Langkau ke kandungan utama

Politik Kita: Bila BN, PR dan Bebas Sembahyang Berjemaah-malaysiakini


Cerita 1.
"Sembahyang tak susah, ikut je apa imam buat" pesan imam.

Allahu akhbar.

Tiba-tiba imam gatal telinga. Garu telinga.
Makmum pun semua garu telinga.

Imam gatal tekak, terbatuk la imam.
Makmum pun turut batuk-batuk.

Nak jadi cerita, lipas lalu atas kaki imam. Imam pun hentakkan kaki, nak halau lipas.
Makmum pun masing-masing hentakkan kaki.

Selesai sembahyang, lalu seorang makmum bertanya imam,

"Imam, tadi takpa ke saya tak hentak kaki, sebab kaki saya naik puru...."

Cerita 2.
Imam baca ayat Quran dengan begitu lantang dan merdu, tetapi tiba-tiba tersalah baca....

Lalu makmum di belakang imam tegur,
"Salah tu mam....bukan macam tu"

Makmum di sebelah mencelah,
"Betul...betul...betul...."

Makmum yang lain menyampuk,
"Woi, dalam sembahyang mana boleh cakap, batal !"

Bersuara makmum lain,
"Nasib baik aku tak cakap"
.
Yang lain menyampuk,
"Cakap jugak tu"

Lagi makmum bersuara,
"Batal semua, aku sorang tak...."

Makmum yang dari tadi diam pun bersuara jugak,
"Bukan macam tu cara tegur imam daa....."

Cerita 3.
Seorang imam mengimami sembahyang zohor.

Dengan lantangnya dia membaca. Bismillahirrahmanirrahiiiim. Alhamdulillahirabbil alamiiin.....

Selesai sembahyang, seorang makmum menegur.
"Imam, kenapa baca kuat tadi, kan kita sembahyang zohor?"

Si imam terkejut'
"Ye ke ? Ana lupa, ana ingatkan sembahyang Asar tadi...."


Kesimpulan.

Cerita 1 macam dalam BN, apa pun ketua buat mesti diikut dan diiyakan. Tak sanggup buat pun, hati kena reda. Layan je.

Cerita 2 ibarat apa yang berlaku dalam PR. Isu kepala lembu, Selcat, arak, isu calon, isu muzakarah dll. Macam tak ada prosidur, macam tak tahu nak mesyuarat, macam tak ada committee, macam tak ada ketua. Semua nak tunjuk kepakaran masing-masing openly.

Cerita 3 macam wakil rakyat Bebas, macam bagus, apa isu pun dia tetap tak akan salah.

™ kaasiii peecaaahhh laaaaaa........®

!!" MEMBUJUR LALU MELINTANG PATAH ""!!
http://zulmamakpng.blogspot.com/
" LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Forum Jelajah 10 Kota: Anwar On Trial - In the Face of Injustice, 15/1 Jumaat, 8mlm @ Masyarakat Penyayang Penang

Kes Datuk Seri Anwar sekali lagi mencabar keadilan Institusi Kehakiman Negara kita. Walaupun, terdapat banyak bukti Saiful Bukhari Azlan tidak diliwat oleh doktor, DSAI masih dihadap ke makhamah. Sementara itu, kes Qazaf terhadap Saiful pula diperlewatkan. Adakah semua ini berunsurkan politik? Forum ini akan membincangkan kes DSAI 1998 dan implikasinya terhadap kes DSAI 2010. Forum Jelajah 10 Kota: Anwar On Trial - In the Face of Injustice. Tarikh: 15hb Januari, 2010 (Jumaat) Masa: 9mlm Tempat: Kompleks Masyarakat Penyayang Pulau Pinang, (Sebelah rumah Governor) Panelis: 1. YB Sim Tze Tzin (Setiausaha Politik DSAI) 2. YB Yusmadi Yusoff (Peguam) 3. Azmi Abdul Hamid (President Teras) Pengerusi: YB Jason Ong Khan Lee Dianjur oleh Biro Komunikasi Parti Keadilan Pulau Pinang bersama Anwar Ibrahim Club Percuma! Semua Dijemput. http://www.anwaribrahimclub. com/land/10kota/ Minta Sebarkan melalui Email, Blog, Facebook dan Twitter. Dear friends, Datuk Seri Anwar Ibrahim Sodomy Trial II

Banjir Kilat Di Sg Dua

Hujan yang turun dengan lebat pagi tadi telah menyebabkan beberapa kawasan di sekitar Pulau Pinang telah mengalami banjir kilat termasuk di Sg Dua berhampiran USM. Beberapa kenderaan juga telah ditengelami air yang telah naik secara mendadak dari limpahan air dari tasik USM Sebentar Lagi YB Raveen Adun Batu Uban dan YB Sim Adun Pantai Jerjak yang juga Ketua Cabang Keadilan Bayan Baru serta pegawai dari MPPP dan JPS akan melakukan lawatan ke kawasan yang terlibat.

KEJADIAN KAD PENGENALAN DIGUNAKAN OLEH PENGUNDI HANTU DI SELURUH MALAYSIA

Mulai hari ini, #siasatpru13 akan mula menampilkan bukti-bukti yang mengesahkan bahawa Pilihanraya Umum ke-13 dicemari dengan penipuan dan penyelewengan terancang yang berleluasa di seluruh negara. Setiap minggu, #siasatpru13 akan mengadakan 2-3 sidang media untuk membawa bukti ini kepada rakyat. Selain dari bukti-bukti yang ditunjukkan, #siasatpru13 juga akan membawa saksi-saksi terbabit untuk menampil memberikan keterangan. Penyelewengan yang paling berleluasa adalah kehadiran pengundi hantu yang berpunca dari daftar pengundi yang tidak bersih. Perkara ini membayangkan kelemahan dan mungkin keterlibatan dua badan yang bertanggungjawab, iaitu Suruhanjaya Pilihanraya dan Jabatan Pendaftaran Negara. Kehadiran pengundi hantu membawa impak yang besar yang meruntuhkan keyakinan rakyat kepada integrity keputusan PRU13. Apabila pengundi hantu wujud, segala keputusan – dari undi majoriti, peratusan keluar mengundi, pola pengundian mengikut saluran dan la