonjakkan jualan rumah. Polisi-polisi tersebut adalah berpandangan pendek, tetapi akhirnya rakyat akan dibebankan.

Langkah-langkah tersebut berkemungkinan menimbulkan krisis ekonomi dalam jangka masa yang panjang, kerana hutang isi keluarga (household debt) di Malaysia sudah mencecah 89.1% KDNK (keluaran dalam negara kasar) pada tahun 2015; dan nisbah hutang isi keluarga-KDNK itu sebenarnya sudah berlibat ganda berbanding tahun 2008 (Rujukan 1).

Kita harus mengambil iktibar daripada krisis subprima yang melanda Amerika Syarikat pada tahun 2008. Krisis itu diakibatkan oleh perbelanjaan dan pinjaman yang berlebihan.

Pemotongan Cukai Eksaiz untuk pembeli pertama

Sesungguhnya, penurunan harga kereta ialah sebahagian daripada perjuangan Parti Keadilan Rakyat. Sebelum ini, kami telah meminta kerajaan untuk menurunkan harga kereta bagi mengurangkan beban rakyat. Sekiranya kerjaan pusat ingin meniru polisi kami, ia harus menerima pakai dengan sepenuhnya dengan menurunkan harga kereta secara menyeluruh bagi memanfaatkan semua rakyat, dan bukannya memperkenalkan polisi yang akan memutarbelitkan pasaran kereta.

Potongan cukai yang hanya ditawarkan kepada pembeli kali pertama untuk tempoh satu atau dua tahun akan mewujudkan permintaan buatan (artificial demand) yang menyebabkan "short term rush" di mana mereka yang tidak perlukan kereta turut diumpan untuk membeli kereta dan kemudian terpaksa menanggung pinjaman kereta. Apa yang Parti Keadilan Rakyat perjuangkan ialah penurunan harga kereta buat selama-lamanya supaya rakyat tidak perlu lagi risau tentang harga kereta dan mempunyai pendapatan boleh guna (disposable income) yang berlebihan untuk tujuan lain seperti pendidikan, kesihatan, makanan dan sebagainya. Model ekonomi seperti ini akan lebih sihat berbanding dengan rangsangan jangka pendek.

Pemberian Pinjaman oleh Pemaju

Cadangan untuk membenarkan pemaju meminjam dana kepada pembeli rumah adalah tidak munasabah, kerana masalah yang dihadapi oleh pembeli rumah sekarang ialah harga rumah yang melambung tinggi dan bukannya kekurangan dana untuk dipinjamkan kepada mereka.

Bank-bank kita mempunyai dana yang mencukupi untuk memberikan pinjaman perumahan tetapi telah menolak banyak permohonan kerana enggan menanggung risiko tinggi di mana pinjaman yang terlalu besar dijangka tidak mampu dibayar balik oleh sesetengah pemohon. Pinjaman yang berlebihan kepada pembeli rumah hanya akan memanfaatkan penjual rumah dan bukannya pembeli rumah.

Sebaliknya, jika kita membina lebih banyak rumah mampu milik, pembeli rumah tidak akan menghadapi masalah pinjaman kerana pinjaman yang diperlukan adalah lebih kecil, maka akan diluluskan oleh bank.

Hong Kong dan Singapura ialah dua ekonomi maju di rantau Asia tetapi kemampuan untuk memiliki rumah di kedua-dua tempat ini amat berbeza. Harga sebuah rumah biasa di Hong Kong bersamaan dengan 19 tahun pendapatan isi keluarga (household income) manakalah di Singapoura hanya 5 tahun pendapatan isi keluarga (Rujukan 3).

Rumah di Singapura adalah jauh kurang mahal berbanding dengan Hong Kong kerana usaha kerajaan yang berterusan, di mana 80% rumah yang dimiliki rakyat Singapura dimajukan oleh kerajaan. Perkara ini harus dikaji kerana di Malaysia, hampir semua rumah kita dimajukan oleh pihak swasta, dan ini menjadi salah satu faktor harga rumah mahal.

Sim Tze Tzin
Ahli Parlimen Bayan Baru
Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat

29 ulasan:

Unknown berkata...

Apakah Anda mencari pinjaman pribadi, Atau kau menolak pinjaman oleh bank. Aku memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau dari 2% Bunga. Silahkan hubungi kami melalui email:
divinegraceloanfirm@gmail.com
divinegraceloanfirm@outlook.com

Terima kasih,
Mrs Elizabeth Taylor

Unknown berkata...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Roseanna Moore, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar 2% kadar faedah kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami. hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (roseannamoore70@gmail.com)

Unknown berkata...

Apakah Anda berpikir untuk mendapatkan pinjaman? Apakah Anda serius membutuhkan pinjaman mendesak untuk memulai bisnis Anda sendiri? Apakah Anda dalam utang? Ini adalah kesempatan Anda untuk mencapai keinginan Anda, kami memberikan pinjaman pribadi, pinjaman komersial dan kredit korporasi dan segala jenis pinjaman dengan bunga 2% untuk informasi lebih lanjut silahkan hubungi kami melalui email (augustinejunio@gmail.com)

Unknown berkata...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
Mahasiswa pinjaman konsolidasi utang pinjaman, pinjaman tanpa jaminan, risiko
Modal dan dll .. Atau ditolak pinjaman bank atau bank
Untuk satu atau lebih alasan. Anda berada di tempat yang tepat
Solusi pinjaman! Saya seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan
Bisnis dan individu pada tingkat bunga rendah dan harga terjangkau
2%. Tujuan. Silahkan hubungi kami melalui email:
financialfutureloanfirm@gmail.com

terima kasih
Ibu Stacy

Unknown berkata...

Hello,
Adakah anda memerlukan bantuan kewangan segera untuk tujuan peribadi atau untuk keperluan perniagaan anda? Berikut adalah beberapa berita baik untuk anda. Kami menawarkan pinjaman kepada individu atau syarikat-syarikat korporat pada kadar peratusan tahunan yang paling rendah.
Hubungi kami hari ini untuk mendapatkan: -
* Pinjaman Wang Keras
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman Penyatuan Hutang
*Pinjaman peribadi
* Pinjaman Pengembangan Perniagaan
*Pinjaman pelajar
* Pinjaman Pembangunan Pertanian
... Dan banyak lagi

E-mel: kathleenfosterloanfirm@gmail.com
Anda juga boleh menghubungi IBU PEJABAT kami melalui:
kathleenfosterloanfirmUS@gmail.com

Nama pemiutang: Puan Kathleen

RAHEL COHRAN berkata...

Halo.
Saya Mr Rahel pemberi pinjaman kredit swasta yang memberikan waktu hidup pinjaman kesempatan untuk individu, perusahaan bisnis, asuransi, dll Apakah Anda dalam setiap kesulitan keuangan atau membutuhkan pinjaman untuk berinvestasi atau Anda membutuhkan pinjaman untuk membayar tagihan Anda mencari lagi sebagai kami di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dalam denominasi mata uang dengan tingkat 2% tanpa fee.I dimuka ingin menggunakan media besar ini untuk memberi tahu bahwa kami siap untuk membantu Anda dengan segala jenis pinjaman untuk memecahkan bahwa problem.If keuangan Anda ya kemudian kembali sekarang via Email (rahelcohranloan@gmail.com) untuk lebih jelasnya, ANDA sANGAT WELCOME.

Unknown berkata...

Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Encik Fedrick POWER, pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk membayar hutang anda atau membiayai projek anda? Adakah ia telah ditolak oleh bank-bank dan agensi kewangan yang lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami menawarkan pinjaman cepat dan boleh dipercayai pada kadar faedah 2% kepada individu, syarikat dan syarikat-syarikat tanpa mengira kewarganegaraan pelanggan. terma-terma dan syarat-syarat kami dan jelas dan sangat mudah difahami. Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Hantarkan e-mel kepada:
  (Fedrickpowerloanfirm926@gmail.com)

Unknown berkata...

Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan wang untuk projek anda? Kami menawarkan pinjaman bercagar bagi apa-apa amaun dan di mana sahaja di dunia (individu, syarikat, hartanah dan orang undang-undang) dalam kadar kami sebanyak 2% yang sangat baik. Dalam menjawab permohonan dan menghantar lebih banyak maklumat ke alamat e-mel berikut: (fredmantin@gmail.com)

Unknown berkata...

Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Anda memerlukan wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil-bil anda atau memulakan perniagaan yang bagus? Adakah anda memerlukan wang untuk projek anda? Kami menawarkan pinjaman bercagar bagi apa-apa amaun dan di mana sahaja di dunia (individu, syarikat, hartanah dan orang undang-undang) dalam kadar kami sebanyak 2% yang sangat baik. Dalam menjawab permohonan dan menghantar lebih banyak maklumat ke alamat e-mel berikut: (fredmantin@gmail.com)

Unknown berkata...

Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (fredmantin@gmail.com)

Unknown berkata...

Adakah anda fikir untuk mendapatkan pinjaman? Anda serius yang memerlukan pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% untuk maklumat lanjut hubungi kami melalui e-mel (fredmantin@gmail.com)

Unknown berkata...

Hello, Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana
tekanan saya membiayai atau memerlukan dana untuk memulakan anda sendiri
perniagaan? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar
bil-bil anda? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan mempunyai
kesukaran mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan lain-lain
institusi kewangan? Saya ingin memaklumkan kepada anda bahawa tawaran pinjaman
pada kadar faedah yang rendah 2%, jika anda berminat untuk mendapatkan
pinjaman daripada kami, sila hubungi kami melalui e-mel: (MARYAUSTINECREDITFIRM77@GMAIL.COM)

Unknown berkata...

Hello, Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau perempuan? Adakah anda dalam mana-mana
tekanan saya membiayai atau memerlukan dana untuk memulakan anda sendiri
perniagaan? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar
bil-bil anda? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan mempunyai
kesukaran mendapatkan pinjaman daripada bank-bank tempatan dan lain-lain
institusi kewangan? Saya ingin memaklumkan kepada anda bahawa tawaran pinjaman
pada kadar faedah yang rendah 2%, jika anda berminat untuk mendapatkan
pinjaman daripada kami, sila hubungi kami melalui e-mel: (MARYAUSTINECREDITFIRM77@GMAIL.COM)

IRENE GIRON FERNANDEZ berkata...

Hai semua,
Saya Puan Irene Fernandez pemberi pinjaman pinjaman swasta yang memberikan peluang masa hidup untuk semua jenis pinjaman. Adakah anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda pernah ditolak oleh bank dan agensi kewangan yang lain? Anda memerlukan penyatuan atau gadai janji pinjaman? Kami meminjam wang kepada orang yang memerlukan bantuan kewangan, yang mempunyai kredit yang buruk atau memerlukan wang untuk membayar bil-bil dan untuk melabur dalam perniagaan pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% dalam terma pinjaman yang jelas dan mudah difahami dan Syarat ini. 100% dijamin.

Emel kami di: (irenegironfernandez@gmail.com) untuk memohon

Unknown berkata...

Hello,
Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan scott Theodora, pemberi pinjaman pinjaman peribadi mempunyai ope n satu peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami g ive pinjaman pada 2% kadar faedah kepada individu, firma dan compani es u n de r Clea seorang r yang d terma dan syarat difahami . hubungi kami hari ini melalui e-mai l di: (theodoraloanfirm@gmail.com)

karen mark berkata...

Kami bersedia untuk membantu orang yang memerlukan pinjaman pada kadar faedah yang rendah.

Saya Karen Mark, wang pemberi pinjaman swasta, adakah anda dalam hutang? Anda memerlukan rangsangan kewangan? Saya telah didaftarkan dan diluluskan syarikat pinjaman oleh kerajaan Amerika untuk mengawal institusi kewangan. Saya memberi pinjaman kepada tempatan dan antarabangsa untuk semua mereka yang memerlukan pinjaman, dan boleh membayar balik pinjaman, pada kadar 2%. Saya memberi pinjaman melalui pemindahan akaun atau cek bank. Ia tidak memerlukan banyak daripada kertas kerja. Anda boleh menghubungi kami melalui E-mel: karenmarkfinancialloancompany@gmail.com
Kami akan memberikan anda kami yang terbaik.

Unknown berkata...

Apakah Anda mencari pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, pinjaman rumah, mobil
Pinjaman mahasiswa, pinjaman konsolidasi utang, pinjaman tanpa jaminan, risiko
Modal, dll .. Atau ditolak pinjaman oleh bank atau bank
Untuk satu atau lebih alasan. Anda berada di tempat yang tepat untuk
Solusi pinjaman! Saya seorang pemberi pinjaman pribadi, saya memberikan pinjaman
Perusahaan dan individu pada tingkat bunga rendah dan terjangkau
2%. Tujuan. Hubungi kami melalui email:
Financialfutureloanfirm@gmail.com


terima kasih,
Ms. Stacy

Unknown berkata...

Hello,
Ia adalah tahun baru lagi, adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, telah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

PEMINJAM'S DATA.
1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan Pinjaman: ............... 12) Agama: ............
13) Tarikh lahir: ........................

sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

Josip milley berkata...

Hello, ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Ms.CATHERINE JONES, reputasi baik pinjaman pemberi pinjaman swasta telah membuka peluang ekonomi untuk semua mereka yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Anda memerlukan pinjaman segera untuk membersihkan hutang anda atau memerlukan pinjaman ekuiti rumah untuk meningkatkan perniagaan anda? Adakah anda telah ditolak oleh bank-bank dan institusi kewangan lain? Cuma perlu, kerana kita berada di sini untuk semua masalah kewangan anda. Kami memperoleh pinjaman kadar faedah sebanyak 2% daripada individu, syarikat dan masyarakat dengan cara yang jelas dan mudah difahami cara, terma dan syarat. Tidak ada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin. Email kami di: (CATHERINEJONEZLOANFIRM@GMAIL.COM)

Unknown berkata...

TESTIMONI CARA Saya DITERIMA PINJAMAN MY

Hello semua orang, saya tahu bahawa yang tidak sopan bagi saya untuk menghantar kira-kira saya
pengalaman yang sangat baik dengan agensi pinjaman ini dalam talian tetapi saya merasakan bahawa mereka
terbaik untuk membiarkan orang lain tahu di mana dan bagaimana anda mendapat kejayaan kewangan anda
dari terutamanya apabila kita mempunyai banyak seluruh agensi-agensi pinjaman yang palsu dalam talian
menyamar menjadi legit, saya jennifer dengan nama, awal tahun ini, saya telah menghadapi
krisis kewangan, .my perniagaan susut bahawa saya terpaksa menjual kereta saya dan tanah saya jadi saya boleh
membayar pekerja saya dan mengimbangi bil saya sehingga satu hari, i adalah semakan sibuk
Iklan dalam talian dan saya mendapati syarikat dan saya memutuskan untuk cuba jika kejayaan akan
keluar dari kesusahan-Ku, i tidak mempercayai ia kerana saya telah
diberitahu oleh kawan-kawan saya bahawa semua pemberi pinjaman pinjaman dalam talian adalah penipuan, saya mengambil keputusan untuk mengambil
langkah berani dan saya diberitahu oleh syarikat yang i akan menerima pinjaman saya di 24
jam dengan kadar faedah 2%, ia semua suka impian untuk saya seperti dalam 12-24 jam akan datang, saya telah menerima
pinjaman saya daripada Encik PATRICK hari ini i am seorang lelaki kerana akhirnya impian saya menjadi melalui, i mengimbangi saya
bil, meningkat ladang dan kepalaku telah disimpan di atas air i amat gembira dan
i Nasihat semua orang di antara kamu yang kewangan lemas kenalan
(PATRICKLOANS15@GMAIL.COM) Patrick
Pinjaman Ltd, adalah sebuah syarikat pinjaman yang diperakui dan dipercayai dan anda akan memberi keterangan.
 Semua terima kasih kepada Encik Patrick
PINJAMAN LTD sekali lagi menghubungi melalui e-mel ini (patrickloans15@gmail.com)

Unknown berkata...

Attention Sir/Madam,

ARE YOU IN FINANCIAL NEED, YOUR LANDLORD IS QUITTING YOU FROM YOUR HOME AND YOU NEED FUNDS TO START UP A BUSINESS? DO YOU NEED A LOAN? WE OFFER THE BEST AT UNITY TRUST BANK. We Offer Loans to individuals, Firms and corporate bodies at a low interest rate, loan terms determinant. Loan for developing businesses a competitive edge.

We offer the following kinds of loans:
* Personal Loans
* Business Loans
* Undergraduate Loans
* Graduate Loans
* MBA Education Loans
* Medical Education Loans
* Legal Education Loans
* Study Abroad Loans
* Consolidation Loan
* Combination Loan.
* Collateral and Non- Collateral Loans
* Loans For Your Business Start up and so many others.

Loans for Everyone at a low interest rate,

Contact Person: John Michael
Email: info.unitytrustbankloan@gmail.com
UNITY TRUST BANK.
SAFE LOAN OFFER WITH NO COLLATERAL'S


Unknown berkata...

Hello am Puan, mara vick, pemberi pinjaman pinjaman sah dan boleh dipercayai untuk pinjaman
dalam terma dan syarat yang jelas dan mudah difahami pada kadar faedah 2%. daripada
USD $ 12,000 kepada $ 8,000,000, euro dan pound sahaja. Saya memberi pinjaman perniagaan,
pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta dan pinjaman untuk membayar bil-bil. jika awak
memerlukan pinjaman yang anda perlu lakukan adalah untuk anda untuk menghubungi saya secara langsung
Dalam: (vickmara3@gmail.com)
Tuhan merahmati kamu.
Yang benar,
Mrs: vick mara
E-mel: (vickmara3@gmail.com)

Nota: Semua jawapan hendaklah dihantar kepada: (vickmara3@gmail.com)

MR LARRY ELLISON berkata...

Adakah anda memerlukan pinjaman tulen?
Adakah anda ingin untuk membayar bil anda?
Adakah anda memerlukan pinjaman peribadi?
Adakah anda memerlukan apa-apa jenis pinjaman?
Perlu Pinjaman Perniagaan?

Anda mahu menjadi kewangan yang stabil? emel: larryellisonfinance@gmail.com

Mengisi borang permohonan.
1) Nama penuh:
2) Negara:
3) Jumlah Diperlukan:
4) Tempoh pinjaman:
5) Nombor telefon:

Email: larryellisonfinance@gmail.com

Unknown berkata...

General Perhatian Awam,

Adakah anda memerlukan pinjaman? Jika ya, kami mencadangkan pinjaman dengan kadar 2% pinjaman peribadi dengan kadar faedah rendah tanpa pemeriksaan kredit, pinjaman penyatuan hutang, modal teroka, pinjaman perniagaan, pinjaman pendidikan, pinjaman rumah atau "untuk apa-apa pinjaman sebab" tawaran, bagaimanapun, kaedah kami, jumlah kredit anda memerlukannya dan juga ia memberi peluang untuk menentukan jumlah masa yang anda mampu, e-mel anda: andrewwinnersloan@gmail.com

Ini memberikan peluang yang sebenar untuk mendapatkan wang yang anda perlukan anda! Jika anda e-mel berminat: andrewwinnersloan@gmail.com

Selamat sejahtera
Encik Pemenang
E-mel: andrewwinnersloan@gmail.com

Dangote Loan Company berkata...


Tuan Nyonya
Terutama di seluruh dunia, Anda perlu pinjaman uang antar individu untuk mengatasi kesulitan keuangan akhirnya memecahkan kebuntuan diprovokasi oleh bank, oleh penolakan file aplikasi pinjaman Anda. Kami adalah jaringan ahli keuangan swasta mampu membuat pinjaman untuk jumlah yang Anda butuhkan dan dengan kondisi yang membuat hidup Anda lebih mudah. Kami dapat membantu Anda dalam bidang berikut:
Keuangan *
* Home Loan
* Investasi Pinjaman
* Auto Pinjaman
* Konsolidasi hutang
* Line of Credit
* Kedua Mortgage
* Akuisisi kreditan
Anda terjebak, Bank dilarang dan Anda tidak mendapatkan manfaat dari bank atau Anda lebih baik memiliki sebuah proyek dan membutuhkan pembiayaan, kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, uang untuk berinvestasi pada bisnis. Sementara kami siap melayani anda untuk aplikasi pinjaman pribadi Anda dari € 500 sampai € 10 juta untuk masing-masing tertentu dapat membayar tingkat bunga 2%. Kami berada dalam posisi untuk memenuhi peminjam kami dalam waktu 2 jam sejak diterimanya permohonan mereka.
Silahkan hubungi kami untuk lebih jelasnya;
dangotegrouploandepartment@gmail.com
dangotegrouploan.wordpress.com

Unknown berkata...

100% Pinjaman untuk tawaran anda!

Kadar faedah yang rendah
Kadar serendah 3%! Kadar faedah 0% untuk 6 bulan pertama

TIDAK DITERIMA / TIDAK COLLATERAL
Tidak perlu memanfaatkan sebarang aset untuk memperoleh modal

NO RESTRICTIONS
Dana boleh digunakan sama seperti wang tunai.

PEMBIAYAAN SEBAGAI HINGGA 15 HARI
Proses kelulusan cepat

Kami tidak mengenakan bayaran untuk mengemukakan permohonan, kami dibayar semata-mata berdasarkan keputusan.

PENGELUARAN INCOME NO
Pendapatan yang dinyatakan sahaja

Hubungi kami hari ini melalui e-mel. Springleaf_finance@outlook.com


  Adrian Winson

Unknown berkata...

TESTIMONI MENGENAI BAGAIMANA SAYA MENERIMA PINJAMAN DARI PEMBERI PINJAMAN PINJAMAN SEBENAR 2017

Halo semua
Ini adalah bagaimana saya mendapat pinjaman dari pemberi pinjaman pinjaman genius
pengalaman yang sangat baik dengan agensi pinjaman ini secara online tetapi saya merasakan bahawa dengan
baik untuk membiarkan anda tahu di mana dan bagaimana saya mendapat kejayaan kewangan saya

Saya Puan Jennifer, awal tahun ini, saya menghadapi
krisis kewangan perniagaan saya adalah turun yang saya terpaksa menjual kereta saya supaya saya boleh
membayar pekerja saya dan off set bil saya sehingga satu hari, saya sibuk memeriksa
iklan secara online dan saya dapati sebuah syarikat dan saya memutuskan untuk memberi mencuba, saya mengambil keputusan untuk
langkah berani dan saya diberitahu oleh pihak Syarikat bahawa saya akan menerima pinjaman saya dalam 24
jam dengan 2% kadar faedah yang rendah, ia adalah seperti satu mimpi kepada saya dalam tempoh 12-24 jam, saya menerima
saya dipinjamkan dari Encik PATRICK hari saya seorang wanita yang gembira kerana impian saya akhirnya datang, aku membayar saya
Rang undang-undang, meningkat ladang saya dan kepala saya kelopak dikekalkan di atas air saya begitu gembira dan
Saya nasihat orang yang kedudukan lemas untuk menghubungi Encik Patrick pada e-mel ini
(PATRICKLOANS15@GMAIL.COM)
mereka menawarkan pinjaman perniagaan dan semua jenis pinjaman,

Encik Patrick adalah seorang lelaki yang baik dan boleh dipercayai
Semua orang keluar sana mencari pinjaman sekarang adalah peluang yang baik untuk anda memohon dan berjaya.
dengan cepat memohon dengannya semalam dan mendapatkan pinjaman anda tanpa kehilangan mana-mana
Patrick pinjaman Ltd, adalah sebuah syarikat pinjaman yang diperakui dan dipercayai dan anda akan menjadi saksi tentang dia.
Terima kasih semua kepada Encik Patrick, pemberi pinjaman pinjaman sebenar
sekali lagi memohon dengan mereka melalui e-mel ini (patrickloans15@gmail.com)

Unknown berkata...

Hei, Adakah anda memerlukan pinjaman?
Jika anda berminat, saya pemberi pinjaman pinjaman dan saya di sini untuk membantu.
Saya menawarkan pinjaman kepada sektor awam dan sektor swasta
Pinjaman perniagaan 2017 dan lain-lain
Pinjaman pinjaman dengan kadar faedah 2% yang
Sila hubungi e-mel syarikat kami sekarang untuk maklumat lanjut (patrickloans15@gmail.com)
Tuhan yang saya percaya dan janji untuk membantu orang-orang yang lemas kewangan

PATRICKLOANS15@GMAIL.COM
Hubungi kami untuk maklumat lanjut
terima kasih
Tuhan memberkati

HAFIZUL BIN HAZIQ berkata...

e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
Telephone..Number:[+60]1123759663
email:::::::hafizulbin365@gmail.com
Name::::Hafizul Bin Haziq
Country:::Malaysia

Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

Country::::::Malaysia
Name::::::::Hafizul Bin Haziq
email::hafizulbin365@gmail.com
Telephone Number:[+60]1123759663
WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...