Khamis, 24 September 2009

Nasihat Tok Guru untuk semua-malaysiakini


Siapakah orang yang sombong?
Orang yang sombong adalah orang yang di beri penghidupan tapi tidak mahu sujud pada yang menjadikan kehidupan itu iaitu Allah Rabbul Alaamin, Tuhan sekelian alam. Maka bertasbihlah segala apa yang ada di bumi dan langit pada TuhanNya kecuali jin dan manusia yang sombong diri.
Siapakah orang yang telah mati hatinya?
Orang yang telah mati hatinya adalah orang yang diberi petunjuk melalui ayat-ayat Qur'an, Hadith dan cerita2 kebaikan namun merasa tidak ada apa2 kesan di dalam jiwa untuk bertaubat.
Siapakah orang dunggu kepala otaknya?
Orang yang dunggu kepala otaknya adalah orang yang tidak mahu lakukan ibadat tapi menyangka bahawa Tuhan tidak akan menyiksanya dengan kelalaiannya itu dan sering merasa tenang dengan kemaksiatannya.

'UMNO 1 Malaysia bohong seluruh rakyat Malaysia’


™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

2 ulasan:

Usratuna berkata...

Asalamu'alaikum. Apa yang TGNA nyatakan itu adalah untuk semua. Jangan nampak pada UMNO sahaja. Yang paling jelas , pada DAP dan KEADILAN juga untuk semua umat manusia. Marilah masuk ke dalam Islam Keseluruhannya. Aman negara kita jika semua bangsa yang ada di Malaysia ini beriman kepada Allah SWT.

NONAME berkata...

ANA BANGGA PADA GUS DUR
ANA BANGGA PADA NIK AZIZ
ANA BANGGA PADA HJ HADI
ANA BANGGA PADA NIZAR

PEMIMPIM2 ISLAM TERULUNG NUSANTARA.

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...