Ahad, 28 November 2010

Utamakan perumahan rakyat - Yb Sim


Wakil Angkatan Muda, Tsim Tze Tsin ketika membahaskan usul ekonomi berkata, dasar KEADILAN menjulang integriti dalam sistem pentadbiran ekonomi dan menentang rasuah yang menimbulkan kerugian berbilion ringgit kepada negara.

Menurutnya, pada 2007, Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melancarkan agenda ekonomi Malaysia, yang membentuk halatuju KEADILAN dan Pakatan Rakyat dalam pentadbiran ekonomi.

Tambah beliau idea dan gagasan ekonomi tersebut kemudiannya diciplak oleh kerajaan pimpinan Najib Razak termasuk dalam isu gaji minima.

“Umno-Bn menghabiskan berpuluh juta ringgit untuk merancang pelan ekonomi tetapi rakyat masih ditakuk yang lama,”ujarnya.

Menurutnya, Pakatan Rakyat berbeza dari segi pentadbiran ekonomi dengan memberi perhatian terhadap isu perumahan rumah kos rendah dan mampu milik terutama kepada golongan muda dan rakyat miskin.

Tiada ulasan:

Luka Rakyat

Rakyat itu selalu diam, tapi ia pencatat dan tidak pernah lupa, rakyat itu seperti naga, melingkar dengan berat badan dan diam dalam kehenin...